תרגיל צבאי במרחב הימי של מפרץ חיפה

דובר צה״ל (14/8/24): בשעות הבוקר עתיד להתקיים תרגיל צבאי בגזרת...

להקדים תרופה לשרפה • הקמת אזורי חיץ בשכונות חיפה הכלואות

(חי פה) - שריפות הענק שפקדו את חיפה בשנים...
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית אתא

בני משפחת סקר בעוספיא יודעים: ביחד ננצח ◄ וידאו

עולם של יופי קלאסי ומלכותי אל ביתם המהודר של בני...

ב״זכרון בסלון״ בשנה הבאה – נשמע גם את סיפוריהם של העולים מחבר העמים

טטיאנה לוי דואגת לכולם טטיאנה לוי, 67, רכזת עולים ותרבות...

בתי הקולנוע השכונתיים של חיפה • הפרויקט והאלבום

המוזות הכול התחיל לפני כשלוש שנים, כאשר שתי הנכדות התל...

הכנות לחג פסח עם אמא

30 שנים ללכתה 30 שנים אחרי שאימא עזבה אותנו בעודה...

מחירי מנהרות הכרמל יעלו שוב ביום שבת 01/07/23 • "רק בחיפה זה קורה"

(חי פה) – ביום שבת, 01/07/23, יעלו מחירי הנסיעה במנהרות הכרמל.
מנויים ישלמו 10.03 ש"ח, בכל אחד משני חלקי המנהרה, ומי שאינו מנוי ישלם 10.99 ש"ח לכל אחד מחלקי המנהרה. כלומר שחציית מנהרת הכרמל מצד לצד תעלה כ-20 ש"ח.

עליית המחירים הקודמת הייתה לפי 3 חודשים בלבד, בתאריך 01/04/23, אז המחיר לכל אחד מהחלקים עלה ל-9.90 ש"ח לרכב מנוי ו-10.84 ש"ח לרכב לא מנוי. עכשיו, לראשונה, מחיר נסיעה במקטע אחד של המנהרות יעלה יותר מ-10 ש"ח גם לרכב מנוי.

מנהרות הכרמל - הכניסה המערבית (צילום - ירון כרמי)
מנהרות הכרמל – הכניסה המערבית (צילום – ירון כרמי)

רותי בנין: "מי שנוסע לעבודה וחזרה מדי יום, ישאיר בסוף החודש קרוב ל-1,000 ש"ח"

רותי בנין - מובילת מחאת תעריפי מנהרות הכרמל (צילום: ירון כרמי)
רותי בנין (צילום: ירון כרמי)

רותי בנין, מובילת מחאת מנהרות הכרמל:
"כמובילת מחאת מנהרות הכרמל הופתעתי לשמוע שהמחירים הולכים לעלות ביום שבת. המחיר לכל המקטע יעלה כ-11 ש"ח, כך שכל הדרך תעלה 20 ש"ח ומי שנוסע שם יום יום ישאיר לכרמלטון קרוב ל-1,000 ש"ח בסוף החודש.

אנחנו חושבים שעל ממשלת ישראל להלאים את המנהרות ולשחרר אותן לציבור הרחב. כרגע יש הפרש קטן בין מנויים ללא מנויים. זה עומד להסתיים בקרוב. המנויים יתחילו לשלם את המחיר של הלא מנויים בסוף שנת 2024, וגם כרגע הפער הוא קטן. בעבר הפער היה הרבה יותר משמעותי, ומנויים שילמו הרבה פחות מלא מנויים".

צעירה נחמיאס: "זה שוד וגזל"

צעירה נחמיאס (צילום: אלבום פרטי)
צעירה נחמיאס (צילום: אלבום פרטי)

צעירה נחמיאס, אחת ממובילות מחאת מנהרות הכרמל:
"זה שוד וגזל! בירושלים נוסעים במנהרות יותר ארוכות בחינם. אני חיה רק מביטוח לאומי, אני נכה 100%. פתח המנהרה קרוב מאוד לבית שלי בקרית חיים מערבית ולא ייתכן שלכל צד החל מה 01/07/23, נשלם 11 ש"ח.

