(חי פה) – בשבועות האחרונים מתלוננים תושבי חיפה על כך שהכבישים ברחבי העיר מלאים בבורות. הבורות, כך נראה, נוצרו בעת מערכת הגשמים המשמעותית שהתחוללה לפני כשלושה שבועות וכן בזו שלאחריה, אשר חווינו בימים האחרונים. בעיריית חיפה טוענים שהנושא בטיפול, ובכל זאת, סיבוב קטן עם הרכב בכבישי העיר מספק לנהגים החיפאים חוויה לא נעימה במיוחד…
◄בורות בכבישי חיפה • צפו
מטרד וסכנה בטיחותית
בורות בכבישים הם מטרד, ללא ספק, אך מעבר לחוסר הנעימות, יש בהם כדי להוות סכנה בטיחותית של ממש. חיפאים רבים מעידים על כך שהם חווים את הבעיה על בשרם כשהם נוהגים בכבישי העיר, ואפילו בעת ההליכה על המדרכות. מה גורם להיווצרות הבורות ומי אחראי לטיפול בהם?
הסיבות העיקריות להיווצרות בורות בכבישים הן גשם, מים ורטיבות, וזו גם הסיבה שהם נוצרים יותר בחורף. סיבות אלו גורמות לסדקים שהופכים עם הזמן לבורות, שמתווסף לעומס בכבישים.
בבדיקה שנערכה בעבר ע"י עמותת אור ירוק בשיתוף עם המכללה הישראלית לביטחון וחקירות, נמצא כי בכבישים רבים בארץ ישנם בורות לאורך הדרך, המהווים מכשול. בבדיקה נמצאו מפגעי דרך ממספר סוגים. בורות שנוצרו בכביש בקצה המתקנים. בורות שנוצרו עקב בסיס לא מתאים או תחזוקה לקויה. ומפגע כמו קצה לא מוגן של אבן שפה או מעקה בטיחות.
מפגעים אלו יוצרים הפרעה ואף מסכנים את משתמשי הדרך כי הם עלולים לגרום לבלימת פתע או לכניסה לבור ויציאת אויר מאחד מגלגלי הרכב. דבר שגורם אובדן שליטה על הרכב וסיכון לתאונת דרכים.
בעמותה מסבירים: "בורות בכביש ומפגעים המהווים מכשול בדרך, הם מסוכנים ועלולים לגרום לתאונת דרכים. על הרשויות המקומיות והמדינה לקחת את האחריות למפגעים אלו ולתקן אותם באופן מיידי בטרם הסכנה מהם תתממש".
מי צריך לטפל?
דיני הרשויות המקומיות קובעים את חובתה וסמכותה של הרשות המקומית לפיתוח, לסלילה ולתחזוקה של דרכים ציבוריות – כבישים ומדרכות – שבתחום שיפוטה. על מנת למזער במידת האפשר את כמות הנזקים ואת מפגעי הבטיחות שנגרמים כתוצאה מהם, וכדי שהרשות המקומית תמלא באופן מיטבי את חובתה וסמכותה בעניין תחזוקת הדרכים הציבוריות שבתחומה, עליה להכין תכנית ארוכת טווח לתחזוקה מונעת של הדרכים – טיפול תקופתי הנעשה אחת לכמה שנים – שממנה ייגזרו תכניות תחזוקה שנתיות. כל זאת, נוסף על תיקונים של תחזוקה שוטפת הנעשים במהלך השנה, לרבות תחזוקת שבר – תיקוני תשתית וטיפולים מידיים בעקבות היווצרות מפגעים דוגמת בורות בכבישים ובמדרכות.
פנינו מספר פעמים לעיריית חיפה בניסיון לקבל תשובות בנושא חשוב זה, אך לצערנו נותרנו עם השאלות שלנו, אך ללא תשובות.
- מתי בכוונת העירייה לטפל ולאטום את אותם בורות על מנת לצמצם נזקים לרכבים ולצמצם תאונות?
- מה היא התוכנית לטיפול בבורות בטווח הקצר וכן לטווח הרחוק?
המצב של הכבישים מאז החלטות בתקופת מצנע ללא קשר לקליש.
בתקופת מצנע התקבלו כמה החלטות הרות אסון:
א. שימוש באספלט מהסוג הזול, שמחייב ריבוד מחדש כל כמה שנים במקום אספלט איכותי
ב. אבנים משתלבות של אקרשטיין. מאד עמידות, אבל יקח 200 שנה לרצף את כל חיפה בהן. אז הפסיקו וחזרו לאספלט זול גם במדרכות (לכן גם בהן יש בורות)
ג. תמא 38 – משאיות כבדות ומשאיות מנוף של ענף הבנייה מורידות "רגלית ייצוב" ויוצרות בורות וסדקים ברחובות השכונות.
ומה עושה העירייה?
כלום. עוד קצת ריבוד חוזר פה, ריבוד חוזר שם. כל הרחובות נראים כמו רצועות סלאמי מרוב 4-5 פעמים שעשו תיקוני ריבוד.
