באנר קרטיית אתא
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חזית הים רחב
באנר חברה כלכלית 100724
באנר גורדון 240624
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר מוזאוני חיפה 030824

שכנה | סיפור קצר | אילן סגל

טוב שכנה טובה ממרגרינה טובה. בין הדברים בהם בורך האדם...

זרימה ושפע – מחשבה חיובית כאן ועכשיו

איך ניתן להתחבר לשפע, לזכות בטוב שיש ולאפשר לברכה...

סיפורם של שורדי השואה שהקימו את הקיבוץ הימי 'כובשי הים'

בנימה אישית לפני מספר חודשים סיפר לי ידידי יעקב וימן,...

על הרגלים ועל הקושי לשחרר אותם

הרדיו פתוח. קריין בקול עמוק אומר: "לא מתרגלים עד...

החלליות היפות של הים

המדוזות בריף בת גלים יולי 2024 והמדוזות עדיין כאן, רק...

צמתים עמוסים ומסוכנים: מה עושים עם עומס התנועה הגובר בחיפה?

(חי פה) – צמתים רבים בחיפה סובלים מעומסי תנועה, או שההשתלבות בהם מסכנת את הנהגים ואת הולכי הרגל. לא פעם נראה כי דרושים רק שינויים קלים ברמזורים יכולים כדי לשפר את המצב באופן ניכר, ולעתים נדרשת התערבות משמעותית יותר כדי לצמצם את הסכנה למשתמשי הדרך.

צומת חורב - אחוזה - חיפה (צילום - ירון כרמי)
צומת חורב – אחוזה – חיפה (צילום – ירון כרמי)

שלושה צמתים

בחנו שלושה צמתים ברחבי חיפה, בניסיון לברר את שורש הבעייתיות בהם וגם כדי לבדוק מה הן האפשרויות לשיפור במצבם.

עומס בצומת חורב בחיפה (צילום: ירון כרמי)

"חושש ממה שיהיה אם נצטרך להתפנות במהירות"

דוד לבנה, תושב רחוב הרופא בשכונת אחוזה, מתאר את הבעייתיות ברמזור בצומת חורב, אליו מגיעים מרחוב גת: "הרמזור ברחוב חורב הוא מאוד בעייתי. רחובות הרופא, לינקולן, שכטר וסמולנסקין מובילים לאותו רמזור בודד ברחוב חורב. מעבר לרחובות האלה, גם מי שנוסע מרחוב גת מגיע לא אותו רמזור. המצב הזה לא השתנה כבר 20 שנה", אומר לבנה.

עומס תנועה כבד ברחוב הרופא (צילום: יעל הורוביץ)

ברחוב גת יש דוכן שווארמה ולידו 3-4 חניות בכחול-לבן והמכוניות שחונות שם, שלא עוברות על החוק בשום צורה, חוסמות לחלוטין את הנתיב שפונה שמאלה. בשעות העומס התנועה שמגיעה ממרכז הכרמל לאוניברסיטה מתנקזת לצומת לא פנוי ומונעת את הנסיעה מרחוב גת ברמזור, גם כשהרמזור כבר ירוק. יש שם מצלמות, אבל אני לא יודע אם יש מישהו שאוכף את זה בכלל.

בסביבות השעה 15:00, כשמתחלפות משמרות במרכז הרפואי 'כרמל', אי אפשר לצאת מרחוב סמולנסקין. יש שם רמזור קצר, ובין 14:30 ל-15:30 קשה מאוד לצאת מהרחוב".


עומס ליד ביה"ח כרמל (צילום: יעל הורוביץ)

הרבה בנייה, הרבה מכוניות

"גם בשעות הערב המצב בעייתי מאוד. ביום ראשון בערב, למשל, נסעתי מרחוב הרופא ולא הצלחתי להגיע לחורב. יש אצלנו ברחוב הרופא עוד ועוד בנייה כל הזמן, וברחוב שכטר יש עוד ועוד מכוניות… אני לא יודע מה יהיה אם יגיע מצב שנצטרך לפנות את השכונה במהירות. גם ברחוב סמולנסקין יש בנייה חדשה. בניין עם 6 דירות הופך לבניין עם הרבה יותר דירות והרבה מאוד כלי רכב. אנחנו מאוד סובלים, אני לא יודע איך אפשר לפתור את זה, אולי צריך להתחיל עם פאזה ארוכה יותר של הרמזור".