אם היו פותחים את המנהרות לכולם, זה היה משחרר גם את העיר מהרכבים ומהתנועה הכבדה. זה פשוט מטורף.

זה לא נגמר, הם כל פעם רק מעלים ומעלים את המחירים וצריך לשים לזה סוף. יש אנשים שמחרימים את המנהרות, אבל אם אני צריכה להגיע לבית חולים כרמל, המנהרות מאפשרות לי להגיע תוך שלוש דקות למרכז חורב, ואני לא צריכה לעבור את כל העיר. הגיע הזמן שמישהו ישים סוף לשוד ולגזל הזה".

המועמד לראשות העיר יעקב בורובסקי: "הזלזול בתושבי חיפה יסתיים באחד בנובמבר"

יעקב בורובסקי

המועמד לראשות העיר, עו"ד יעקב בורובסקי, טוען שהמחיר שתושב חיפה צריך לשלם, כשהוא נוסע במנהרות הכרמל, מעיד על זלזול בתושבי העיר.

"ממשלת ישראל וראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב חתמו על הסכם שמטיל כביש אגרה על תושבי חיפה מהטעם שהם ידעו שבחיפה ניתן לזלזל בתושבי העיר. הביטוי של הזלזול הוא שבמקום שהמדינה תחצוב את המנהרה לטובת תושבי חיפה כמו שראוי היה ותמנהר את הרכבת, תעלה עוד קומה ותעביר את הכבישים הסואנים לתוך מנהרה, הם החליטו לחסוך ליתר תושבי המדינה תקציב על חשבון הציבור החיפאי.

אין חוצפה יותר גדולה היום, מאשר להעלות את המחירים, שגם ככה הם יקרים מאוד, במיוחד לאור העובדה שבשנה האחרונה נפתחו בירושלים מנהרות ושום אדם לא העז להפיל אגרה על תושבי ירושלים על שימוש במנהרות.

הזלזול הזה מסתיים באחד בנובמבר 2023.
חיפה תעמיד את משרד התחבורה ואת הממשלה על העובדה שאזרחי חיפה הם לא החצר האחורית של המדינה. זה שעד היום לא נמצא שר אחד שידבר חיפאית בממשלה ויש מעט מאוד חברי חברי כנסת שמייצגים את חיפה, זה מעיד על כך שהזלזול הזה מתוכנן.

ראש עיריית חיפה וכל בעל תפקיד בחיפה צריכים לעמוד ולהגיד שבמקום להעלות את המחירים, צריך להפחית אותם למחיר סימלי. ואם לזכיין יש בעיה תקציבית שיפנה לשר האוצר ולשרת התחבורה, ושהמדינה תשלם".

אביהו האן: "מיד עם היבחרי לראשות העיר אני אדאג שהנסיעה במנהרות לתושבי העיר תהיה חינם"

אביהו האן (צילום: הירוקים של חיפה)
אביהו האן (צילום: הירוקים של חיפה)

המועמד לראשות העיר ויו"ר סיעת הירוקים אביהו האן סבור שגביית תשלום מתושבי העיר על הנסיעה במנהרות מראה על זלזול בתושבים.

"אני חושב שזו חוצפה ממדרגה ראשונה שממשלת ישראל מאפשרת את הכנסה של היד לכיס של תושבי חיפה. המנהרות נמצאות בתוך המרחב העירוני של חיפה ואנחנו לא אמורים לשלם שקל אחד תמורת הנסיעה במנהרות.

הממשלה ידעה יפה מאוד, כשהיא בנתה מנהרות בירושלים בכביש בגין, לא לקחת תשלום מתושבי מדינת ישראל. כל הנסיעה בכבישים האלה היא ללא תשלום. הממשלה מתייחסת אלינו כמו לפרירפריה והיא מרגישה שראשי הערים בעיר הזו ב-20 השנה האחרונות מאפשרים את הכישלון הזה.

