[hide_post_ads]
אמסטרדם
02/02/19 יום שבת 20:30 תיאטרון חיפה
03/02/19 יום ראשון 20:30 תיאטרון חיפה
05/02/19 יום שלישי 20:30 תיאטרון חיפה
היא…איך אומרים?
תפסה את אמסטרדם בביצים. היא תפסה את אמסטרדם בביצים אבל בסוף הביצים נשארו לה ביד. לא, לא הייתה תקרת זכוכית, לא הייתה תקרה בכלל, היו רק ביצים, שתי ביצים, שבמובן הפשוט ביותר של המילה, נשארו לה ביד כשהיא התכוונה לטגן חביתה או פנקייק או משהו כזה, כן. כי לא היה גז. היא לא יודעת למה. היא לא יודעת למה בעצם אין לה גז…
בוקר אחד מתעוררת מוזיקאית ישראלית צעירה בדירתה שעל תעלת הקייזרסחראכט הציורית שבאמסטרדם. היא רוצה לטגן לעצמה חביתה אבל להפתעתה מגלה שאין לה גז. כשהיא פותחת את הדלת היא מוצאת על מפתנה חשבון גז מנופח מריביות חוב שלא שולם מאז 1944. מי השתמש בגז בחודשים הנקובים בחשבון, ומי בעצם צריך לשלם אותו?
אמסטרדם הוא מחזה מקורי עכשווי הכתוב בפוליפוניה טקסטואלית: ריבוי קולות דוברים המרכיבים סיפורים אפשריים מהעבר והופכים את דירתה המסוגננת של הגיבורה לזירה של אירועים טרגיים.
האם יכול להיות שכל זה באמת קרה או שאין לנו ברירה אלא להמציא לעצמנו סיפורים? המחזה מפרק את מנגנוני הסיפורים שאנחנו מספרים כדי לעשות לעצמנו סדר בעולמות כאוטיים.
מאת: מאיה ערד יסעור
בימוי: מור פרנק
בהשתתפות: שחקני "החיפאית"
על מי ועל מה
04/02/19 יום שני 20:30 תיאטרון חיפה
05/02/19 יום שלישי 20:30 תיאטרון חיפה
10/02/19 יום ראשון 20:30 אולם מופעים קיבוץ דורות
14/02/19 יום חמישי 20:30 אולם מופעים קיבוץ עין גדי
18/02/19 יום שני 20:30 תיאטרון בת ים
21/02/19 יום חמישי 20:30 אולם תרבות אבן יהודה
דרמה קומית מרירה-מתוקה, מלאת חום ואהבת אדם מאת המחזאי, זוכה פרס הפוליצר, איאד אקטאר.
באטלנטה של ימינו, אפזל, אב למשפחת מהגרים מפקיסטן, הגשים את גרסתו לחלום האמריקאי והקים את חברת המוניות המצליחה בעיר. על אף ההצלחה, מאז פטירתה של אשתו האהובה, הוא אינו מוצא מנוח לנפשו. אפזל דואג לשתי בנותיו בכל מאודו וכל כולו טרוד בשאלה: האם יצליח להשיא את בתו הבכורה, זרינה? אהבתו העמוקה אליה, לצד ערכי המשפחה והמסורת בהם הוא דוגל, מביאים את אפזל לחיפוש עיקש אחר חתן ראוי. בדרכים שונות ומשונות הוא מאתר בעבור בתו הבכורה וללא ידיעתה, מועמד אידיאלי והתרגשותו גדולה.
החתן הפוטנציאלי דווקא מוצא חן בעיניה, אך לזרינה אופי עצמאי וסוער. המסורת הדתית והשמרנית בה גדלה, ובמיוחד מקומה המוגבל של האישה בתוכה, מציתים בה את יצר המרד. בנוסף לכך, זרינה ניחנה בכישרון ספרותי יוצא דופן ובשאיפות אמנותיות גדולות אותן היא רוצה להגשים. כתיבת הרומן אותו היא משלימה, שמציע נקודת מבט נשית ופמיניסטית על כתבי הקודש, מקים נגדה קהילה שלמה, מטלטל את משפחתה ומעמיד בסכנה את כל אהבותיה. האם האהבה תצליח לשרוד?
