(חי פה) – עבודות שיקום הקירות התומכים בדרך יד לבנים. בשל ביצוע העבודות, נחסם קטע כביש באחד מכיווני הנסיעה. מערך היסעים יופעל לטובת דיירי רחוב יד לבנים.
מערך היסעים ללא תשלום יופעל לטובת דיירי יד לבנים
החל מהיום (חמישי 20/4/23) בשעה 18:00 בערב ולמשך התקופה הקרובה, תפעיל עיריית חיפה, באמצעות חברת "יפה נוף", מערך היסעים, ללא תשלום, לטובת דיירי רחוב יד לבנים. רכבי ההיסעים יזוהו באמצעות שלט שיישאו, אשר יכלול את הכיתוב: "שאטל ללא תשלום עבור תושבי יד לבנים", בשלוש שפות: עברית, רוסית וערבית.
מערך ההיסעים יכלול רכבי מוניות, אשר ייסעו בשני מסלולים מעגליים: המסלול הראשון יחל בכיכר הצטלבות הרחובות יד לבנים-אבא הלל סילבר-ניסבוים ומשם ימשיך דרך רחוב יד לבנים לרחוב הרב משאש, כביש דורי, רח' שלום עליכם, רח' טרומפלדור, רח' הגליל, רח' נינסבוים ובחזרה ויעצור בכל אחת מתחנות האוטובוס הממוקמות לאורך המסלול. באופן זה, יוכלו דיירי האיזור לעלות על אחד מהרכבים ולהגיע באמצעותם לאחת מתחנות האוטובוס בשכונה, המובילות לשאר חלקי העיר.
להלן פירוט תדירות ההיסעים במסלול זה:
- בימי חול: בין השעות 05:00-19:00 – בכל רבע שעה, ובין השעות 19:00-23:00 – בכל חצי שעה.
- בימי שישי: בין השעות 07:00-16:00 – בכל רבע שעה, ובין השעות 16:00-23:00 – בכל חצי שעה.
- בימי שבת: בין השעות 07:00-23:00 – בכל חצי שעה.
המסלול השני יפעל החל מהיום (חמישי) בשעה 18:00 בערב ועד לשעה 23:00 ובמהלך סוף השבוע הקרוב, ויחבר בין רחוב יד לבנים לבין היכל הספורט רוממה, על מנת לאפשר לדיירי יד לבנים להחנות את רכביהם הפרטיים בחניון היכל הספורט ומשם להגיע לבתיהם באמצעות מערך ההיסעים.
מחר, יום שישי וביום שבת יפעל מערך ההיסעים במסלול זה בין השעות 07:00-23:00 – בכל רבע שעה.
המסלול יעבור בכל תחנות האוטובוס על-פי המסלול הבא:
חניון היכל הספורט רוממה (ביציאה הצפונית מזרחית) דרך כביש רופין ומשם לרח' שמחה גולן, רח' רטנר, כיכר אבא הלל סילבר ובחזרה לחניון רוממה דרך רחוב קרן היסוד.
כזכור, ב-12/4/23 קרס קיר תומך ביד לבנים בחיפה. נכון להיום (חמישי 20/4/23, שבוע אחרי) נחסם הכביש במסלול העלייה, במקטע שבין הכיכר הסמוכה לבניין מספר 174 ועד לכיכר ניסנבוים-אבא הלל סילבר.
במסגרת העבודות המבוצעות בדרך יד לבנים, לא תהיה אפשרות נסיעה בכיוון זה.
סגירת מקטע זה נועדה לצורך ביצוע עבודות תימוך מיידיות לקיר ועל מנת למנוע את המשך קריסתו. במקביל, ממשיכים מהנדסי העירייה בתכנון לצורך ייצוב הקרקע והקיר.
לצורך ביצוע עבודות התמיכה יוקצה הנתיב השמאלי שבמסלול הירידה, ליצירת מעברים להולכי רגל עבור דיירי הבתים המתגוררים במקום.
בתוך כך, נחסמו, מטעמי בטיחות, החניות התחתונות, הצמודות למבני המגורים והעירייה פועלת לאיתור פתרונות חנייה חליפיים עבור הדיירים.
נציגי האגף לפניות הציבור של עיריית חיפה נמצאים בשטח ופוקדים את דירות התושבים המתגוררים באזור, על מנת לעדכנם באופי העבודות המתבצעות במקום וכדי להעניק להם סיוע, ככל הנדרש. נציגי האגף ימשיכו לשהות במקום היום ככל שיידרש ומחר, לאורך כל שעות הבוקר.
מערך היסעים שיחבר בין מבני המגורים לתחנות האוטובוס הקרובות ולאתרי החנייה החלופיים, וכן, מינהל הרווחה העירוני ידאג מתן לסיוע עבור התושבים עם צרכים מיוחדים, ככל שיידרש.
מהנדס הבניין יוסי דוידסון מסר לחי פה:
"הפתרון ההנדסי הנדרש אינו אמור להסתכם רק בתכנון וביצוע קיר תמך תקני חדש, כי אם גם בהחלפת כל שכבות המילוי הלקוי המשמש כמצע למיסעת הכביש.
ניתן לאבחן בנקל כי מילוי הקרקע לכל גובהו לא בוצע מחומר גרנולרי נברר ומשכבות מצע בדירוג תקני נדרש, כי אם מחומרי חפירה הכוללים בולדרים במידות לא תקניות וכן אדמת חרסית, שניהם מהווים חומרים פסולים לשימוש כמצע לכביש תקני.
אין ספק כי חומרי המילוי הקיימים לא עברו בדיקות מעבדה כנדרש תקנית. מתבקשת השאלה היכן היה הפיקוח העירוני בעת ביצוע הכביש הקיים.
אוי לא תושבי חיפה עלולים להתרגל לרעיון ולנוחות של שימוש בתחבורה ציבורית ומה יעשו כשהשאטלים יופסקו…
לגבי הסדרי הנסיעה העיריה יכלה כמובן להסדיר את הנתיב הנגדי כך שיהיה דו-סטרי לתקופת העבודות. אבל היי – זאת עיריית חיפה לא לפתח שום ציפיות מוגזמות לחשיבה יתרה.
כן, כנראה שזה מוגזם לצפול לכך מעיריית חטפה
החשיבה היתה הפעם לטובת הולכי הרגל, גם זו סוג של חשיבה ולפעמים היא אפילו עדיפה. נוצר מצב שהולכי הרגל, שחלקם מבוגרים, הלכו על המפרדה שבין הנתיבים כאשר יש תנועה משני צידיהם, לכן היה הכרח לתת להם מסדרון בטוח למעבר.
שוב תבוצע עבודת פרטץ' – קיר בעובי מינימלי – ללא חיזוקים ויתדות אופקיים לתוך הסלע, שכן הכל מילוי. וכשיקרה האסון הבא כבר ישכחו מי היה המהנדס שאישר את העבודה!!
אין בעיה של מהנדסי הנדסה אזרחית. הבעיה שלא היה פיקוח צמוד,יומיומי,עם ניירת רשומה וחתומה, לפחות ע"י שני בקרי-איכות מוסמכים , בדומה לאסון המכביה .
לכמה זמן הקטע חסום ?
הגענו לשם וכמובן המשטרה עקפה אותנו בצפירות וחסמה את הדרך.לא יותר פשוט לשים שלט כמה מאות מטרים לפני ולהזהיר את הנהגים?אבל גם חיפה וגם חלם מתחילים בח.
נחסם הקטע הזה.כי עירית חיפה מבצעת עבודה בקטע