אני מתכוון, מיד עם היבחרי לראשות העיר, לשבת עם גורמים בכנסת וגורמים ממשלתיים ולנצל את הקשרים הטובים שלי, כראש מטה של בני גנץ בחיפה, כדי להגיע לפיתרון שתושבי העיר לא ישלמו על נסיעה במנהרות הכרמל וזו התחייבות".

המועמד לראשות העיר דוד עציוני: "יהב, איפה היית ב 15 שנה האחרונות? למה לא נלחמת אז עבור תושבי חיפה?"

דוד עציוני (צילום: מיכה בריקמן)
דוד עציוני (צילום: מיכה בריקמן)

המועמד לראשות העיר דוד עציוני טוען שתשלום של תושבים על נסיעה במנהרות או בכביש בעירם ניתן לראות רק בחיפה.

"חיפה היא העיר היחידה במדינת ישראל שבה יש כביש עירוני, שתושבי העיר משלמים עליו כסף.
למה?
כי היה פה ראש עיר שלא ניהל מאבקים.

אני הייתי במשרד האוצר כשקמו מנהרות הכרמל. יש ראש עיר שמוכן שנשים לו כביש באמצע העיר ועוד נגבה כסף מהתושבים והצליח. ואז הם באו ואמרו, אנחנו נעשה, יש לנו שיטה ביד, בוא נעשה את זה גם בכביש 22 עוקף קריות, נתקלו ביעקב פרץ, שמואל סיסו, חיים צורי, אלי דוקורסקי, אלה ראשי הערים של הקריות, יצאו למאבק, כמובן זכו.

מאז יש הרבה מנהרות במדינת ישראל, בירושלים יש כמה. כמה תושבי ירושלים משלמים על המנהרות? לא משלמים. אף אחד לא משלם כסף חוץ מחיפה. יהב, איפה היית ב-15 שנה האחרונות? למה לא נלחמת אז עבור תושבי חיפה?".

המועמד לראשות העיר יונה יהב: בתוך שנה מנהרות הכרמל יהיו פתוחות לנסיעה בחינם לתושבי חיפה

ראש העיר לשעבר יונה יהב (צילום: אלעד מלכה)
ראש העיר לשעבר יונה יהב (צילום: אלעד מלכה)

המועמד לראשות העיר יונה יהב מבטיח כי נהגי חיפה יוכלו לנסוע באופן חופשי במנהרות הכרמל, ללא צורך בתשלום כפי שנהוג היום.

יהב אמר את הדברים בעקבות הפרסום לפיו חברת כרמלטון, הזכיינית המפעילה את מנהרות הכרמל, תעלה את מחירי השימוש לנוהגים בכביש הפרטי.

יהב לחי פה:
"אין סיבה שכביש מנהרות הכרמל לא יהיה כביש פתוח לשימוש לתושבי חיפה. אני מתכוון לנהל מו״מ עם המדינה לרכישת הכביש ולהגיע להסכם משותף עם הממשלה תוך 12 חודשים. להערכתי במו״מ רציני ואינטנסיבי ניתן בתוך שנה להגיע להסכם בין המדינה לבין המפעילה שיהפוך את כביש מנהרות הכרמל לכביש חינמי לתושבי חיפה, ללא צורך בתשלום אגרה"

עו"ד שרית גולן, חברת מועצת העיר ומועמדת לראשות העיר, מסרה לחי פה: "הנסיעה הפכה לפריבלגיה לעשירים"

עו"ד שרית גולן – יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה (צילום: אלבום אישי)

עו"ד שרית גולן: סכום הנסיעה במנהרות הכרמל הכפיל עצמו בתוך עשור והנסיעה הפכה לפריבלגיה לעשירים. זהו הכביש העירוני היחיד בארץ שגובים עליו תשלום מתושבים. לכן אני דורשת כבר חמש שנים שמדינת ישראל לא תמתין עד סיום החוזה ב 2042 ותפעל לביטולו בתמורה לפיצוי בגין הבניה ולחילופין תפעל לכך שהנסיעה תהיה בחינם בסבסוד המדינה לתושבי מפרץ חיפה.