לא תואם את כמויות כלי הרכב

ערן שולמן, חבר בוועד שכונת כרמליה, מוטרד מאוד מעומס התנועה הכבד שבכניסה לשכונה: "תכנון הצומת בכניסה לכרמליה לא תואם את כמות כלי הרכב שיש בשכונה. לשכונה שתי יציאות, אחת מרחוב היינריך היינה, והשנייה מרחוב הירקון. הבעיה היא ביציאה מרחוב הירקון. ביקשנו לעשות שינוי דרמטי בכל האיזור, ביקשנו שרחוב רחל ייצא גם לרחוב מוריה ולא רק לרחוב הירקון, כמו שזה כרגע . היתה תכנית שהוועד הגיש לעירייה אבל שום דבר לא נעשה.

הכניסה לכרמליה, רחוב צפרירים (צילום: אורון רוס)

עומס קבוע בכניסה לשכונה

נפגשנו כמה פעמים עם כל בעלי המקצוע בעירייה והוצעו כמה פתרונות אפשריים – למשל, לבטל את הרמזור ביציאה מכרמליה (רחוב הירקון) ולהרחיב את הכביש לשני נתיבים, אחד שייצא לרחוב מוריה והשני לרחוב שמשון, אבל גם זה לא נעשה. כל הזמן יש פקקים בכניסה לכרמליה. כשכמובן, יש שעות פקוקות יותר ופחות, אבל העומס הוא קבוע. ביקשנו גם להפוך את רחוב צפרירים עד לרמזור לרחוב דו סיטרי, וגם זה לא בוצע. צריך לעשות רה-אורגניזציה בצומת כולו. לוועד יש הרבה מאוד הצעות לשיפור, אבל לצערנו שום דבר מזה לא מתקדם".

העלייה ברחוב רחל (צילום: אורון רוס)
העלייה ברחוב רחל בכרמליה (צילום: אורון רוס)

"זו רק שאלה של זמן עד שיקרה אסון"

יו"ר שכונת רמת אשכול, עמית גונן, מתאר את המצב בצומת התחתון ברמת אשכול: "לרמת אשכול יש שתי כניסות, הצומת המסוכן הוא הצומת התחתון (הדרומי). בצומת העליון אנחנו סובלים מעומס תנועה. לעומתו, בצומת התחתון יש מספר בעיות: כשעולים בכביש פרויד ופונים שמאלה בעלייה לשכונה, הראות לא טובה. בעיה נוספת היא שבפנייה שמאלה ישנה ממול תחנת אוטובוס ללא מפרץ. לפעמים עוצר אוטובוס בירידה מפרויד וחוסם את הנתיב למי שרוצה לפנות שמאלה. לפעמים יש עומס תנועה בעלייה בפרויד, ואז לרכבים שרוצים לפנות שמאלה לשכונה, קשה להשתלב בנתיב הפנייה. נתיב ההשתלבות שמאלה הוא קצר ויכול להכיל 3 מכוניות בלבד. אם מגיעות 5 מכוניות, שתי מכוניות עומדות באמצע הנתיב וחוסמות אותו. הן עומדות באמצע הנתיב מיד אחרי סיבוב, לכן רכבים, שמגיעים במהירות בכביש פרויד, עלולים לא לראות אותן ולפגוע בהן.

היציאה מרמת אשכול (צילום: מעיין ירון)

נועה חייט ז"ל

הפנייה הזו כבר גרמה למוות. נועה חייט ז"ל נהרגה שם בגלל סיפור דומה של ראות חלקית. רכב שהשתלב שמאלה לא ראה אותה, וחייט ז"ל, שרכבה על אופניים, נפגעה מצדו של הרכב ולא הצליחה לעצור.


סכנות נוספות

אבל כאן לא נגמרות הבעיות בצומת. "נהגים מבצעים בצומת עבירות תנועה. העבירה הנפוצה היא סיבוב פרסה לא חוקי, במטרה לחזור לכביש החוף. זה קורה הרבה כשיש משחקי כדורגל באיצטדיון", הוא אומר.