תרגום ובימוי: משה נאור
עיצוב תפאורה: כנרת קיש, תלבושות: דליה פן הלר, תאורה: חני ורדי ואלי אשכנזי, מלחין: אלברטו שוורץ
שחקנים: איציק כהן, אלמה דישי, מיכאל מושונוב/ גיא גורביץ, יסמין עיון
יש רופא באולם
05/02/19 יום שלישי 20:00 אולם רובינא תיאטרון הבימה, ת"א
06/02/19 יום רביעי 20:00 אולם רובינא תיאטרון הבימה, ת"א
07/02/19 יום ראשון 20:00 אולם רובינא תיאטרון הבימה, ת"א
09/02/19 יום שבת 20:30 אולם רובינא תיאטרון הבימה, ת"א
11/02/19 יום שני 20:30 תיאטרון חיפה
12/02/19 יום שלישי 20:30 תיאטרון חיפה
13/02/1 יום רביעי 16:00 תיאטרון חיפה
13/02/1 יום רביעי 20:30 תיאטרון חיפה
14/02/19 יום חמישי 20:30 תיאטרון חיפה
16/02/19 יום שבת 20:30 תיאטרון חיפה
הפקה משותפת של תיאטרון חיפה בשיתוף התיאטרון הלאומי הבימה.
מנתח מוביל בבית חולים יוקרתי בלונדון מתארגן לקראת נאום חייו בפני קבוצת רופאים מן השורה הראשונה בעולם. לפתע מגיחה פילגש מסתורית וקצת מטורללת מעברו, אשר אוחזת בסוד קטן-גדול שמערער הכל. הד"ר לא מהסס להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת למנוע מן הסוד להתגלות והתוצאה היא קומדיה מוטרפת ומגלגלת מצחוק.
המחזאי ריי קוני נחשב לאחד המחזאים המצליחים והמוערכים באנגליה, אשף בתחום הפארסה והקומדיה. רבים ממחזותיו הוצגו על בימת תיאטרון הווסט אנד היוקרתי בלונדון, תורגמו למעל ל-40 שפות והציגו בכל רחבי העולם, גם בישראל.
בימוי: משה נאור
בהשתתפות רמי הויברגר, יעקב כהן, הילה סורג'ון / אסנת פישמן, בן יוסיפוביץ, לירית בלבן, עידו ברטל, אלברט אילוז , אורנה רוטברג, רבקה בכר/תקוה עזיז, אורי בר לב ויוסף אבו ורדה
ביוש
03/02/19 יום ראשון 10:00 ביה"ס הריאלי חיפה
04/02/19 יום שני 18:30 אולם מופעים קיבוץ מזרע
06/02/19 יום רביעי 17:30 אודיטוריום דוהל, תל אביב
07/02/19 יום חמישי 10:00 תיאטרון עפולה
07/02/19 יום חמישי 11:45 תיאטרון עפולה
17/02/19 יום ראשון 9:00 המשכן לאמנויות הבמה הרצליה
20/02/19 יום רביעי 10:30 אולם מופעים כפר תבור
תמונה אינטימית של מיה מופצת ברחבי הרשת וחייה מתהפכים. העקיצות, ההשפלות והאלימות המילולית והפיזית מחבריה לכיתה שוברים אותה והקרובים לה נוטשים אחד אחרי השני. זה ייקח שנה עד שהיא תחזור לביה"ס, תעמוד מול כולם עם כל התובנות והלקחים וגם שם… מחכה לה הפתעה. הצגה על חברות אמת, כבוד לאחר, נאמנות, אהבה ומחילה. המחזה מבוסס על סיפור אמיתי. בהצגה משולבים קטעי וידאו המוקרנים על מסך ענק.
משך ההצגה: שעה ורבע, ללא הפסקה. גילאי 12-17
*המחזה הועלה כפרויקט סיום של חוג תיאטרון במסגרת "תיאטרון במסך" במועדון ה-Beat, בניהולו של יובל קאופמן והופק כהצגה רפרטוארית בתיאטרון חיפה.
מחזה, בימוי והפקה: חלי קניזו שחר, בני יזרעאל
אנשים טובים
06/02/19 יום רביעי 20:30 תיאטרון פתח תקווה
07/02/19 יום חמישי 17:00 תיאטרון פתח תקוה
09/02/19 יום שבת 20:30 תיאטרון פתח תקוה
12/02/19 יום שלישי 20:30 מרכז תרבות יגאל אלון, צפת
24/02/19 יום ראשון 20:30 תיאטרון כרמיאל
25/02/19 יום שני 20:30 תיאטרון חדרה
26/02/19 יום שלישי 20:30 תיאטרון חדרה
27/02/19 יום רביעי 20:30 תיאטרון חדרה
מרגרט וולש, אם חד- הורית בת חמישים, מתחננת בפני הבוס שלה, סטיבי, בן העשרים, שלא יפטר אותה מעבודתה בחנות "הכל בדולר". דמותה המיוחדת של מרגרט לעולם איננה קורבנית או מתרפקת על מצבה הקשה. מתוך נואשותה של הדמות צפות ועולות לאורך המחזה שאלות מורכבות על פערים חברתיים, ניוד בין מעמדי, בחירות ומזל.כשמרגרט מחפשת עבודה בקליניקה של רופא מצליח שלמד איתה באותה השכונה, עולות שאלות אלה במלוא עוצמתן.
