העבודות צפויות להימשך כ-4 חודשים ובמהלכן יחולו שינויים בהסדרי התנועה ובמעברים להולכי הרגל, שיחסמו ויצומצמו לסרוגין.
עבודות פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל יחלו ביום ראשון 19/5/24, ע"י חברת "חוצה ישראל" במקטע "סמי עופר".
קו המטרונית החדש יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, למוסדות הלימוד ולמרכזי הפנאי והבילוי באזור.
ביום ראשון הקרוב, 19/5/24, תחל עבודת תשתית בפרויקט המטרונית חיפה מערב וטירת כרמל, במקטע סמי עופר, ע"י חברת 'חוצה ישראל', המשמשת כזרוע ביצועית של משרד התחבורה.
העבודות, שצפויות להימשך כ-4 חודשים, יבוצעו בשני מיקומים: ברחוב רוטנברג, בקטע שבין רחוב נתיב האור לשדרות ויצמן ובצומת הרחובות ויצמן וקניון "קסטרא".
במסגרת העבודות יחולו שינויים בהסדרי התנועה ובמעברי הולכי הרגל, והם ייחסמו ויצומצמו לסירוגין.
זמני העבודות
העבודות יבוצעו בימים א׳-ה׳, בין השעות 07:00 בבוקר ועד 19:00 בערב, וכן בימי ו׳ בין השעות 7:00-14:0. במידה שיבוצעו עבודות בשעות הלילה, הציבור יעודכן על כך מראש.
מטרתו של פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל לשרת את תושבי האזור, תוך יצירת רצף תחבורתי מהיר ונוח במטרופולין חיפה, ולהשלים את המערך התחבורתי העתידי באזור הכרמל.
המטרונית תפעל באמצעות רכבים חשמליים, תוך מטרה לצמצם את עומסי התנועה באזור ולהרחיב את השימוש בתחבורה הציבורית, באמצעות מערכת חדשנית ומתקדמת להסעת המונים, שתהווה חלופה לרכב הפרטי. המטרונית תקבל העדפה ברמזורים ותאפשר נסיעה רציפה.
30 תחנות
אורך תוואי המטרונית החדש הוא כ-10 קילומטרים, והוא יכלול 30 תחנות בחיפה ובטירת כרמל. נתיבי המטרונית יוקמו לאורך כביש 11 בחיפה ורחוב הרצל בטירת כרמל, יתחברו לכביש 4, ימשיכו לצומת מת״ם בכניסה לחיפה, יקיפו את העיר ויסתיימו בנשר ובמרכזית המפרץ.
חידוש תשתיות מים וחשמל
במסגרת הפרויקט יחודשו וישודרגו תשתיות המים, הביוב והחשמל וכן יבוצע שיקום של המדרכות, תוך שימת דגש על נגישות לרווחת התושבים. כמו כן יבוצעו עבודות פיתוח סביבתיות, שיכללו העתקת עצים ושתילת עצים חדשים.
מנכ"ל חברת "חוצה ישראל", דן שנבך:
"פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל מהווה אבן דרך נוספת לשיפור איכות חיי התושבים במטרופולין חיפה, ומצטרף לשורה של פרויקטים עירוניים ובין-עירוניים שמקדמת "חוצה ישראל" בצפון הארץ, שנועדו לספק פתרון תחבורתי מתקדם וחדשני. המטרונית תביא לחיבור בין חיפה, טירת כרמל והקריות, ותאפשר לתושבי האזור נגישות מרבית לקווי תחבורה ציבורית נוספים, ולמוקדי מסחר, תעסוקה ופנאי.״
קודם בונים את שכונת נאות פרס והמשכה ורק אחרי שמסיימים את כל הכבישים והתשתיות פותחים וחופרים הכל מהתחלה כדי להכניס נתיבי אוטובוס מטרונית. במקום מראש כשידעו שרוצים קוי מטרונית מתכננים את השכונה ככה שהם יעברו דרכה בצורה בטוחה ונוחה לתושבים אז עושים הכל כפול = פי כמה עלויות
החלם בשיאי השיאים שלו…
איפה זה כביש 11 בחיפה?
בהצלחה לצוות החדש.
לא יזיק קצת ריפוד כבישים שהגברת קאליש התעלמה מהם לחלוטין. יש כבר סממנים של תחזוקה וצבע.
מעולה, בהצלחה.
כל הכבוד. תגבור התחבורה הציבורית חשוב מעין כמוהו לחיבור בין חיפה לערים גובלות.
לא פחות חשוב זה להאריך את קו 2 (קרית אתא) עד שפרעם.