גונן מתייחס גם למצב המסוכן ביציאה מרמת אשכול: "כשרוצים לצאת מהשכונה לפרויד, הרכב פונה כלפי מטה ללא נתיב השתלבות, כך שמשתלבים ישירות לתוך כביש פרויד. הנהג צריך לפנות לכביש פרויד כשמימינו ישנה תחנת אוטובוס עם אנשים שעומדים על הכביש. הנהג מסתכל אחורה כדי לראות רכבים שיורדים בפרויד ומונעים ממנו להשתלב. נוצרת סכנה שהאנשים בתחנת האוטובוס יפגעו מהרכב.

סכנה נוספת היא תחנת האוטובוס ואוטובוסים שעוצרים בה, כיוון שאין להם ראות של מעל 20 מ', כך שהם לא יכולים לראות את התחנה ולעצור. כשרואים את התחנה והאנשים, זה כבר מאוחר מדי בשביל לעצור. כתוצאה מזה, מי שמחכה לאוטובוס עומד על הכביש ומסמן לנהג האוטובוס לעצור".

"התאונה הבאה תקרה אם לא יטפלו בצומת הזה. הפיתרון הוא לייצר נתיב השתלבות מסודר כדי להשתלב בכביש פרויד. יש שם שטח צמוד לכביש שצריך לגלח ממנו 2-3 מ' ולעשות נתיב השתלבות. בעבר היו כל מיני בקשות במטרה לפתור את הבעיה לעשות רמזור או כיכר וכולן נדחו מטעמי ביטחון.

אנחנו לא מתכנני ערים. אנחנו מבקשים שמי שאמון על הנושאים האלה ימצא את הפיתרון. ראש העיר הנבחר, יונה יהב, נפגש עם תושבי השכונה, למד את בעיית הצומת והבטיח לטפל בה".

דרכי התמודדות עם עומס תנועה

מתכנן הכבישים והתנועה משה ליבוביץ', מתייחס לבעייתיות בצמתים: "בצמתים עמוסים הדרך להתמודד עם עומס התנועה היא לעשות ספירות תנועה. יש צמתים שעמוסים כל היום ויש כאלה שבחלק מהיום. בחורב ובכרמליה יש עומס ברוב שעות היום, כי מדובר בצמתים מרכזיים. הפיתרון הוא לעשות סקירה ולבדוק מה קורה בשעות העומס. לאחר מכן אפשר לנתח ולקבוע איך אפשר לשפר את פעילות הרמזורים. כשרכב יורד בפרויד, יש סכנה לפגיעה למי שיוצא משכונת רמת אשכול (בצומת התחתון). יש צורך במרחק ראות, יש מרחק סביר שמאפשר להחליט האם לנסוע או לא. ברמת אשכול אפשר לרמזר את הצומת התחתון, אבל צריך לבדוק את כמות תאונות הדרכים וחומרתן ולהבין אם זה אכן נדרש או לא. צריך גם לעשות ספירות תנועה כדי להבין מה צריך לעשות".

"מנטרים באופן רציף ומבצעים שינויים ושיפורים לפי הצורך"

מעיריית חיפה נמסר בתגובה, כי הרמזורים בצומת חורב ובצומת כרמליה מכוילים על פי הביקושים ולפי שעות היום: "ביציאה התחתונה מרמת אשכול אין רמזור. לא מוכרים לנו עומסים בכניסה, אך עם זאת, העירייה מנטרת באופן רציף את נושא התנועה בעיר ומבצעת שינויים ושיפורים באופן רציף, ככל שעולה הצורך".