ואז מרבדים מחדש שוב באספלט הזול – הרחוב נראה יפה לקראת הבחירות ואז אחרי 3 שנים מהריבוד שוב בורות וסדקים
מי שרוצה המחשה של מצב כבישי חיפה לעומת הערים השכנות פשוט מוזמן לעלות מכיוון נשר לטכניון ולנווה שאנן. בדיוק כשמסתיים שטח השיפוט של נשר ומתחיל שטח שיפוט חיפה (אחרי שכונת בן דור) מגלים מיד את ההבדל הברור:. כבישי נשר סלולים היטב בלי בורות והכביש (אותו כביש) הופך להיות כביש חיפאי ושם מתחילה הג'יפה, בורות, תיקונים חוזרים ומה לא. פשוט כמו בעזה אחרי 7 באוקטובר. אבל זה לא קרה בחורף האחרון. זהו המצב של הכבישים האלה מאז קליש נבחרה!☹️ יאללה לכי כבר, מספיק…🙏🏻
רחוב מסדה למשל- יש בקטע קטן בו "שדרה" של בורות. כל גשם נפתח בור, העיריה אוטמת, בגשם הבא הוא נפתח בחזרה (עם עוד אחד לידו). כבר מעל 20 שנה שזה כך.
חלק ניכר מהבורות נוצר בשולי ניסור הכביש להעברת צנרת כבלים לפני 40 שנה. זה מראה שמאז לא בוצע ריבוד מחדש של הכביש. ראה לדוגמא בורות מסוכנים מול רח' הגדם 6 בהדר.
כווווווולם צודקים!!
היעזור?
מה עושים?
מהנדסי תחבורה יספרו לכם את האמת על הבורות.
עיריית חיפה מרבדת באספלט הכי זול ולא עמיד כי הכסף הולך למשכורות ופנסיות עתק.
יש אספלט פי 2 יותר עמיד שגם מונע החלקה בגשם. ברוב אירופה הוא כבר חובה בתקן אבל לא אצלנו וראשי ערים מנצלים את זה לרבד באספלט זול וגרוע
הסיבה האמיתי לכך שיש בורו. בכביש היא שאין ביקורת איכות לקבלנים המבצעים את העבודות.
בדיקת איכות לאורך זמן תעמיד את הקבלנים להם יש פחות תיקונים בחזית ואת האחרים יעיפו מהאפשרות לבצע עבודות כביש שבסופו של דבר עולות הרבה כסף וגורמות הרבה נזק.
אבל העירייה אינה מתנהלת כמו ג'ון כלכלי אמיצי ולכן לא מצליחה לחשוב כך גם כאן.
הגיע הזמן לשינוי במצבת הפקידים האפורים במשרד מהנדס העיר ושאר המחלקות.
הפקרות וביזויי של תושבי חיפה במיוחד בשכונות של שפרינצק בורות בכבישים שגורמים לבלאיי עצום לרכבים ומסכנים את הנהגים מידרכות שקועות שמסכנות את המישתמים בהן ליכלוך בכל אתר ואתר שמביא עימו תנים וחזירים היתעללות בתושבים תרתא משמא
תמשיכו להצביע קליש ומספר הבורות יהיה פי 1000000 יותר ממה שהוא היום.
תמשיכו להצביע קליש ומספר הברות יהיה פי 1000000 יותר ממה שהוא היום.
תיכף קליש תעשה פרסום ממומן כמו יהב ועציוני באתר ויסגרו וימחקו את כל התגובות.
למהנלטפל?? החלפתי 2 צמיגים בסוכות ועוד 2 היום…סהכ 1400 שח בלבד..קלי רלות..וזה כשבתקופה זו מאז הקורונה אני בספק אם עוברת את ה5000 קמ בשנה!!!!
ועל זה נאמר : בוקר טוב אליהו. ללא קשר לגשמי הברכה שירדו עלינו לאחרונה, גם לפניהם מצב הכבישים בעיר כל כך גרוע עד כדי כך שהם נראים כמו אחרי הפגזת צה"ל את עזה. מספיק לראות את הכבישים המובילים אל ומצומת חורב כדי להבין במה מדובר. התרעתי אני ואחרים אבל על תגובה מהעיריה אפשר לשכוח. לא נורא עינת, יום הדין מתקרב ואת תשלמי ביוקר על כל מחדלייך.
ברח חולוצי התעשיה קרית חיים מס 114 עד 126 יש בורות רכבים אם פנצ'ר כל פעם נשלח לעירייה
ממש נורא!
מלא בורות ברחבי הקריות
העיר מלאה בבורות. צריך לדווח על כל בור כל הזמן וצריך לתבוע את העיריה על נזקים לרכב (תקרים וכד') אם שותקים כלום לא ישתנה. הארנונה גבוהה מספיק וזה חלק מיעודה – תשתית נאותה
הכל רעוע כמו במדינת עולם שלישי.
העיקר בארנונה מרקיעה שחקים מידי שנה..
הטיפול בבורות שנפערים בעונת החורף, אינו מקצועי .
מתקנים בשיטת "הטלאים" והתיקון / שיפצור לא מוכיח עמידות אף במהלך עונה גשומה אחת.
אין הסקת מסקנות ואין טיפול הולם.
בעייה ידועה מזה עשרות שנים.
הבטחות יש תמיד לפני הבחירות לרשויות..
אח"כ – נשכח הכל .
מצלמים בור אחד וכותבים שיש המון בורות בכבישי חיפה. אני במו עיניי ראיתי שמרבדים את הבורות. אי אפשר באותו רגע לסתום את כ ל הבורות בעיר.
האבנים שקועות סכנה מנפילות
לטפל גם במדרכות
הרומאים בנו לפני אלפיים שנה ויותר, כבישים שמחזיקים מעמד, ללא שום תחזוקה, עד היום…
האדם המודרני לא מצליח.
גם המדרכות רעועות