באנר מוזאוני חיפה 0308024

תרגיל צבאי במרחב הימי של מפרץ חיפה

דובר צה״ל (14/8/24): בשעות הבוקר עתיד להתקיים תרגיל צבאי בגזרת...

פיצוצים נשמעים באזור חיפה • ניסוי מתוכנן ומבוקר של רפאל • רביעי 14/8/24

(חי פה) - רפאל ממשיכה בפעילות התמיכה במאמץ המלחמתי...
באנר חברה כלכלית 100724
באנר גורדון 240624
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר מוזאוני חיפה 030824
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724

הדיפלומטיה כגשר בין תרבותי לעשיית שלום • סאמי יחיא • דעה

השבת השחורה של ה-7 באוקטובר החזירה אותי בזמן לשנת...

מה עלינו לקחת מיום העצמאות? • דעה אבי נחמני

עם מה יוצאים מהימים הלאומיים? "כמו כל אהבה לאח, לא...

עשייה מאהבה ללא תנאי • האגודה למען החייל

מאז ה 10 לאוקטובר האגודה למען החייל באזור חיפה,...

סיפורם של שורדי השואה שהקימו את הקיבוץ הימי 'כובשי הים'

בנימה אישית לפני מספר חודשים סיפר לי ידידי יעקב וימן,...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 4 • המנדט הבריטי על פלשתינה

מיהו פלשתינאי? – גרסת המנדט הבריטי באפריל 1920, בועידת סן...

הרכבלית חיונית ומקצרת זמני נסיעה • כך עולה מסקר שנערך בעת השבתתה

(חי פה בתחב"ץ)זמן הנסיעה של 67% מהנוסעים, שרגילים לנסוע ברכבלית, התארך ביותר מ-20 דקות, בעת שהיתה מושבתת ושל 32% מהנוסעים התארך זמן הנסיעה אף לחצי שעה. מה שמסביר את חשיבותה ככלי תחבורה חיוני באזור חיפה.


לא פעם דובר על חשיבותה של הרכבלית ככלי תחבורה ואף הפעלתה בשבת. סקר שנערך ע"י אוריין סבוראי, נציג קהילת הוואטסאפ "עדכוני רכבלית חיפה" מחזק דברים אלו.

הסקר נערך בעקבות טענות שהועלו בקבוצה ובשיח בטכניון ובאוניברסיטת חיפה, במהלך השבתת הרכבלית בחודש אפריל 2023, בזמן הלימודים ובהתראה של שבועיים וזאת לצורך עבודות תחזוקה.

מדובר בכלי התחבורה הציבורית עליו מסתמכים סטודנטים וחברי סגל רבים, על מנת להגיע לקמפוסים. על אף שהחברה המפעילה פרסמה כי הרכבלית תושבת בכלי התקשורת ולמרות העובדה שמשרד התחבורה נערך ותגבר את קווי 142 ו146, מהסקר עולה כי משתמשי הרכבלית נפגעו.

תחנת רכבלית - אוניברסיטת חיפה (צילום: ירון כרמי)
תחנת רכבלית – אוניברסיטת חיפה (צילום: ירון כרמי)


הסקר נערך בקרב 206 נוסעים, ע"י מענה לשאלות שפורסמו באמצעות קובץ שהופץ ברשתות החברתיות בקמפוסים. מהסקר עולה כי זמן הנסיעה של 67% מהנוסעים התארך במעל 20 דקות, זמן של 32% מהנוסעים במעל לחצי שעה. זאת בנוסף לפגיעה בתדירות בשל התדירות הנמוכה של האוטובוסים ביחס לרכבלית. עוד עולה כי הוענק למערך התחבורה הציבורית ציון 2.25 מתוך 5 לעומת 4.1 כאשר הרכבלית פועלת, ירידה של 45%. 30% מהנשאלים ענו כי הנגשת המידע על ההשבתה לא הייתה טובה.

עורכי הסקר הגיעו למסקנות וממליצים:

  • שעבודות התחזוקה יתואמו בחופשות סימסטרים.
  • יש צורך בתיגבור תחבורה מקיף יותר, התגבור צריך להתבסס על סקר תחבורה רחב מבין נוסעי הרכבלית.
  • ניתן לשפר את הנגשת המידע הנוגעת לאופי התגבורים ולמועד ההשבתה, הצעות שהועלו הן רשימות
  • תפוצה במייל/sms/וואטסאפ, רולאפים בתחנות – כחודש לפני ההשבתה.




צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

5 תגובות

  1. פששש. 206 נוסעים. אין ספק שזה כלי תחבורה חיוני מאד מאד. חבל שלא צירפתם לכתבה את הנתונים לגבי כמות הנוסעים.

  2. אפשר להתווכח המון על הכדאיות והמיקום, אבל הרכבל כבר קיים ומשתמשים בו אלפים בשבוע. הסקר אכן היה בקבוצת מדגם של משתמשים פעילים, לא "מעריצים". בעקבות הסקר האינטרנטי הבסיסי מבוצע סקר מעמיק של גורמי מקצוע שתוצאותיו עדיין לא מפורסמות.

  3. סקר שנערך ע"י אוריין סבוראי, נציג קהילת הוואטסאפ "עדכוני רכבלית חיפה" ….
    א. הסקר נערך בקבוצת משתמשים ולא באוכלוסיה הכללית
    ב. זמן נסיעה התארך – אם היו נת"צים בדרך דורי ובין החניון העליון של האוניברסיטה לטכניון היה מתקצר בדיוק כמו ברכבל
    ג. לכן לא ברור מה הציונים האלו שהוענקו, איזה מדגם זה מייצג – קבוצה סגורה של אוהדי הרכבל.. נקרא לזה בהגזמה.
    כל עוד לא גורם מקצועי עורך סקרים ובודק חלופות אמיתיות לא צריך לצאת בכותרות מטעות.
    לגבי הכדאיות הכלכלית – הרכבל רוב שעות היום וחלק גדול מהשנה נוסע ריק לחלוטין.
    אחרי 11 חודש בלבד כבר הושבת באמצע שנת לימודים לתחזוקה ולא פעיל ימים רבים בחורף ברחובות.
    אז בחייאת,
    די עם הנדסת תודעה

    • אפשר להתווכח המון על הכדאיות והמיקום, אבל הרכבל כבר קיים ומשתמשים בו אלפים בשבוע. הסקר אכן היה בקבוצת מדגם של משתמשים פעילים, לא "מעריצים". בעקבות הסקר האינטרנטי הבסיסי מבוצע סקר מעמיק של גורמי מקצוע שתוצאותיו עדיין לא מפורסמות.

  4. האם נבדקה גם הכדאיות הכלכלית של הרכבלית?
    הסקר נערך רק בקרב אלו שמשתמשים בה, ברור שמלכתחילה משתמשים בה אלו שמשתלם להם.
    אבל מה עם יצר תושבי העיר שאין להם צורך בה אלא למטרות תיירות מזדמנת?

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...