המחזה הציג לראשונה בשנת 2011 בברודווי.
לשחקנית הראשית פרנסיס מקדורמנד הוענק פרס הטוני היוקרתי על תפקידה בהצגה. מאז הוצג המחזה ברחבי ארה"ב ובמדינות אירופה ובאוסטרליה וזכה לביקורות משבחות ולפרסים רבים.
מאת: דיוויד לינדסי- אבייר, בימוי: איציק ויינגרטן
עיצוב תפאורה ותלבושות: פרידה שהם, מוסיקה: אלדד לידור, תאורה: מאיר אלון
שחקנים: אסי לוי, מורן ארביב גנס, רבקה בכר, דניאל ברטוב, ישי גולן, אוריה יבלונובסקי, טהוניה רובל
קרקס של יהודים
04/02/19 יום שני 20:30 ציזלינג מועצה אזורית גלבוע
מחזה קומי מרגש מאת רוני ברודצקי ודניאל כהן-לוי – עיבוד לספרו עטור הפרסים של נתן אנגלנדר "גלגול בפארק אווניו".
בלב ברוקלין ניו יורק, בירת העולם החופשי, מתקיים מיקרו קוסמוס של יהודים, בעלי פאות, לובשי שחורים ומגבעות ,ממש כמו אבותיהם מה"שטעטעל" באירופה. זר המתבונן בהם מהצד טועה לחשוב שהם חלק מקרקס, ולא סתם קרקס – קרקס של יהודים.
רוחמה מחפשת לעצמה שיער חדש כדי לחזור ולהרגיש יפה. גיטה דווקא רוצה להסיר את השיער הצומח על סנטרה, ומי יודע, אולי גם למצוא אהבה. בונה רוצה לשלם סוף סוף את החשבונות, אבל בעלה, בטלן ירא שמיים, מעדיף את בית הכנסת על החשמל שבביתם. כולם נאבקים להשתרש בסביבתם החדשה, מבלי לאבד את זהותם.
המחזה מציג פסיפס אנושי קומי-דרמטי, מצחיק, אפלולי, מבריק ושובר-לב כאחד, החושף את הקונפליקט התמידי שבין עקירה ושורשים ומאיר את הפנים השונות של משמעות הקיום היהודי בעולם המאה העשרים, ואת הדילמות השונות של יהודים דתיים נוכח אתגרים שמציבים בפניהם החיים המודרניים.
זוהי הצגה שנייה של היוצרת רוני ברודצקי שעולה בתיאטרון חיפה. יצירת הביכורים שלה,"אקווריום" – בה מבצעת הקבוצה החיפאית ליפסינק להקלטות דוקומנטריות של שיחות בין קשישים – זכתה להצלחה רבה ולביקורות משבחות.
בימוי: רוני ברודצקי
בהשתתפות: סיגלית פוקס, לירית בלבן, יעל לבנטל, שרון דנון, אייל רוזלס, יואב בר לב, רון ריכטר, ולדי פסחוביץ
פאקינג תתעוררו
10/02/19 יום ראשון 20:30 תיאטרון חיפה
13/02/19 יום רביעי 21:00 תיאטרון הקאמרי תל אביב
16/02/19 יום שבת 20:30 תיאטרון חיפה
17/02/19 יום ראשון 20:30 תיאטרון חיפה
סאטירה פוליטית עכשווית ובועטת שבאה להחזיר ליצירה ולאמנות את הכוח
בין מטחי הצנזורה ושריקות הפוליטיקלי קורקט יצאנו לחפש את הלב שלנו.
הוא מסתתר כאן איפשהו בין הפיצוצים.
בניווטים הליליים נאבדנו בין תקווה וייאוש לאו דווקא בסדר הזה.
העלילה תסתבך כשנגלה עד כמה אנחנו אוהבים את המקום הזה.
