באנר קרטיית אתא
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית אתא
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר מוזאוני חיפה 030824

היהודי התשיעי • פרק 4

תקציר ב-30 באוקטובר 1942 קיבל מפקד הגסטפו באסטוניה הודעה שבכוונת...

בגלריית מוחין בחיפה – כשהתותחים רועמים המוזות אינן שותקות

בעיר התחתית בצהרי יום שבת (4.5.24) נפתחה תערוכה אשר...

המלון בבת גלים נבנה במהירות הבזק על אף שהוא חוסם את קו החוף

זוהי כתבת המשך לכתבה שפרסמתי לפני כחודשיים בתקופת הבחירות...

יוסי ברגר • מעצב מוצר, צלם וסופר חיפאי

פגישה עם יוסי ברגר עשויה לתת טעם של הימצאות...

סרט חדש שהפיקה התנועה לקראת השנה החדשה

בימים אלה מקדמת ממשלת ישראל את תת"ל 18: תכנית תשתיות לאומיות לחשמול עילי של הרכבת בכל המדינה. במסגרת תכנית זו מתוכננות השקעות עתק במסילות הרכבת בכל הארץ, לרבות מנהור המסילה במקומות שונים כגון כרמיאל, יבנה וירושלים.
למרות ההשקעות העצומות ברחבי הארץ, לא מצאה הממשלה לנכון להשקיע בחיפה ועל-כן נקבל חומת עמודי ברזל בגובה 9 מטר, במרחק 30-50 מטר זה מזה וחוטים, כבלים ומתקנים לאורכם וביניהם; זוהי רצועת מוות בין חיפה לים ולנמל!

סרט חדש שהפיקה התנועה לקראת השנה החדשה

חיפה היא המקום היחיד בארץ שבו עוברת מסילת רכבת בתוך רקמה עירונית רגישה מאין כמוה, בלב לבו של המרכז ההיסטורי של העיר ובסמיכות של עשרות מטרים לקו החוף – עיוות שקיבלנו בירושה מהמנדט הבריטי.

האם היה עולה על הדעת להעביר מסילות מחושמלות לאורך טיילת הרברט סמואל בתל-אביב?

עיריית חיפה ניהלה מאבק בתכנית החשמול העילי משך שנים רבות במקביל לנסיונותיה להחיות את העיר התחתית. המאבק שלה נוהל מתוך התעקשות על פתרון אחד בלבד ועל כן גם נחל כשלון. לאחרונה נחתם הסכם ל"בדיקת" שיקוע הרכבת באיזור פארק הכט בלבד, בעוד שתכנית החשמול העילי תתממש ללא הפרעה בכל שאר תוואי העיר.

אנו קוראים לכל הגורמים הנוגעים בדבר – רכבת ישראל, משרדי הממשלה ועיריית חיפה – לעצור את התכנית לחשמול עילי במקטע חיפה, ללמוד מחדש את השלכות התכנית על העיר ולדון בחלופות התכנון מתוך חשיבה ודאגה לעתידה.
רכבת מחושמלת, העוברת לכל אורכו של מרכז העיר חיפה ומפרידה בין העיר לבין חזית ימה, תחסל את סיכוייה של חיפה להפוך לעיר חוף שוקקת חיים בעתיד. יש לכך השלכות חמורות על עתידה הכלכלי של העיר ועל עתידם של תושביה הצעירים.

העיר התחתית היא המקום המשמעותי ביותר להתפתחות מרכז עירוני איכותי ולצמיחה כלכלית איתנה לחיפה, המרחב החשוב ביותר להתחדשות עירונית עתידית, כפי שנעשה בנוה-צדק ובלב תל אביב, בחזית הים בברצלונה, בבילבאו, בהמבורג, בסן-פרנסיסקו ובערים רבות אחרות.

כאשר סוף סוף, בעתיד הלא רחוק, יועתק הנמל מזרחה כפי שתכננו משרד הפנים ועיריית חיפה והגדרות סביבו יוסרו, במקום שתתממש ההזדמנות לפתוח את הלב ההיסטורי של העיר לים, נמצא את עצמנו מול הגדר המחושמלת של רכבת ישראל!
אם לא נתנגד בעוצמה, ההרס הזה יתממש בקרוב! רכבת ישראל כבר הפקידה את תת"ל 18 ופועלת נמרצות לקראת מימושה של התכנית, שתביא חורבן על עתיד חיפה.

אילו תכניות חלופיות טובות יותר יכולות לספק את צורכי הרכבת וגם להציל את העיר חיפה?
איך הקרינה האלקטרומגנטית משפיעה על בריאות התושבים הגרים בסמיכות?
מדוע עיריית חיפה אינה יכולה לקחת חלק במאבק היום?
מדוע ממשיכים החומרים המסוכנים לעבור מדי יום ביומו בתוך העיר חיפה ולסכן את חיי התושבים?
הסברים על כל הנושאים האלה ועוד אפשר למצוא באתר שלנו.
הצטרפו אלינו !

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...