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

28 תגובות

  1. יש בניות מסביב. גדלו מספר המשפחות, האוכלוסיה גדלה ומה שלא חשבו על זה להגדיל – להרחיב הרחובות התשתיות . לשנות רמזורים שפעם תוכננו לזמן ארוך ולהחליפו בהתאם לעומס. לבדוק מאיפוא הלחץ וכך לתכנן את הרמזורים למצוא דרכים נוספות איפוא להנות כבישים לשחרור הלחץ בכבישים

  2. בכרמליה ובחורב התכנון והביצוע מתאימים לאמצע שנות השמונים. בחורב הבעיה הכי גדולה היא דווקא הרמזור הכפול בכיכר ספר. הפיתרון הוא שינוי כיוון הנסיעה ברחוב דיזראלי. וכמובן שאת הרמזורים חייבים לכוון, הם איבדו קשר עם המציאות

  3. הפיתרון לעומסי התנועה הכבדים טמון בשורש הבעיה המייצרת צפיפות רכבים עקב תוספת מפלצות תמ"א 38 ההרסנית מרובות דיירים, הגורמת לתוספת בלתי מתוכננת של מכוניות באזורים רבים שרוחב הכבישים לא תוכנן במקור לעומסים אלה.
    אגף רישוי התנועה, העמוס לעייפה ב"אינג'ינרים", משחרר אישורים לתוספת בניה על בסיס תכנית דמיונית למנהור צומת חורב ושיפור התחבורה הציבורית ברכס הכרמל בעתיד לבוא אי פעם.
    מדובר בכשל תכנוני עירוני כאשר מירב האנרגיה מנותבת לבנייה בלתי מרוסנת על בסיס מתן היתרי בנייה בניגוד לחוק, כביכול מכוח תמ"א 38, המבוססת על הצהרות שקריות של המהנדסים העירונים.
    יש לעצור לאלתר את יישום קרטל התמ"א ברכס הכרמל.

    • מה לעשות האוכלוסיה גדלה. הכרמל מתוכננת לאוכלוסיה בהרבה יותר קטנה. טוב מאוד שהאוכלוסייה גדלה. אתה כאילו הא בטענות שיש עומס. בגלל בניות. . למה לא הביניה של פעם אינן מתוכננות לחיות בצפיפות בבית רטן. והבנות בתמ"ה רק פותרת בעיות למשפחות רבות. אהל הרגע שמאפשרים בניה בלי תכנון שינויי צדתיות בהתאם למספר השינויים של הבנין. כמו כבישים ,רחובות והגנים ובתי ספר רק כדי לצמצם את העומס. טוב שיש גידול אוכלוסין אהל העיריות חייבות לשנות ישיבה ולהגדיל ראש ברגע שישנו את רוחב רחובות ואף לבנו. רחובות נוספים. רמזורים . לחשוב איך לשחרר עומס. אבל למדנו שצריך סבלנות לאורך רוח.

    • מה לעשות האוכלוסיה גדלה. הכרמל מתוכננת לאוכלוסיה בהרבה יותר קטנה. טוב מאוד שהאוכלוסייה גדלה. אתה כאילו הא בטענות שיש עומס. בגלל בניות. . למה לא הביניה של פעם אינן מתוכננות לחיות בצפיפות בבית רטן. והבנות בתמ"ה רק פותרת בעיות למשפחות רבות. אהל הרגע שמאפשרים בניה בלי תכנון שינויי צדתיות בהתאם למספר השינויים של הבנין. כמו כבישים ,רחובות והגנים ובתי ספר רק כדי לצמצם את העומס. טוב שיש גידול אוכלוסין אבל העיריות חייבות לשנות חשיבה ולהגדיל ראש ברגע שישנו את רוחב רחובות ואף לבנות רחובות נוספים. ורמזורים . לחשוב איך לשחרר עומס. אבל למדנו שצריך סבלנות ואורך רוח.

    • מה לעשות האוכלוסיה גדלה. הכרמל מתוכננת לאוכלוסיה בהרבה יותר קטנה. טוב מאוד שהאוכלוסייה גדלה. אתה כאילו הא בטענות שיש עומס. בגלל בניות. . למה לא הביניה של פעם אינן מתוכננות לחיות בצפיפות בבית רטן. והבנות בתמ"ה רק פותרת בעיות למשפחות רבות. אהל הרגע שמאפשרים בניה בלי תכנון שינויי צדתיות בהתאם למספר השינויים של הבנין. כמו כבישים ,רחובות והגנים ובתי ספר רק כדי לצמצם את העומס. טוב שיש גידול אוכלוסין אבל העיריות חייבות לשנות חשיבה ולהגדיל ראש ברגע שישנו את רוחב רחובות ואף לבנות רחובות נוספים. הרמזורים . לחשוב איך לשחרר עומס. אבל למדנו שצריך סבלנות ואורך רוח.

