אתמול, 27/7/20, פרסמנו כאן את יוזמת קליש להעברת פעילות המטוסים הקלים מהרצליה לחיפה. קליש שלחה מכתב לשרה רגב בעניין זה. היום מתברר כי יש התנגדות משמעותית ליוזמתה של קליש בקרב תושבי הקריות. במכתב, עליו חתמו בתוך שעות ספורות 200 תושבים, מסבירים תושבי הקריות לשרה רגב על מצוקתם הרבה בשל רעש המטוסים הקלים הצוללים כל העת מעל בתיהם ברעש גדול ותוך הפרת תקנות התעופה, לדבריהם.
תושבי קריית חיים מתלוננים על התגברות רעש המטוסים • הנושא ייבדק על ידי איגוד ערים להגנת הסביבה - חיפה
רותם פרנקל וד״ר מתי גולני, שניהם מקריית חיים, יוזמי מכתב התושבים, מספרים הערב בראיון לחי פה:
האנשים שחתומים על המכתב, כולם מקריית חיים ומהקריות הסמוכות. בתוך שעתיים חתמו מאתיים איש. אנחנו מאמינים שתוך כמה ימים אנחנו יכולים להחתים אלפי אנשים, אם נמשיך בהחתמה.
אנחנו, תושבי הקרייה, לא מוכנים למטוסים שצוללים לנו מעל הבתים. יש רבים מתושבי קריית מוצקין, קריית ים וקריית ים שמצטרפים למחאה כי המטוסים חגים מעל כל הקריות.
בנוגע למהלכים שמובילה קליש, אומרים פרנקל וגולני:
אנחנו אבדנו את היכולת למצוא היגיון במעשים של ראש העיר קליש בעניין שדה התעופה. שדה רמת דוד הוא השדה המועדף על פי דו"ח ועדת שפרן. לדעתנו קליש מנסה לבסס מעמד של השדה בחיפה ולהשאיר דלת פתוחה לשדה הזה להתרחב בעתיד, זאת למרות שחלופת השדה הבינלאומי נדחתה על ידי כל אנשי המקצוע.
קליש הורסת כל דבר כאן, גם מבחינת היחסים שלנו עם הקריות הסמוכות וגם מבחינת האינטרס של תושבי קריית חיים בפרט ותושבי הקריות בכלל. אם מירי רגב תאשר את זה, ראשי הערים בקריות ייפגעו מאד, מסכמים פרנקל וגולני.
יש לנו מספיק זיהום בחיפה, באמת תודה. יש את כל התעשיות הפטרוכימיות, נמל מפלצתי בדרך ועכשיו גם מטוסים קלים לקינוח!
המטוסים הקלים טסים מעל הראש וניתן לראות אותם בסופי שבוע בסביוני דניה ואבא חושי.
הם מטרד ומישהו מאשר להם לטוס כל כך קרוב ליד שכונות של תושבים מעל הראש.
קליש התנגדה להארכת המסלול אבל מעוניינת להביא תעופה אזרחית לחיפה-דבר והיפוכו-זאת קליש לכל מי שבחר בה….
צודק בהחלט, משהו כאן מסריח וזה לא רק בז"ן והפטרוכימים..
חשוב להשאיר חלון פתוח בשדה בחיפה כדי שאולי בעתיד יהפוך לשדה גדול יותר. אפשר בהחלט לצמצם את שעו פעילות המטוסים כדי שלא יפריעו לתושבים. בכל הערים בעולם ישנם שדות תעופה קטנים.
לא צריך לעשות דרמה מכל דבר ולאבד פרופורציה. שומעים גם את מטוסי הקרב של צהל כשיש מתיחות בצפון. אז אולי גם זה מפריע וצריך לאסור עליהם לטוס מעל חיפה והקריות.
צריך לפתוח את הראש. יש מחיר להתפתחות וקידמה. קליש נלחמת בצפורנים כדי להשאיר את חיפה על המפה. ואם זה מחיר כמה מטוסים קלים מעל הראש- שיהיה.
אם בהרצליה הסתדרו כל כך הרבה שנים- גם אנחנו נסתדר.
הרעש של המטוסים הקלים מפריע לא רק לתושבי הקריות, אלא גם לתושבי חיפה בצד הפונה אל נמל והקריות.ככל שיהיו יותר מטוסים קלים, הרעש יגבר ויימשך זמן רב יותר משעות הבוקר המוקדמות עד שעות הלילה המאוחרות, היות וזמן ההמראה וזמן הנחיתה כמעט זהה עבור מטוס קל ומטוס סילון, ואם חיפה תהפוך לחניון עבור כל המטוסים הקלים שהיו בהרצליה ובשדה דב, אזי המצב של הרעש יהחה בלתי נסבל. קליש אולי מבינה בבינוי ערים, אבל לא מבינה כלום בתעופה, ורק מונחית מאינטרסים של שותפיה שמעונינים בשדה במפרץ חיפה, למרות הסיכונים הגדולים לאירוע תאונה מעל אזור בז"ן והתעשיות הפורוכימיות והקריות, מה שעלול לסכן פיזית תושבים רבים.
למזלנו התברכנו בקריה בקהילת פעילים עם ערבות הדדית שנרתמה מיד, וכן בראשי ערים בקריות הסמוכות שמודעים למשמעויות ההרסניות של השדה מחד, ולאיוולת בפניה החיפאית מאידך.
גם אנחנו החיפאים מזה כמה ימים ולאורך כל היום והלילה שומעים את רעש הנוראי של המטוסים הקלים, הם נישמעים מטיילים לתושבי הכרמל, אחוזה מעל הראש,
מטרד רעש הוא דבר חמור מאד ואין לכך הצדקה לא מוסרית ולא חוקית באם עושים אותו לאזרח הקטן בכפייה באמצעות שינוי המציאות הקיימת של מקום מגוריו.
אם אכן התושבים צודקים והרעש מהווה מטרד אזי מדובר בהתנהלות נפשעת שלא ניתן לתהחבא בעניינה מאחורי שיקולים כלכליים.
גברת מיה, דברי בשם עצמך. לא שומעים כלום בכרמל.
תלוי היכן אתם גרים בכרמל. כל תושבי חיפה, בצד הכרמל הפונה לנמל ולקריות שומעים את הרעש המטרד המתגבר משעות הבוקר עד שעות הלילה. הוספת עוד עשרות עד מאות מטוסים קלים, הצורכים אותו זמן שהייה באוויר כמעט כמו מטוס סילון, בהמראה ובנחיתה, יהפוך חיינו לגיהינום שאין לו שום סיבה ענינית
לא שומעים כלום בכרמל
אני גרה באחוזה ולא שומעים דבר.