[hide_post_ads]
דו קיום הלכה למעשה: במסגרת התכנית "משחקים לשלום" (Games for Peace) ילדי בית ספר יזרעאליה ועבד אל רחמן משחקים יחד, מכירים זה את ולומדים לשתף פעולה. התכנית התחדשה השבוע לאחר שהתלמידים בבתי הספר הערביים חזרו מחופשת החורף.
יש לציין כי התכנית "משחקים לשלום" זכתה בנובמבר אשתקד בפרס על חדשנות בתחום המפגשים הבין תרבותיים. טקס קבלת הפרס נערך במשרדי האו"ם בניו יורק.
בתכנית, לצד המפגשים בין התלמידים, לצורך משחק משותף, נערכים גם מפגשים ווירטואליים. בסיום שנת הפעילות עורכים התלמידים משני בתי הספר תערוכות סיום.
| סמנכ"ל התפעול של הקרן לחיפה, בועז הירש, מסר לחי פה:
"כבר שנה אנחנו תומכים בתוכנית של עמותת משחקים לשלום. במסגרת הפעילות ילדים יהודים וערבים משחקים ביחד במשחקי מחשב ולומדים להכיר אחד את השני. הקרן חרטה על דגלה לטפל בנושאים של חיים משותפים בעיר והפעילות של משחקים לשלום משרתת את סדר היום של הקרן בנושא זה".
| מנכ"לית עמותת משחקים לשלום שחר רז:
"העמותה הוקמה בשנת 2014 ושמה לה למטרה להשתמש במשחקי מחשב כדי לגשר בין אוכלוסיות בקונפליקט. ילדים אוהבים לשחק ביחד ומשחקי מחשב הם דרך מצוינת על מנת לשבור סטיגמות. מה שמאפיין ערים מעורבות כדוגמת חיפה הוא שהן מפגישות ולא מפגישות בין ערבים ליהודים. אנחנו נחשפים אחד לשני רק על דרך השלילה. חוויית החיים בעיר יכולה להיות קשה בתקופות של מתח, כמו שהיה בימים שלאחר השריפה בעיר בנובמבר אשתקד. המטרה שלנו לייצר חברות והיכרות טובות יותר לכולם ברמה הכי בסיסית. בפועל מה שקורה זה שאנחנו נותנים לילדים לשחק במחשב ולאט לאט נוצרות שתי קבוצות מעורבות של יהודים וערבים, שמשחקות וירטואלית זו עם זו. ביחד הם מתגברים על אתגרים ופותרים חידות. הם בונים ביניהם קשר חיובי עוד לפני שהם נפגשים בפעם הראשונה. רק לאחר מכן אנחנו מפגישים בין הילדים. מחקרים מראים שכשיש מפגשים כאלה, בהתחלה המפגש טעון ולא פשוט. אם לפני המפגש מכירים ומשחקים ביחד, אז במפגש הילדים מחכים לראות חברים וזה מה שהם רואים. המחקרים שעליהם אנחנו מתבססים מראים שאם יוצרים קשר בין בני נוער וילדים עוד לפי הפעם הראשונה שהם רואים אחד את שני, המפגש הראשוני יהיה הרבה יותר מוצלח".
רז מוסיפה כי חיפה היא העיר המעורבת הראשונה שבה העמותה פועלת. "אנחנו מאמינים שזה מאוד חשוב לפעול בחיפה והעיר זקוקה לפעילות הזו. בכל מקום התכנית ממומנת בצורה אחרת. בחיפה התכנית ממומנת על ידי מחלקת החינוך בעירייה, בגלל שהעירייה מבינה את המשמעות של הפעילות שמחזקת את הקשר בין התלמידים בעיר. העיר ובתי הספר מאמצים את התכנית. מרגש לראות גם את הצוותים החינוכיים בבתי הספר, המנהלים והמורים, שמאוד מסורים לתכנית וזה משפיע מאוד על האופן שבו התכנית מתנהלת. אני רוצה להודות מקרב לב למנהלי בתי הספר מחמד עואד ואיריס כהן על הליווי הצמוד שלהם לתוכנית".