  4. התחנה התחתונה ברמת אשכול( פרויד) היא סכנת חיים גם לאנשים שמחכים בתחנה וגם לנוסעים שנמצאים באוטובוס. שדה ראייה לנהג אוטובוס היא כמעט אפסית ואם נהג משאית או אפילו רכב יטוס במהירות ולא ישים לב שישנו אוטובוס בתחנה הוא יפגע בו והתוצאה היא מוות!!
    חמור מאוד שמשרד התחבורה לא בדק את העניין למרות תלונות רבות!!!

  5. בעיה נוספת זה הקבצנים שהולכים הלוך חזור באמצע הנתיב ומפריעים לתנועה מסכנים את עצמם ואת הנהגים ומאטים את המעבר בצומת. התופעה הזו התחילה בשנתיים שלוש האחרונות ומאז רק מתווספים עוד ועוד צמתים כאלו שהקבצנים משתלטים עליהם.
    יש את זה בצומת מוריה צפרירים לשני הכיוונים, בחורב, בכביש הגיבורים לשני הכיוונים, בצומת שלפני מת"מ זה פשוט מטרד וסכנה מיותרת.

  6. בכל חיפה מצב הכבישים גרוע! מהנדסי העיר לדורותיהם סללו כבישים וצמתים לא תיקניים,לא נכונים(דרך דורי,כביש פרויד,מרכז הכרמל…..)שכולנו עוד נסבול מהם שנים רבות!

  7. לפתוח מיידית את השכונות הכלואות עם סלילת כביש לכוון כביש 4-שכונה עם כביש גישה אחד בלבד הינו מפגע בטיחותי!!!!!!!!!
    בצירים מרכזיים חייבים לבטל את החניות !!!!!!
    לתת מעבר לרכב נוסע.
    קונים רכבים פרטיים ומחנים בשטח ציבורי!!!!!-לא יכול להתקיים במדינה מתוקנת.
    אבל כאן לא יודעים מה משמעות של לא!!!!!
    יש פתרונות למצב קיים,אלא שהעיריה חייבת להוציא
    כספים לממן זאת
    לייצר תחבורה עירונית 24/7-אפשרי -צריכים רק לרצות!!!!
    המצב יקטין את הרצון להשתמש ברכב פרטי.
    אנשים חייבים לחשוב אחרת,להיות פתוחים לשינויים,שיביאו לשיפור במצב,אחרת יהיה קיבעון שילך ויחמיר.:
    התושבים ימשיכו להשתמש ברכב פרטי ,ימתינו שעות בדרכים,ינסו לעבור על החוק,יקטרו ,,,,,וימשיכו לקטר.
    כך לא תפתר הבעיה.

  8. חזרתי מתל אביב.
    העיר מתחילה להתנקות מרכבים, מדרכות שקטות עם הולכי רגל ורוכבי אופניים תענוג.
    רכבת קלה 10 דקות אני במשרד של חבר בפתח תקוה. עשר דקות חזרה בבורסה לפגישת עסקים.
    אחר הצהריים חמש דקות יוצאים למסעדה בתל אביב.
    אין פקקים, אין חיפוש חניה, אין ללכת בין רכבים במדרכות חסימות..
    אין תחליף לתחבורה ציבורית טובה.
    חיפה חייבת כרמלית קו 2 לאוניברסיטה וכרמלית קו 3 פוניקולר בציר פלימן-פרויד מנוה שאנן דרך מרכז חורב לאצטדיון ולחוף הכרמל. בלי שני הקוים האלו הכרמל ייסתם ואיכות החיים תיעלם.

    • חיפה צריכה יחד עם קוי תחבורה ציבורית מתוגברים בנתחבי אוטובוסים בלבד, ליישם תוכנית אסטרטגית לעידוד תחבורה משלימה: 1. שאטלים מעגליים מהירים. 2. יישום רשת נתיבי אופניים בשכונות ובין השכונות החוף ובכרמל. 3. סילוק הרכבים מהמדרכות באופן גורף ויצירת מדרכות רחבות ובטוחות. 4. סגירת כבישי לנת"צ אוטובוסים. הפיכת כבישי ירידה מתוכננים לכבישי נת"צ אוטובוסים בלבד. 5. אכיפת רכבים החונים בכבישים ומפריעים לתנועה.
      את כל זה תל אביב מיישמת.

  9. עומס תנועה בלתי נסבל נגרם ברחוב מגורשי ספרק עקב כמות גדולה של רכבי לימוד נהיגה גם משיות וגם פרטיות חייבים להגביל את לימודי הנהיגה בשעות העומס הפקקים שיוצרים מכוניות הלימוד מישתרכים לעיתים מנוה דוד עד לצומת.פרוייד נוסף לכך מורי הנהיגה חונים תדיר באין עצירה ליד מיסעדת הבוקרים וחוסמים מסלול נושא חמור שמשום מה אינו מטופל וגורם להפרעה חמורה בדרך

  10. בצומת הצריף גם יש בעית רמזורים פניתי לעיריה כמעט כל יום והזלזול שלהם מחריד

  11. בכל הערים בעולם עוברים לשכונות ללא רכב.
    רק פה אנשים תפורים לרכב שלהם.
    הפתרון : שאטלים שכונתיים חשמליים מצירי תנועה מרכזיים. כל שכונה לפי הצורך שלה.

    • הבעיה שתחבורה ציבורית בחיפה גרועה מאוד, נסעתי מחורב לרמות רמז, ברכב זאת נסיעה של 5-6 דקות כולל רמזור, באוטובוס לקח לי 45! דקות כולל המתנה של 30 דקות בכניסה לרמז. החלטתי שיותר אני לא נוסעת באוטובוס

  12. מה עם הצומת של מוריה-צפרירים?
    מי שמגיע מרחוב זרובבל יכול לעמוד מעל ל10 דקות במקטע של 40 מטר, מיציאת הרחוב ועד הרמזור. תזמון לוקה בחסר מאז תקופת הקומונה ואין שום שינוי כבר 4 שנים.
    מה שקורה באיזור של המושבה הגרמנית לא יותר טוב ובכללי נראה כבר שכל העיר עמוסה ומועמסת מעל ומעבר.
    המהנדס של חיפה צריך לקחת את הנושא הזה ולמצוא פתרון יצירתי שיערב גם תזמונים טובים יותר של תחבורה ציבורית אשר יורידו את העומס של כלי הרכב בעיר.

  13. בכתבה לא הוזכרה כלל בעיית ריבוד העיר ובמיוחד צומת חורב המלא חורים ומהמורות איומים, כולל קטע בפיק"א מול מרכז חורב. נושא נוסף שלא הוזכר – הכשרת כביש בנוסף לפרויד מכל השכונות הדרומיות והמזרחיות לצומת חורב כמו דניה, אלמוגי, רמת בגין, נו"ש, רמות רמז, אלון ועוד רבות אחרות. בנושא הזה לא רק עינת אשמה אלא גם ראש העיר הישן חדש יונה יהב שלא עשה דבר בגלל לובינג שכונתי דורסני באידר. יציאה בודדת משכונת דניה כיום היא ממש סכנת נפשות בזמן שריפה כפי שכבר קרה, זאת למרות שדניה תחתית קרובה לטירת הכרמל מרחק הליכה. פעולות אלו בלבד היו משחררות לחץ גדול מצומת חורב ואפילו ראול ולנברג כיוון שהעומס מפרויד יופחת. גם בי"ח הכרמל הנוכחי שנבנה באחוזה רק בגלל קרקעות שהיו שייכות כללית ושום סיבה הגיונית אחרת, תורם רבות לברדק התנועה השכונתי. הגיע הזמן לפנות אותו לקרית אתא ויפה שעה קודם.