אנחנו לא נשתוק !
כי אנחנו פטפטנים ! ואין לנו בעיה עם זה. לכם יש? אם כן סליחה . גם סליחה שאמרנו ׳פאקינג׳. זה בקטע טוב
אבל חוץ מזה אנחנו לא נתנצל על כלום. כמעט. אם יהיה על מה להתנצל נתנצל מתוך בחירה ולא כי אמרו לנו.
ככה בועט המופע שלנו.
סליחה. ממי שזה פגע.
במאית ההצגה יעל טל, מחזאית, מוסיקאית ואמנית שירה מדוברת, זוכה פרס "כתיבה בימתית" בפסטיבל עכו לתיאטרון, יצרה יחד עם קבוצת "החיפאית", תוך כדי תנועה מופע פוליטי בועט, שמאתגר את אופן המשחק בתיאטרון ואת התפיסות האמנותיות, ושואל מה מפחיד אותנו להגיד בימים אלו? מה החופש שלנו ומהם הגבולות?
"אין דבר מרתק יותר מלנסות לעשות עכשיו מופע סאטירי פוליטי" אומרת הבמאית יעל טל. "חבריי האמנים נוטים לזלזל באמנות שלהם ולא להאמין שבאמת יש ליצירה שלהם כוח. לעומת זאת, שרת התרבות במלחמתה בנו בעצם מאמינה בנו ובכוח של האמנות שלנו אמונה גדולה מאד. בחרתי להאמין לה לרגע".
איך לקום מכסא
18/02/19 יום שני 20:30 תיאטרון ירושלים
20/02/19 יום רביעי 20:30 תיאטרון חיפה
21/02/19 יום חמישי 11:30 תיאטרון חיפה
21/02/19 יום חמישי 20:30 תיאטרון חיפה
23/02/19 יום שבת 20:30 תיאטרון חיפה
26/02/19 יום שלישי 13:00 תיאטרון חיפה
בשנת 2018 אין שאלה שאין עליה תשובה. כל דבר נמצא ביוטיוב: איך עושים צמת שורש, איך להתחיל עם בחורה, איך להתנשק, איך לעשות הליכת ירח. כל דבר כבר נעשה ויש מי שיכול להדריך אותך איך לעשות אותו נכון יותר, מדויק יותר.
אבל גם המובן מאליו יכול להתגלות מחדש אם רק ניצור לו הוראות הפעלה חדשות: איך לטפס במדרגות. איך לשיר, איך מתחילים לבכות.
ההצגה מורכבת כולה מטקסטים של הוראות הפעלה דוקומנטריים שנאספו בתהליך מחקר של השחקנים והיוצרים, בהשראת טקסטים של הסופר הארגנטינאי חוליו קורטאסר.
מאת ובבימוי: רוני ברודצקי
בהשתתפות שחקני "החיפאית"
ביאות ראשונות
13/02/19 יום רביעי 20:30 תיאטרון חיפה
14/02/19 יום חמישי 20:30 תיאטרון חיפה
16/02/19 יום שבת 20:30 תיאטרון חיפה
בסגנונו המיוחד ורב היופי, עוסק המחזה באומץ באובדנה המכאיב של האינטימיות הזוגית, וחוקר את המיניות לא כמעטפת, אלא כנושא בפני עצמו, מביע אותה ככוח מניע, שורש יסוד מהותי, רב פנים ורבדים. במובנים רבים, המיניות נהרסה ברגע שהפכה ציבורית, הוצאה לאור ונחשפה לכל עבר. בעקבות כך היא רוקנה מן הצורך לגשש באפלה, לגלותה מתוך התרגשות, סקרנות, הרפתקנות ובדיקה, והפכה אותנו לחקיינים חסרי מודעות לשפה מינית דלה, צפויה, ובנאלית מאד.
בבואו לעסוק במיניות באופן חשוף ופורץ דרך, מציב לעצמו מחזה חשוב זה יעד משמעותי: להשיב למיניות את המסתורין השייך לה.
* עירום חלקי בהצגה
המחזה נכתב בסיוע הקרן לפיתוח מחזאות ישראלית מיסודו של מפעל הפיס
בהשתתפות: ישי גולן ולירון בן שלוש
מקורקעת
19/02/19 יום שלישי 20:30 תיאטרון חיפה
זוכת פרס המשחק הטוב ביותר בתיאטרונטו 2015
מחזה המספר את סיפורה של טייסת F16 אמריקאית. זהותה מתערערת כאשר בעקבות הריון לא צפוי היא מנושלת מתפקידה כטייסת קרב. מאמנים אותה מחדש להיות מפעילת מל"ט (מטוס ללא טייס). כעת, היא משתתפת במלחמה בשלט רחוק, מבסיס בנוואדה.
