באנר טירת כרמל 240624

להקדים תרופה לשרפה • הקמת אזורי חיץ בשכונות חיפה הכלואות

(חי פה) - שריפות הענק שפקדו את חיפה בשנים...

תאונת דרכים קטלנית בכניסה הדרומית לחיפה

(חי פה) - גבר נהרג ושלושה אנשים נפצעו בתאונה...

תרגיל צבאי במרחב הימי של מפרץ חיפה

דובר צה״ל (14/8/24): בשעות הבוקר עתיד להתקיים תרגיל צבאי בגזרת...
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר מוזאוני חיפה 030824
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא

נחילי ענק של הידרומדוזות מסוג צלעית בחיפה

נחילי ענק של צלעית קטנה בריף בת גלים

"עיין ערך: דת" • פרק 2 • דת, מדע, מיסיונריות

קדמוניות הדת כל התרבויות האנושיות שנחקרו, ללא יוצא מן הכלל,...

היהודי התשיעי – פרק 8

תקציר ב- 30 באוקטובר 1942, הודיעה משטרת פינלנד למפקד הגסטאפו...

הסיפור הלא ייאמן של מגי רום • הצגת יחיד בלתי נשכחת

הקדמה לפני כשבועיים חזיתי בהצגת יחיד שהשאירה עליי רושם עמוק....

בחיפה נפגעו מאות ילדים בעת נסיעה ברכב בעשור האחרון

קרוב ל-500 ילדים נפגעו כנוסעים ברכב בתאונות דרכים בחיפה בעשור האחרון – חיפה היא העיר השנייה במספר הנפגעים

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון (2012-נובמבר 2021) נפגעו בתאונות דרכים למעלה מ-19 אלף ילדים (0-14) בעת שנסעו ברכב – 1,900 נפגעים מדי שנה בממוצע. קרוב למחציתם נפגעו בתאונות בתחום העירוני.

מספר הילדים שנפגעו בבירת ישראל כנוסעי רכב בעשור החולף יותר מכפול מאשר בעיר השנייה במספר הנפגעים: כאשר בירושלים נפגעו 1,086 ילדים, ובחיפה, הבאה אחריה במספר הילדים שנפצעו בתאונות, נפגעו 486 ילדים כנוסעי רכב בעשור האחרון.

בחיפה נפגעו 486 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2012-נובמבר 2021) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ילד אחד נהרג ואחד נפצע באורח קשה.
בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 20 ילדים ברכב.

ילדים נפגעים בנסיעה (צילום: אור ירוק)

מן הנתונים עוד עולה כי 1,178 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2021 (ינואר-נובמבר), מספר זהה למספר הנפגעים בכל שנת 2020.

446 מהנפגעים בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בתוך הערים והיישובים. מבין הנפגעים בתקופה זו בתחום העירוני ילד אחד נהרג וארבעה ילדים נפצעו באורח קשה.

עוד עולה מן הנתונים, כי בשנת 2021 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים בכבישי ישראל 11 ילדים (0-14) כשנסעו ברכב, זאת לעומת שישה שנהרגו בכל שנת 2020.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק:

ילדינו הם הדבר היקר לנו מכל, אנחנו שומרים עליהם מכל משמר ולמרות זאת במקרים רבים ילדים קטנים שנפגעים בתאונות במהלך נסיעה ברכב לא חגורים או לא ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם, תוצאות של תאונה ללא חגורה הן ברוב המקרים קשות יותר. הסעת ילדים ללא חגורה או כיסא בטיחות מתאים מסכנת אותם בצורה חמורה ועשויה להגביר את הפגיעות שלהם באופן משמעותי. 200 ניידות משטרה חסרות בכבישי הארץ וחוסר הציות לחוק הוא ביטוי לכך. אם הנהגים היו רואים ניידות רבות יותר בכבישים הם לא היו עוברים על החוק ולא היו נוהגים בצורה שמסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים וזאת על מנת להרתיע את הנהגים מלעבור על החוק ולהסיע ילדים לא חגורים אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות בכבישים יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים.

ערים בהם נפגעו הכי הרבה ילדים

  • בירושלים נפגעו 1,086 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2012-נובמבר 2021) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם שניים נהרגו ו-17 ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 76 ילדים ברכב, זאת לעומת 69 שנפגעו לאורך כל שנת 2020.
  • בחיפה נפגעו 486 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2012-נובמבר 2021) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ילד אחד נהרג ואחד נפצע באורח קשה. בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 20 ילדים ברכב.
  • בבאר שבע נפגעו 386 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2012-נובמבר 2021) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ארבעה ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 27 ילדים ברכב, זאת לעומת 17 שנפגעו לאורך כל שנת 2020.
  • בתל אביב-יפו נפגעו 351 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2012-נובמבר 2021) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם ילד אחד נהרג ושמונה נפצעו באורח קשה. בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 18 ילדים ברכב.
ילדים נפגעים בנסיעה (צילום: אור ירוק)

כיצד להושיב את הילד באופן הבטוח ביותר ברכב:

  • תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה שמושב התינוק מותקן ליד הנהג, יש לוודא שכרית האוויר מנותקת. במידה שהתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות בכיסא האמצעי.
  • פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.
  • ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה, בטיחותית ונוחה על הגוף.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

תגובה 1

  1. ההפקרות זועקת לשמים!!מיניבוסים מסיעים כמויות של ילדים מעל למותר!!!רכבים פרטיים במיוחד של המיגזר הערבי ולהבדיל החרדי הפסיקו ליספור כמה ילדים הם מסיעים ברכבם הפרטי !!פעוטים וילדים אינם חגורים !!והקצפת הקשה והמקוממת שפשוט אין אכיפה!!!עיר גדולה כמו חיפה אינה יכולה להיתנהל עם עשרה שוטרי תנועה!!!!!!????נהגים לא מעטים אינם מכבדים את מעברי החציה במיוחד ליד בתי ספר ואינם מגבילים את מהירותם בהתאם!והינה מתקון מושלם לניפגעים רבים !!!

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

אין כמו כלא-יפו בלילות • סיפור קצר

ממש לא נעים להיזכר, גם לא כחוויה. 1963.לפני חודשים מספר השתחררתי מהצבא. החודשים האלה עברו לפני עידנים, אך הסיפור אינו מופיע ברפרטואר של כל אזרח...

אילנה – עיסוקי ילדות רבים נשכחו וטוב ששמירת ניירת המזכירה נשכחות • סיפור קצר

איש באוגדה 51 של חיל ההנדסה המלכותי מחיל המשלוח הבריטי לא ידע שטוראי דניס סמית מסתיר סוד גדול. הסיפור החל בפריז ב – 1914...

אלפרון היזהר, אני מאחוריך! ניסיון לקריירה קרבית • סיפור קצר

ברגע שהחזקתי בידי רובה כפול-קנה הבנתי שהחיים לא יחזרו להיות כימים ימימה. נכון שזה רובה משלח טילים עם גומייה והטילים היו חרצנים של דובדבנים...

בית כארמאן – על קצה המזלג של עבר מתוק עם תקוות וורודות • סיפור קצר

רחוב השמש בחיפה, בית אבן פינתי גדול ובו מספר כניסות. "בית כארמאן" על שם הבעלים. ערבי עשיר שבנה את הבניין ונהנה משכר דירה מעשרות...

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה; במצב קשה ויציב

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה ונמצא במצב קשה אך יציב. כוחות ההצלה פעלו במהירות והמשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע.