(חי פה) – משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו בהנחת המסילות לחיבור נמלי הים החדשים.
מרכבת ישראל נמסר לחי פה:
לצד המאמצים הרבים להמשך הרציפות התפקודית של רכבת ישראל לטובת צרכי הביטחון ושמירה על חוסנו של העורף, ממשיכה רכבת ישראל לפתח ולקדם פרויקטים אסטרטגיים רבי חשיבות.
גם בימים אלה נמשכים הפרויקטים ונרשמים בהם הישגים משמעותיים. כך למשל החלה לאחרונה רכבת ישראל בהנחת המסילות החדשות שיהוו חיבורים רכבתיים אסטרטגיים לשני נמלי הים החדשים של ישראל, בחיפה ובאשדוד, לצד פיתוח, הרחבה והכפלה של קווי המסילות הראשיים באזור פלשת, אשקלון, אשדוד, רחובות ולוד.
שיקו זנה, מנכ"ל רכבת ישראל:
"מסילות אלה תאפשרנה, עם סיום הקמתן, גמישות תפעולית רבה, הן בהיבטי שינוע סחורות מנמלי הים החדשים, בדגש על תקופות מלחמה, לצד משברים אחרים. לצד זאת, יתאפשר בעזרת מסילות אלה, שיפור השירות לתושבי הדרום והשפלה והגדלה של מספר הרכבות, הנוסעים וקווי הרכבת באזור, שיתרמו בעתיד הקרוב למאמצים הלאומיים לשיקום אזור הדרום, חיזוק כלכלי ותחבורתי, ושיפור מרקם החיים של התושבים".
בשל המצב הביטחוני והקשיים המתעוררים כתוצאה ממנו, רכבת ישראל פועלת רבות לסייע לשותפיה העסקיים בדגש על קבלני הביצוע של הפרויקטים השונים.
מנהלי הרכבת נמצאים בקשר הדוק עם הקבלנים והספקים השונים, ומסייעים להם בהיבטים רבים כגון הקדמת תשלומים מנת להקל עליהם ועל הספקים השונים הדרושים לפרויקטים. בין ההקלות, מקדימה הרכבת תשלומי חשבונות ומקדמות כספיות ככל הנדרש ומתאפשר. בנוסף, מאפשרת הרכבת לקבלנים השונים משך התארגנות גמיש וארוך יותר בפרויקטים המתבצעים באזור הדרום.
אומדני לוחות זמני הפרויקטים השונים כפופים לאילוצים ושינויים העלולים להתעורר כתוצאה מהמצב הבטחוני והשלכותיו השונות.
מסילת נמל המפרץ
מיזם מסילת נמל המפרץ המבוצע על ידי חברת נמלי ישראל, במסגרתו רכבת ישראל מבצעת את תשתיות המסילה העליונות לצד מערכות איתות ותקשורת, כולל מסילה נוספת שתאפשר שינוע רכבתי ישירות מהנמל ותתרום לשיפור מערך שינוע הסחורות הלאומי. העבודות על המסילה, שנמצאות כרגע בשלבי ביצוע מתקדמים, כוללות 5.5 ק"מ מסילה שיצאו מגשר פז כחלק ממסילת החוף, עד לשער הכניסה לנמל המפרץ, כולל תחנה תפעולית, וכן עבודות על מערכות איתות ותקשורת הנדרשות לצורך החיבור המסילתי.
שלושה שלבים
המיזם מתבצע בשלושה שלבים שונים. השלב הראשון כולל הקמת גשר מעל נחל סעדיה להנחה של 450 מטר מסילה, הקמת שלושה מפלגים, וכן מעבר תת קרקעי שנבנה מתחת לכביש 22. שלב זה, שכולל גם התקנת מערכות תקשורת, הושלם ונמצא בתהליך של מסירה לרכבת ישראל על ידי הקבלן. השלב השני כולל הקמת גשר רכבת מעל נחל קישון ובימים אלו מתבצעות עבודות להקמת המבנה העליון של המסילה, בעוד הקמת המבנה התחתון של המסילה הושלם. השלב השלישי כולל הקמת מבנה שליטה ובקרה שהושלם כולל עבודות פיתוח, ונמצא גם הוא בשלבי מסירה ראשוניים לרכבת ישראל.