כל יום היא שבה אחרי 12 שעות בקרון ההפעלה, אל בעלה ואל בתה הקטנה, הביתה.
"לנסוע למלחמה כאילו זו עבודה במשמרות". היא מצליחה "להוריד" הרבה מ"הרעים, האשמים".
"האפור" של המסך מחליף את "הכחול" ,שהיא כל כך אהבה לטוס בו. הזהות שלה מתערבלת עם "האפור".
היא לפעמים "רואה את עצמה מלמעלה", את אלה שהיא אוהבת, וגם את אלה שהיא הורגת.
עד שיום אחד ,רגע לפני שהיא לוחצת שוב על ההדק ,היא מגלה שהפנים של הילדה שצצו על המסך,
הם של הילדה שלה.
בימוי: סיני פתר
תרגום ומשחק: קרן צור
אקווריום
25/02/19 יום שני 20:30 בית ציוני אמריקה , תל אביב
28/02/19 יום חמישי 20:30 תיאטרון חיפה
נבחרת שחייה אמנותית מתאמנת ומופיעה בבריכה. הם מתאמנים, הם משוחחים, הם מתווכחים, מתאהבים, והכל בתוך המים. אלא שכשהם מדברים לא יוצא מהם קולם הטבעי, כי אם דיבור של מבוגרים קשישים.
ההצגה "אקווריום" היא ניסוי חדשני בתיאטרון. במקום טקסט, מחזה, מילים, אספנו הקלטות דוקומנטריות של אנשים בני הגיל השלישי. הקשישים שוחחו איתנו על משפחה, סקס, גורל, מחלות, מצפון ועוד.
ההפקה בוחנת את המתח בין הגוף הצעיר לקול המבוגר, היא בוחנת צורות מחשבה ודיבור, הבדלים ודמיון בין הדורות. הבריכה היא המקום של הקשישים לצד השוחים האתלטים. השחקנים מגלמים אדם חדש, מעין "אדם שלישי", שהוא שילוב בין הצעיר למבוגר. הקול מאבד את משמעותו. הגוף מקבל צורה חדשה, והתוצאה מצחיקה ומרגשת. הצעיר נמצא במבוגר והמבוגר בצעיר.
זהו תיאטרון חדשני שלא נראה עוד כמותו.
בימוי ועיבוד טקסט: רוני ברודצקי
בהשתתפות שחקני "החיפאית"
של מי החיים האלה
28/02/19 יום חמישי 20:30 תיאטרון חיפה
דרמה קומית מאת המחזאי הבריטי בריאן קלארק,
"של מי החיים האלה" הייתה לאחת ההצגות המצליחות בשנות השבעים בלונדון ובברודווי ועובדה גם לסרט קולנוע בכיכובו של ריצ'ארד דרייפוס.
לאורך השנים זכה המחזה בפרסים רבים והוצג ברחבי העולם ובאחת הגרסאות אף ככבה קים קטרל ("סקס והעיר הגדולה").
ההצגה מביאה את סיפורה של קלייר האריסון, המתעוררת בבית החולים ומגלה לתדהמתה שהיא משותקת מהצוואר ומטה. הנהלת בית החולים והצוות הרפואי נאבקים להציל את חייה, אולם היא נאבקת על זכותה להפסיקם.
בהומור שנון וכואב, קלייר מציבה בפני צוות בית החולים והסובבים אותה שאלות מוסריות קשות: האם חייה ראויים להצלה? ומי הוא האחראי הבלעדי לגורלה?
היא יוצאת למאבק משפטי להשגת בעלות על חייה ועל שפיותה, אשר במהלכו ניצבת בפני כל הנוגעים בדבר השאלה הקשה- "של מי החיים האלה?"
המחזה, אשר נכתב במקור לדמות ראשית גברית, יעלה בתיאטרון חיפה בגרסה נשית בגילומה של זוכת פרס התיאטרון ופרס אופיר, אסי לוי אשר תגלם את דמותה של קלייר.
בהשתתפות: מיכל ינאי, לירית בלבן / שני קליין, שון מונגוזה, דור הררי, פנינה דבורין , שלום שמואלוב, ירדנה תוסיה כהן ודניאלה לדין.