​בעבר נבחנו אפשרויות ומחירי המנהרות הוקפאו זמן מה, אך לצערנו הרב השרים התחלפו, ובפועל המחירים עולים ללא היכר (וכל זאת על פי ההסכם שנחתם בין המדינה לכרמלטון בשנת 1997 הסכם למשך 31 שנה).

המנהרות נפתחו בנוב' 2010 דהיינו, שההסכם הוא עד שנת 2041.
חיפה סובלת מזה שנים רבות מזיהום אוויר, מקיפוח והזנחה רבתית. הן מהמפעלים הפטרוכימיים והן בתשתיות ומהווה עורק ראשי לגליל העליון והתחתון. המהלך יסייע לניתוב התחבורה אל המנהרות ולהפחתת זיהום האוויר ופקקי התנועה בכבישי העיר התחתית בפרט, ויתר כבישי חיפה הצפופים, ובכך יתרום לחיזוק העיר ושגשוגה. לשם כך חשוב שהנסיעה במנהרות הכרמל תהיה חינם או בעלות של שקלים בודדים שיהיה משתלם לכל כיס, עד למציאת פתרון.

לאחרונה זכו תושבי ירושלים לכביש מנהרות משמעותי בנקל על התושבים. היה ברור למדינה שהיא תתקצב את הקמת המנהרות ולא באמצעות מפעיל חיצוני שיפעיל תמורת גביה כספית. זו הסיבה שאני דורשת שוויון בפרט שמדובר על מנהרות המשרתות מטרופולין של 800,000 תושבים.

​ בכוונתי לחדש פנייתנו בהמשך לדיון בו השתתפנו בועדת הכלכלה בכנסת, ולדרוש משרת התחבורה לבצע בדיקה כוללת לבקשתינו.

מנהרות הכרמל: "התעריפים נקבעים ומתעדכנים לפי הסכם שנחתם בין המדינה לחברת כרמלטון"

ממנהרות הכרמל נמסר לחי פה בתגובה כי מאז הקמתן, מהוות מנהרות הכרמל עורק תחבורתי מרכזי במטרופולין חיפה והמשתמשים בהן חוסכים זמן רב, דלק, וכפועל יוצא – כסף.

"תעריפי המעבר במנהרות הכרמל לא נקבעים באופן שרירותי. התעריפים נקבעים ומתעדכנים לפי הסכם שנחתם בין המדינה לחברת כרמלטון והם צמודים למדד המחירים לצרכן".

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

33 תגובות

  1. איני מאמין לאף הצהרה של גל מועמד
    כי חוזה בין חברה פרטית לבין ממשלה אף ראש עיר לא יוכל להפר .
    המועמדים יודעים זאת היטב מפזרים הבטחות לכל דורש .
    ואם גך הדבר, האם לא מדובר פה בנוכלים ?

  2. היחידה שזעקה נלחמה ונלחמת עוד לפני שחתמו על החוזה זו שרית גולן שטיינברג שאצלה הכל מגובה בעובדות, ידע מעמיק, בדיקת כל האוםציות ועשייה מוכחת. אצלה תמיד תשמעו את האמת בשטח. היא גם היחידה מכולם שרתמה אנשים לטובץ המאבק והגיעה להפגנות. מציעה לכולם להתחבר לשרית. היא התקווה שלנו לעיר ולאיזור. היא יודעת על מה היא מדברת. האחרים תופסים טרמפ וכותרות ומבטיחים הבטחות שוא. אף אחד לא יילחם ויצליח יותר טוב משרית

  3. הנהלת מנהרות הכרמל לא לעולם חוסן אני מקווה שיעלה קאש עיר חדש אחד הדברים הראשונים שיעשה ביטול דמיי נסיעה עבור תושביי חיפה

  4. יהב שקרן. הוא לא עשה דבר וחצי דבר גם כשמחן נגד זה. עכשיו הוא מפזר הבטחות בחירות שאפשר לרשום על הקרח

  5. צריך להלאים את כביש 6 שהוא רוב היום פקק אחד גדול כל נסיעה מצד לצד 50 ש"ח!!!ואת מנהרות הכרמל.בחיפה התושבים שותקים-למדנו שאם מפגינים יסגרו את המנהרה ולא ימשיכו לשלם כמו פרייארים מישהו למעלה אולי יעשה משהו.