אומדנו של הפרויקט הינו כ-100 מיליון שקלים והוא צפוי להסתיים בתחילת שנת 2025.
נמל הדרום
מיזם מסילת נמל הדרום המבוצע על ידי רכבת ישראל כולל עבודות נרחבות להקמת חיבור מסילתי לנמל הדרום, חיבור שיאפשר שינוע סחורות באמצעות רכבות משא הישר מהנמל.
המיזם כולל הקמת מסילה באורך של 2.2 ק"מ מתחת לפני השטח, שני חדרי סלולר לטובת מערכת הקשר הרכבתית GSMR, מעבר הולכי רגל ואופניים מעל תוואי המסילה, ופיתוח נופי סביב המסילה והתשתיות השונות. הקמת מסילה זו תאפשר שינוע רכבתי מהדרום שיסייע בפתיחת צוואר הבקבוק הלוגיסטי שמייצרת הובלה באמצעות משאיות, וכן תתרום ישירות להורדת יוקר המחיה של סחורות, שכן השינוע הרכבתי משתלם הרבה יותר מאשר שינוע באמצעים תחבורתיים אחרים. הפרויקט שאומדנו 246 מיליון שקלים צפוי להסתיים במהלך שנת 2024.
הכפלת מסילת רחובות-פלשת הינו פרויקט נוסף שמקדמת רכבת ישראל במטרה לשפר משמעותית את השירות הרכבתי לאזור הדרום והשפלה. הפרויקט נמצא בימים אלו בהליכי ביצוע מתקדמים וכולל הכפלת המסילות באזור אשקלון, אשדוד, רחובות ולוד לצד השלמת התקנת מערכות החשמול עליהן, במטרה לאפשר הפעלת רכבות חשמליות, חדישות וירוקות לסביבה.
עם סיום הפרויקט, שאומדנו כ-470 מיליון שקלים וצפוי להסתיים בתחילת שנת 2025, תגדל תדירות הרכבות החשמליות המופעלות מאזור הדרום והשפלה, ותשודרג החיבוריות הרכבתית אל אזור המרכז והצפון, לצד חיבורים מסילתיים לפרויקטים המבוצעים כיום ברחבי הארץ כגון המסילה המזרחית, מסילת 431 ועוד.
מה עם מנהור הרכבת לא ברור??
סין מעוניינת להעביר את הפסולת האלקטרונית שלה להאנגרים ענקיים 30 מטר גובה שחברת נמלי ישראל רוצה להקים עבורם על גדות הקישון במקום פארק מטרופוליני וכבר איימו על המדינה וקיבלו אישור לזה.
40 מדינות בעולם סירבו לקבל את הספינות הסיניות עמוסות בפסולת מזוהמת מסוכנת
ומי הפראיירית היחידה שלא אמרה לא? המדינה שסין מחקה מהמפה שלה, כנראה הם חשים באמת איננו ריבוניים.
אנחנו עומדים להיות פח הזבל לאלפי טונות פסולת סינית רק שנבין בשביל מה בונים את ההאנגרים הענקיים האלו!!!
כל הדבר הזה יזלוג למים של הקישון, למי השתייה באקויפר החוף, לאויר – אנחנו מייבאים לכאן רעלים מהמסוכנים בעולם ומתכות כבדות.
מרשים ופותח את העתיד של כולנו.
השקעה יפה – רק שהיא כולה עבור הסינים להם נמסרו נמלי הים של ישראל ל-25 שנה עם אופציה לעוד 25 שנה.
הם בתמורה מחקו אותנו מהמפות שלהם.
מתי יהיו עוד גשרים שיחברו הולכי רגל עם הים ופארק הכט לאחר שהרכבות ייצרו חומת בית סוהר 6-7 מטר גדרות לכל אורך חיפה?!
כל הכבוד להנהלת רכבת ישראל.
אין פה בציטוט מדוברות משרד התחבורה אף מילה לגבי איזשהו מאמץ אמיתי לקידום הקמת המסילה המזרחית שהיתה מונעת את רוב שינוע החומ"ס בתוך העיר חיפה, ובסמוך לעוד ערים ויישובים שחשופים שנים לסכנה פוטנציאלית מתמשכת..! 😖
היכן זה אזור פלשת?