באנר גודון 240624

תרגיל צבאי במרחב הימי של מפרץ חיפה

דובר צה״ל (14/8/24): בשעות הבוקר עתיד להתקיים תרגיל צבאי בגזרת...

תאונת דרכים קטלנית בכניסה הדרומית לחיפה

(חי פה) - גבר נהרג ושלושה אנשים נפצעו בתאונה...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר קריית אתא
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר מוזאוני חיפה 030824

בגלריית מוחין בחיפה – כשהתותחים רועמים המוזות אינן שותקות

בעיר התחתית בצהרי יום שבת (4.5.24) נפתחה תערוכה אשר...

היהודי התשיעי • פרק 4

תקציר ב-30 באוקטובר 1942 קיבל מפקד הגסטפו באסטוניה הודעה שבכוונת...

"עיין ערך: דת" • פרק 11 • זהות יהודית וזהות דמוקרטית • דעה

איך נשמור על זהות יהודית לצד זהות דמוקרטית במדינת ישראל.

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום...

PowerPoint בעידן הבינה המלאכותית • מדריך מקיף למנהלים ואנשי מקצוע

Microsoft PowerPoint נותר כלי מרכזי בעולם העסקים והאקדמיה, אך...

הטיילת הפופולרית בחיפה הופכת כה צרה, עד כי לא ניתן לעבור בה בבטחה

(חי פה) – בטיילת בת גלים, אותה פוקדים מידי יום אנשים רבים, קיים קטע שביל באורך עשרות מטרים, בסמוך למקום המתחבר למחלף אלנבי, בו הדרך הופכת צרה כ"כ, עד כי במצב בו מבקשים לעבור בה מספר אנשים במקביל, אין באפשרותם לעשות זאת בבטחה. לא פעם נאלצים עוברים ושבים לטפס על המסלעה או להידחק אל שולי השביל באופן שמסכן את בטיחותם.

קטע צר בטיילת בת גלים (צילום: דוד פרידמן)

דוד פרידמן מחיפה נוהג לפקוד בקביעות את שכונת בת גלים בחיפה כרוכב אופניים. דוד מספר לחי פה כי בכל פעם שהוא מגיע עם אופניו לקטע המדובר (מאחורי תחנת הרכבל) הוא תוהה בינו לבינו כיצד ייתכן כי הדבר לא מטופל ומוסיף לסכן את המבלים הרבים בטיילת מידי יום.

הקטע הצר בטיילת בת גלים – מסכן את העוברים והשבים (צילום: דוד פרידמן)

לדברי פרידמן, רוחב יתר הטיילת הוא מטרים אחדים (בין 3-5 מ') כשלפתע קטע זה נהיית הדרך צרה באופן משמעותי, עד כדי כך שלכל היותר יכולים לעבור בה שני אנשים מבלי שיסכנו את עצמם או את האחרים.

שני אנשים הולכים על טיילת בת גלים (צילום: דוד פרידמן)
שני אנשים הולכים בקטע הצר המחבר בין טיילת בת גלים למחלף אלנבי (צילום: דוד פרידמן)

פרידמן טוען כי הקטע כה צר וכשמגיעים אליו מספר אנשים המבקשים לעבור, הופך המצב לבעייתי: "זה מפריע מאוד שבאזור החיבור של מחלף אלנבי עם טיילת בת גלים נהיית הטיילת צרה מאוד. החיבור בין המחלף באזור אלנבי לטיילת עצמה הוא ברוחב של פחות מ-2 מטרים ולא מאפשר ליותר משני אנשים לעבור בו. במצב בו שמגיעים יותר מ-3 אנשים, דבר שקורה הרבה, נאלץ אחד מהם לעלות על המסלעה או אל המדרון, דבר שהוא סכנה בטיחותית, פשוטו כמשמעו".

הקטע הצר בטיילת בת גלים (צילום: דוד פרידמן)

"לשם השוואה, רוחב הטיילת בתל אביב הוא 18 מ'. אותו הדבר נכון גם לגבי מסלול ההליכה שבין תל אביב להרצליה. מדובר פה באזור תיירותי, לא ייתכן שהוא יהיה כל כך צר. יש תקנות תכנון, ואי אפשר לעשות טיילת ברוחב 1.3 מטרים. מדובר בחיבור שמאחורי הרכבל, שאורכו 60-80 מ', שהוא מאוד צר.

