באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חזית הים רחב
באנר חברה כלכלית 100724
באנר גורדון 240624
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית אתא
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

עשייה מאהבה ללא תנאי • האגודה למען החייל

מאז ה 10 לאוקטובר האגודה למען החייל באזור חיפה,...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 6 • פלשתינים ונאצים

ימים של טרום מלחמה בינתיים, הייתה כבר מלחמת העולם השנייה...

היכל הספורט רוממה • הבית של הכדורסל בחיפה

היכל הספורט רוממה הוא היכל הספורט העירוני של חיפה,...

היהודי התשיעי • פרק 3

תקציר ב-30 באוקטובר 1942 קיבל מפקד הגסטפו באסטוניה הודעה שבכוונת...

מינהור הרכבת • שתי מסילות פרבריות ושתיים מהירות בחיפה | הרוב המליץ

גובשה המלצה לחלופה מוסכמת בנוגע להכפלת מסילת החוף בתחום חיפה | שתי מסילות פרבריות ושתיים מהירות במנהרות.

הפורום הבינמשרדי המליץ • חלופה של שתי מסילות פרבריות ושתיים מהירות במנהרות

לאחר עבודה של למעלה משנה, הפורום הבינמשרדי, שמונה כדי לגבש המלצה לחלופה מוסכמת בנוגע להכפלת מסילת החוף בתחום חיפה, ושאותו ריכז משרד התחבורה, סיים את עבודתו.

נציגי משרד התחבורה, רכבת ישראל, עיריית חיפה, החברה להגנת הטבע, מחוז חיפה של מינהל התכנון, הרשות להתחדשות עירונית, המועצה הלאומית לכלכלה, המליצו על חלופה של שתי מסילות פרבריות ושתיים מהירות במנהרות בין גשר חירם לחוף הכרמל.

בסיכום עבודת הפורום נכתב: "רוב חברי הפורום רואים בחלופה זו, את החלופה בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לענות על צרכי מרבית בעלי העניין, הן בהיבט התחבורתי והן בהיבט האורבני. הגורם היחיד מבין חברי הפורום המתנגד לחלופה זו הוא משרד האוצר.  

מהחברה להגנת הטבע נמסר:

החברה להגנת הטבע תמכה ותומכת בחלופה שעד לפני כשנה, הייתה כמעט בלתי ריאלית לגמרי, לאור התנגדות משרדי האוצר והתחבורה. במסגרת הדיונים בוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות), בעניין זה, היו אלה בעיקר אנחנו ועיריית חיפה, שדחפו וקידמו את החלופה הזאת וכעת נראה שהעבודה שלנו נשאה פרי, בין היתר בזכות משרד התחבורה, שהשתכנע בסופו של דבר, לתמוך בחלופה זו ועל כך מגיע להם כל הכבוד. אין ספק שהחלופה הנכונה היא פינוי מסילת החוף בחיפה, והכנסתה, ביחד עם זוג המסילות המהירות החדשות, למנהרות וכך לאפשר את חיבורה של העיר חיפה, אל הים.

חלופה זו כוללת, כאמור, שתי מסילות פרבריות ושתי מסילות מהירות, במנהרות, בין גשר חירם לחוף הכרמל, וכן תחנה אחת לעצירת רכבות פרבריות בלבד, בבת גלים ועוד 3 תחנות לעצירת רכבות פרבריות ומהירות – בלב המפרץ, בקריית הממשלה ובחוף הכרמל. עלות חלופה זו – 13.1 מיליארד שקל. 

עו"ד דביר לנגר, מסר בתגובה לחי פה:

יוסבר שהפורום הבינמשרדי מייצג את עמדת משרד התחבורה (שריכז את הפורום), ואינו מחייב את הוועדה לתשתיות לאומיות בשום צורה. עוד יוסבר כי אין למשרד התחבורה שום כוונה לבצע מינהור כלשהו בחיפה, וההיפך הוא הנכון.

משרד התחבורה מתכוון להקים בסביבת חוף דדו תחנה טרמינלית לרכבות מהירות, בהשקעה של כ-1.4 מיליארד ₪. מי שחושב שבכוונת משרד התחבורה להשקיע כ-13 מיליארד ₪ בביצוע חלופה A102 (מינהור מעוקל של 4 מסילות ועוד תחנה בקריית אליעזר, אינו אלא חולם חלומות באספמיה. אם בכלל, מה שיבוצע בסופו של יום זה מנהרת שידרה , מבלי שהמסילות הקיימות יפונו מהחוף בכלל.

נכון להיום, למסילות הקיימות יתווספו עמודי חשמל (בקרוב), והן כאמור, תשארנה על החוף. תושבי הצפון קראו (לא פעם) לשיתוף פעולה עם עיריית חיפה, לטובת שילוב כוחות מול משרד התחבורה. תושבי הצפון הציגו חלופה – 9א אשר תביא לפיתוח עצום של העיר חיפה והצפון כולו, תוך פינוי מלא ומוחלט של המסילות מסביבת החוף.
סקיצה להסבר של עו"ד דביר לנגר

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

6 תגובות

  1. צריך להכפיל את מסילת רכבת העמק.
    יוריד הרבה כלי רכב מהכביש.
    יספק תחבורה ופיחות לכל אזור העמק עפולה ועד בית שאן.
    יהווה בסיס תחבורה מהיר ואמין לרכבות מסע
    כאשר יוארך הקו לירדן ודמשק.

  2. הפוסט הזה לגמרי מאכזב. המלצות יש בערימות. הכסף אינו קיים. הכותרת נראית חיובית אבל כשקוראים את תגובת עו”ד דביר לנגר, זה ברור שלא יהיה כלום לעוד 30 שנה.
    או שאולי לא הבנתי נכון משהו ?

  3. מרוב חלופות ופסיקים, לא רואים את המנהרות.
    מה המליץ הפורום ???
    1. שתי מסילות פרבריות. ושתי מסילות מהירות. סה"כ 4 מסילות במנהרה
    או
    2.שתי מסילות פרבריות. ושתי מסילות מהירות כאשר רק 2 המהירות במנהרה

  4. שלום,
    לא ברורה לי ההצעה.
    כל ארבעת הנזילות יכנסו למנהרה אחת גדולה?
    תודה על הבהרת הכתוב

    • כל מסילה במנהרה עצמאית. כלומר, בחיפה נדרשות 4 מסילות ב-4 מנהרות נפרדות. דביר לנגר.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...