  6. וזה מה שנקרא 'שודדי דרכים'…כשאין שום רגולציה המתערבת למען האזרח זו התוצאה העגומה, להפך הם חולקים בשלל.
    להחרים את המנהרות! שביתה של כמה ימים והם מתעשתים, קדימה נהגי חיפה!

  7. מדינה של מוצצי דם, כולם לפני בחירות פקה פקה לא מאמין לפוליטיקאים ולראשי ערים בזמן בחירות. העיר חיפה הולכת אחורה

  8. כל הנציגי ציבור כהרגלם סתם מקשקשים את עצמם לדעת מבלי להתייחס לעובדות בשטח
    תשלום העתק עבור הבנייה של המנהרות יצא מכיסים פרטיים בתמורה לחכירה לטווח ארוך שתאפשר את החזר ההשקעה לכל הפחות. מכך משתמע שכל התערבות בתמחור חייבת להיות מגובה במקור תקציבי מצד העירייה או המדינה. מימון נסיעה חינם לתושבי חיפה לא נראה לי בסדר העדיפויות של מירי רגב או סמוטריץ כך שרוב ההצהרות
    הן זריית חול בעיניי התושבים.

  9. מופיעה כתבה על מנהרות הכרמל שעושקות את החיפאים ואז כל המועמדים כולם מזהים פוטנציאל אלקטורלי ומבטיחים הבטחות. למה אני לא מאמין להם? יונה יהב איפה היית עד כה? עכשיו כשאתה רוצה את הקולות שלנו התעוררת?

  10. אם כרצלטון היא מונופול, האם אין דרך ליזום בדיקה של רשות התחרות?

  11. לא מאמין לאף אחד. שבת של שלום

  12. יהב חתם על הסכם לא הגיוני ועכשיו מפזר הבטחות לפני בחירות…חחחח….

  13. בכניסה לחיפה יד שילוט אלקטרוני שמציין "המעבר דרך העיר 25 דקות דרך המנהרות 10 דקות."
    כתושב הקריות אני מגיע הביתה דרך העיר בשבת ב25 דקות בנסיעה איטית!!!!

  14. זאת גנבה צריך לעשות משהו בקשר לזה לא יכול להיות קטע של שבע שמונה דקות יעלה עשרה שקלים

  15. עד שהתשלום לפחות לקוצץ לחצי 5 ש"ח עם לא לחינם לתושבי חיפה לא לנסוע במנהרות וזה כולל את עובדי מתחם מתם לא נוסעים יותר סותמים את כ,ישי העיר

  16. לכל תושבי המדינה מגיעה נסיעה חופשית במנהרות. מה זה הגזל הזה לאור היום.

  17. עיריית חיפה עסוקה כרגע בהחלטה על כמה להעלות את הארנונה בחודש הבא

  18. לא לסוע חרם מידי הם יורידו ל3 שקל לא לסוע במנהרות מריו

  19. דבר ראשון המנהרות זה גם מותרות, וגם פרוייקט פרטי. אז כמו שבאירופה – מדינות למופת, כווולם משלמים על המנהרות והכבישים המהירים . . אז גם בארץ.
    כמובן שלמי שיש עם זה בעיה יכול לנסוע בדרכים חלופיות.
    לא חובה לנסוע בכביש 6 ובמנהרות הכרמל.
    בנוסף, זו מדינה דמוקרטית שיוויונית (עד שהמלך ביבי יעשה פה סדר) ואם מעלים מחירים כל יום שני וחמישי בכל דבר במדינה, אז כן גם את המנהרות יעלו. למה אותם לא ?
    נ.ב 1 : ה20 או 21 שקלים הללו נראה לי שווים את התחליף שעולה כמעט אותו הדבר מבחינת דלק, בלאיי לרכב, זמן, סיכון לתאונה, סיכון למשטרת התנועה, ועוד. בעיקר השקט הנפשי של אפס פקקים, ורמזורים.
    נ.ב 2 :אני נוסע בחינם כי אמא משלמת לי על המנהרות אז לי אישית לא ממש איכפת (ואני בן 39 חח)

  20. עושק אחד ענק!!? צריך לצאת לרחובות יום ביומו…כבר יש איזהשהוא פתרון להקל על התושבים וגם על זה ניגבה סכום גבוה.
    אין ארוחות חינם….
    לא לנוח ולא לשקוט. זה מכיסנו.
    עוד לא היתה הפגנה בעבר במדינה שלא נשאה. תוצאות.

  21. להחרים את המנהרות ולנסוע לאט לגרום לשיבושי תנועה בתוך המנהרות, זכיינים חזירים בדיוק אותו זכיין של כביש 6 שמלא פקקים ועומדים אבל גביה של כסף מרובה מתקיימת

  22. מיכל, אם נהגים פראיירים, שישלמו, חוסר הצדק במחיר הנסיעה אנו מצדיק את הקילומטר שנוסעים, לכן אני אחרי הנסיעה הראשונה שלי כשפתחו את המנהרות בפעם הראשונה, מאז לא עוברת דרכם, נוסעת בדרך יפו לכיוון דרום, גם אם משלמת ליטר דלק יותר, גם בכביש 6 איני עוברת, אבל אם נהגים רוצים לממן את המנהרות וכבישי אגרה, שיממנו, הנהלות לא שמות על הנהגים, אין טעם להלחם בהם. יש אלטרנטיבות אחרות. גם אם אינן זולות יותר. לא אממן משכורות לאנשי ההנהלות, שיושבים בסוף היום וצוחקים על הנהגים.

  23. רותי בנין מובילת המאבק לביטול האגרה במנהרות הכרמל הגתה את רעיון הלאמת המנהרות ע"י המדינה ומהר מאד קפצו על הרעיון הזה המועמדים לראשות העיר תוך פיזור הבטחות שוא ללא קבלות עם יונה יהב בראש.
    כמה צביעות נדרשת מבן אדם שיכל לפעול אך לא פעל.
    כמה צביעות נדרשת מבן אדם שהמציא, פיתח וטיפח את הרס הכרמל בחסות תעשיית הכזבים והרמאות שמקורה בתמ"א 38 על בסיס ההצהרות השקריות של המהנדס העירוני ובגיבוי מהנדס העיר.

  24. לא מאמינה לאף אחד מהם. הבטחות לפני בחירות לא מחייבות אף אחד מהם. למדנו את זה שוב ושוב.

  25. זה כבר מוגזם, זה ממש שוד מהתושבים לאור יום, לא הגיוני הסכומים האלו כבר שנצטרך להשאיר בסוף כל חודש, המעבר במנהרות אלו חייב להיות מסובסד כבר

  26. לא מאמין ליהב, איפה הוא היה במשמרת שלו כשהפער הזה החל? יהב, תשאר בביית, אינך ראוי לחזור לנהל את העיר!

  27. לא מאמין ליהב, איפה הוא היה במשמרת שלו כשהפער הזה החל? יהב, תשאר בביית, אינך ראוי לחזור לנהל את העיר!

  28. למה בחיפה ראשי ערים שלה לא דאגו לתושביה להנות מכל אוצרותיה . מחניה בחופיה . כניסה לגן חיות , ומנהרות הכרמל. למה? כי בקרית ים יזם ראש העיר חניה בחינם בחוף שלהם לכלל תושביו . בגן החיות מוצקין הכניסה בחינם לכלל תושבי מוצקין. . למה אי אפשר להנות מכל מה שיש לנו. כך בטוח ביתר הערים נעשה . הגיע הזמן שחיפה תתחיל לדאוג לתושביה זה צריך להיות באופן טבעי ולא לצאת בהצהרות שנזכה בהטבות . בושה !

    • חניה בחופיה ? יש כ9000 מקומות חניה מפארק האכט בשער העלייה ועד חוף הסטודנטים.
      איך אני יודע ? אני הייתי פועל בזמן העבודות גם בעבר וגם עכשיו

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...