העירייה חייבת לטפל במפגע הזה. מפריע לי במיוחד שמדובר בתיקון שלא דורש סכום כסף גדול כדי לבצע אותו, כך שאפילו מבחינה זו אין כל הגיון להמשיך לעכב אותו ולסכן בכך אץ העכוברים והשבים".

הקטע הצר בטיילת בת גלים – מסכן את העוברים והשבים (צילום: דוד פרידמן)

בתשובה לשאלה האם ניסה לעשות דבר מה כדי שהמצב ישתנה, או האם פנה לגורם כלשהו, השיב פרידמן כי פנה לעיריית חיפה פעמיים לפחות, וקיבל מהם תשובה לפיה הדבר יוסדר בהמשך. "מדובר במקום בעל חשיבות תיירותית ושוקק חיים כמעט בכל שעות היום, גם תיירים מגיעים אליו מרחבי הארץ והעולם, וגם הרבה חיפאים שמבלים בו בקביעות בשעות הפנאי, או מקיימים בו פעילות ספורטיבית. המקום הזה מחבר בין הטיילות, מאוד חשוב שיטופל כמה שיותר מהר", הוא מסכם.

תגובת העירייה לכתבה תצורף כשתתקבל.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

36 תגובות

  1. פעם זה היה אשכנזים-ספרדים. היום שמאלנים-ימנים חרדים-חילונים. זה עם של סכסכנים מסוכסכים עם עצמם ולא פלא גם עם כל העם. עם ששונא האחד את השני יותר מאשר העולם שונא אותו.
    אולי די?????.
    ובלי קשר, יונה, עשה טובה. תוסיף שבילי אופניים. בכל העיר. תן לרדת ולעלות את פרויד בבטחה. למד מחולדאי….
    תודה יונה.

    • שלא לדבר על הכמות
      כל 5 עד 20 מטרים פח אם זה לא היה על חשבוננו הייתי מתפקע מצחוק
      שילמדו מיפן בלי פחים בכלל

  2. מדיניות חדשה מצנזרים תגובות נגד רטש העיר ש-16 שנה לא טיפל בטיילת המוזנחת בבת גלים כדי שהעירייה תפרסם באתר?!
    מי אשם במצב הטיילת הכושלת והעדר מרכז גלישה אם לא ראש העיר הנוכחי החדש-ישן.. הצבעתם לו תאכלו אותה

  3. פקחי העירייה חוגגים בטיילת בת גלים , אין שביל לאופניים אז מפנקים בדוחות ממחלף אלנבי ועד הקזינו

  4. צרות של פנסיונרים חיפאים שאין להם על מה להתלונן. איזה שטויות במיץ. ממש סכנת חיים ללכת על הדשא או להיות מנומסים ולתת מעבר אחד לשני. אבל כן, לא יזיק להרחיב קצת, זה עבודה של יום עם בובקט.

  5. ואוקיי אפשר לומר שלטובת טיילת זה שביל יחסית צר –
    אבל יש שם איזה מטר לפחות ואפילו נכה בכיסא גלגלים יכול לעבור שם בבטחה,
    כל ההתנסחות המופרזת הזאת לא רק מיותרת אלא פשוט לא נכונה.

    חבל כי יכולתם כן להעלות מודעות לנושא רלוונטי פה וזה שיש צורך בשביל אופניים.
    אף אחד לא ימות מהמעבר הזה וגם אף אחד לא ירוויח מהכתבה התפלה הזו

  6. בטח קאליש יונה יהב או מצנע אשמים. או גוראל שבימיו נבנ האיזור. או המורה של הארכיטקט שתיכנן את המקום. הוא אשם כי נתן אישור חארכיטקט לא מוצלח תעודה ואז ייכל לבנות לנו טיילת כזו.