    • ראובן לריבוד כבישים אין קשר לנושא הכתבה – הנושא לא היה "כבישים" אל "עומסים".
      ואותם עומסים מדוברים בחורב כראה לא נוצרים מ-200 רכבי דניה שכנראה גם יוצאים בשעות שונות אלא עשרות האלפים שזורמים לצומת חורב מארבעה צירים שונים, כך שלחבר את דניה לטירת הכרמל לא בדיוק פתרון שיפתור את הבעיה, ולכן גם לא בעדיפות גבוהה למאות אלפי התושבים בחיפה..
      הנסיון מראה שכל הרחבה ותוספת לכבישים היא פתרון זמני, ובסוף עולים עוד רכבים לכביש ותוך שנים ספורות הבעיה חוזרת _בדיוק_ לאותו המצב ובד"כ עם סט בעיות חדש בנוסף.
      מחלף בחורב אולי יכול לעזור, אבל לא פיסבילי.
      להוריד רכבים מהכביש ולהעלות אנשים לאוטובוסים/רכבל או על אופניים (או, שומו שמיים, ברגל) הפתרון היחיד שיכול להקל על המצב עם מתעקשים לשמר את קצת הילודה הלא שפוי.
      אוטובוס מחליף כ-40 רכבים על הכביש ותופס פחות מקום ונוטה פחות לתאונות קטלניות.

  14. יש פתרונות תחבורה. אני מקווה שראש העיר יונה יהב יעשה את הדבר הנכון.

  15. הפקקים במוריה יעלו מ-10-15 דקות לעבירת הציר בעומס, ל-30-40 דקות. כל הסקרים והבדיקות נעשו. כל הפתרונות של כבישי ירידה לשכונות החוף או שינוי ביציאה מהשכונות לכבישי הציר זה אשליות. זה כמו זרימת מים – הקלתם יציאה משכונה יצרתם פקק גדול יותר בצומת הבא.
    יש פתרון מעולה קוראים לו תחבורה ציבורית יעילה ומגוון אמצעים משלימים. בכל שכונה ברכס נוספות עוד 500-1000 דירות בהתחדשות תמא 38 ופינוי בינוי. זה אומר עוד אלפי מכוניות נוספות כל שנה ברכס. ועוד חניה חינם לגימלאים שמעודדת פקקים.
    עוד כבישי ירידה יעודדו מעבר לתוך ודרך השכונות מה שיגרום פגיעה ענקית בשכונות. מספיק לראות את פקקי פרויד ודרך הים.
    הפתרון הוא נת"צ אוטובוסים, קו כרמלית 2 לאוניברסיטה ופתרונות כמו מס גודש על מעבר בציר מוריה בשעות העומס וביטול חניות ליד בנייני ציבור וקמפוסים כמו אוניברסיטות ובתי חולים כדי שיבואו באוטובוס.

  16. היו לה 5 שנים לנסות לפתור את הבעיות אבל מה שהיא רק עשתה זה לריב עם כל העולם. אייל, אל תשכח להאשים את יהב, מצנע, גוראל ואולי אפילו גם את אבא חושי.

  17. והם ממשיכים לבנות עוד בתי מגורים בחיפה! אסור לעיריה לאפשר להמשיך לבנות יותר בחיפה! לא באזורי מגורים קיימים ולא בוואדיות! צפיפות מקוממת, איכות חיים ירודה

  18. פתיחת כבישים לשכונות הכלואות עליהם מדברים כבר מליון שנה אבל לא עשו כלום. זה גם ענין של עומס ואך בעיקר ענין בטיחותי בעת פינוי נדרש. כבר היינו כולנו בסרט הזה בשריפות הגדולות.
    יציאה מדניה לכיוון מתמ – נדרש רק כביש קצר.
    יציאה מכרמליה למטה – חובה
    חיבור סביוני דניה לרמת אלון – יש כביש כורכר שנדרש לסלול אספלט על 100 מ' בלבד.
    למה מחכים ? שיקרה אסון נוסף ?
    יונה יהב, בוא נראה אותך עושה ולא רק מדבר ומבטיח.

  19. מה עושים? פותחים צירים מהשכונות למטה.
    ואז תושבי השכונות לא יצטרכו לעלות הביתה דרך פרויד, מוריה ואבא חושי

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...