באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר גורדון 240624
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר קריית אתא

הסולן עוזי אברהם מחיפה עדיין משתעשע ברעיון להיות טייס

עוזי אברהם, סולן וכוכב להקות קצב בשנות ה 60'...

דן לבני האמן מחיפה • מצייר את תלאות השבת השחורה

כשהנפש זועקת האומנות הולכת בעקבותיה בעבר כבר התוודענו ליכולות הרישום...

בתי החולים הראשונים בחיפה • מבט היסטורי

בראשית המאה ה-20 עוד לפני קום המדינה הוקמו מספר...

נעמי זידמן מחיפה – דוגמנית הבית בגיל הזהב

הנכנס בשערי הדיור המוגן Avantgarde Residence אשר ממוקם בלב...

אלי לינסקיל שור • החיפאי ששינה את חייו באמצע החיים

המוטו: קבלת השונה והאחר אלי לינסקיל שור החיפאי (יליד 1955)...

גלישה בבת גלים ברוח מזרחית – זוויות בטיחות ומפת התמצאות

גלישה בבת גלים ברוח מזרחית היא אחת ההרפתקאות המהנות והמסוכנות שגולש יכול לארגן לעצמו. הרוחות החזקות נושבות בדרך כלל במהירות של 20 – 30 קשרים ובימים החזקים מגיעים המשבים עד ל-60 קשרים.
הסיכון נובע מהעובדה שהגלישה היא ב-off shore וכי בחוף בת גלים אין מועדון עם שירותי חילוץ והצלה

באופן כללי, כל גולש חייב לנסות לתכנן את הגלישה כך שיוכל לרדת במורד הרוח בחזרה לחוף מבטחים במקרה של תקלה.
במילים אחרות, את אתה גולש במקום בו עליך לחדד בחזרה לספוט, אתה לא ממוקם טוב.

סכנת התמרון מתחת לספוט (!)

במזרחיות, אני רואה הרבה גולשים מנוסים מתמרנים מתחת לספוט, כלומר באזור המכון, או מול המועדון הרחק בעומק…לי זה תמיד נראה הימור מטורף לגלוש בצורה כזאת.
בפוזיציה כזאת, מתחת לספוט, ברוח Off – shore, כל תקלה הכי קטנה בציוד מונעת ממך לחדד בחזרה ואתה נכנס למצב מצוקה באופן מיידי.
תקלה קטנה = טרפז נקרע, שריר תפוס, גלגלת בריידל שבורה, קרדן נקרע, סנפיר נשבר, רצועה נקרעת בגלשן, מנור נשבר וכו'.

גולש רוח בסערה מזרחית (צילום: צחי הוד)
גולש רוח בסערה מזרחית מול חוף בת גלים (צילום: צחי הוד)

סכנת היסחפות

אנא זכרו שגלשן רוח וגלשן קייט הם לא ממש מכונות חידוד.
הגלשן מחדד בחזרה רק כאשר הוא תקין. כל אחד שגולש מתחת לספוט חייב לזכור את זה !!!!!!!

הפתרון:
גולשים רק מעל הספוט – מול רמב"ם

ואם חייבים לצאת לעומק כדי לחדד מהמועדון לרמב"ם אז עושים את זה כמה שיותר קרוב לחוף ומהר.

בגלישה מול רמב"ם, ניתן לרדת במורד הרוח בחזרה למועדון כמעט בכל מצב.
ואם יש תקלה, הגולש שנמצא במצוקה חולף לייד חבריו שמסייעים לו.
חוצמזה הרוח ברמב"ם בדרך כלל הרבה יותר יציבה, אבל זו כבר שאלה אחרת.

הערות

הערה 1:
אני מוכרח לומר שבכל השנים שאני גולש בבת גלים תמיד שמרתי על העיקרון הזה.
שימו לב שכל הקייטרים גולשים מול החוף השקט מהסיבה הזאת בלבד ואפילו משלמים דמי מנוי רק כדי להקטין את החשיפה לתקלת היסחפות.

הערה 2:
ברוח דרומית מזרחית אין נתיב חילוץ. הרוח היא OFF SHORE לאורך כל חופי חיפה.
לפיכך, לעניות דעתי, אסור לגלוש בדרומית מזרחית ללא סירת חילוץ צמודה.

הערה 3:
המאמר והתרשים פורסמו בשנת 2006 באתר הקייט סייט ולהערכתי תרמו רבות להבנת מרווחי הבטיחות בקרב גולשי הקייט

תרשים אזורים מסוכנים ופחות מסוכנים ונתיב החילוץ העצמי

גלישה במזרחית בבת גלים - זויות בטיחות
גלישה במזרחית בבת גלים – זויות בטיחות


| כתבות נוספות על גלישה בערוץ של ירון כרמי:

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

ירון כרמי
ירון כרמי
הפניית רעיונות לכתבות במייל - [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...