    • הארכיטקטים שתכננו את הטיילות לחופי חיפה עשו וי הם עמדו ביעדים להכניס את כל הפונקציות לטיילת ברוחב 20 עד 25 מטר זה כולל; רצועת חול יש, מעבר (בחלק הרחב ) ל 3 מבוגרים יש , קיוסקים יש, עמודי תאורה, יש ספסלים יש ברזיות ושרותים יש ואפילו שולחנות לשחקני ש"ח ,

  7. קילומטר דרומה יש אזור צר צמוד לדרך אופניים באזור הומה יותר. זו נקודה הרבה יותר מסוכנת שהיו בה מספר תאונות בין הולכי רגל וסקטים/קורקינטים/אופניים

  8. בעיה נפוצה בכל חיפה. מעדיפים לתת מקום לרכב הפרטי על חשבון הולכי הרגל ורוכבי האופניים.

  9. איזה כיף לדוד פרידמן הוא מקושר למערכת. יש אלפי דברים חמורים בהרבה יותר בעיר שאף עיתון לא מתיחס אל מי שמתלונן עליהם וגם העיריה מתעלמת מפניות חוזרות.

  10. אח כמה שאני אהבתי את טיילת בת גלים כשנפתח הרכבל הכל היה שונה ויפה היה דשא ספסלים לשבת היום הכל שממה ןשיממוו וכרגיל לעיריית חיפה לא איכפת העיקר הם יודעים לקחת ארנונה ותו לא

  11. הכתבה אוד מעניינת וחשובה,ואני מוסיף שהטיילת מבת גלים עד פארק הכת אין שירותים בכלל. תארו לעצמכם טיילית האורך שלוש ק"מ בלי שירותים ציבורים ,אפילו בעזה אין דבר כזה. בושה לעירייה

  12. יש שילוט שאוסר על כניסת רוכבי אופניים לטיילת בת גלים. חבל שאין שם המשך למסלול האופניים שמגיע מפרק הכט.

  13. אין לכם יותר על מה למצוא לכתוב כתבות שליליות ?
    "אז איך אתה יושן בלילה עיתונאי קטן שלי"

    • גם פה קאליש אשמה. אשמה שיש בעיריה בעלי מקצוע שלא יודעים את העבודה שלהם. היא פיטרה אותם ולא לדאוג יונה יחזיר אותם

  14. התגובה שלי בשם העירייה…..א. זה לא זול. ב. יש דברים הרבה יותר מסוכנים כמו אי התנועה השחוק במעבר החצייה בצומת חורב אליו פנו אלינו לפני חודשים רבים ותשובתנו היתה…יוכנס לתוכנית העבודה….אז מה הבעייה??? שבחיפה..אין תוכנית. אין עבודה…וגם אם אפשר לראות את המשולשים הטיפשיים מתפוררים ונשברים באי התנועה במרכז הכרמל…אז גם אין בושה

  15. רק לחדד, בטיילת בת גלים אסור לרכב על אופניים., והקטע המדובר אינו מיועד לרוכבי אופניים. הרכיבה מותרת רק אחרי הרכבל ודרומה, היכן שיש שבילי אופניים מסודרים.
    (אין באמירה זו משום טענה כאילו מר פרידמן רכב במקום, גם להולכי רגל כמובן המקום צר מדי).

    • אסור לרכב זה נכון. עיריית חיפה מעדיפה לא לפתח שבילי אופניים ולתת לרכובים לנסוע באזור זה בכביש, כי למי אכפת מרוכבי האופניים בעיר!

  16. א. אסור לרכוב שם על אופניים.
    ב. הטיילת ממשיכה במפלס גבוה יותר שרחב מאד.
    ג. מה הבעיה להיות מתורבתים ולהסתדר לעבור.
    ד. מי שיכול לדלג על המסלעה או על הדשא נראב לי סבבה עם זה, ולא יזיק לעוד אנשים להפעיל קצת את הגוף

    • יש לך אולי תגובה קצת יותר חכמה או זה כל מה שאת מסוגלת לומר. מה קשור לשמאלנים. או לימנים. גם את יכולה ליהנות מתיקון המצב. עיריית חיפה צריכה להשיב על כך.

    • איך שהבעייה מתוארת, יש פה תכנון לקוי, דווקא הייתי חושד בתכנון של ביביסט חסר מוח.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...