באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 030824
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר קריית אתא
באנר מוזאוני חיפה 030824

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 3 • "סוריה הגדולה" – מ"סורים" ל"פלשתינים" 

הסכם וייצמן-פייסל הבריטים ניסו לגשר על הסתירה בהבטחותיהם לערבים וליהודים....

בית התעשייה במלחמת השחרור בחיפה

לכבוד יום העצמאות, נספר על הקרבות סביב בית התעשייה...

חנה יפה מחיפה • אדריכלית נוף זוכת "פרס קרוון" בפרויקט פארק נשר

חנה יפה החיפאית הינה אדריכלית נוף. מקצועה הינו תחום...

כיצד נוצרו מפלצות הג'לי? • על המדוזות הענקיות בחיפה

לאחר שתושבי חיפה צפו ביום שלישי 13.2.24 במדוזות בעלות...

לחזור הביתה משדה הקרב • על האתגר והסבלנות עד השתלבות מחדש

החזרה מהחזית לא פשוטה. חיילים שחזרו הביתה מהמלחמה עוברים...

תשתיות בחיפה: סכנה במעבר בין מגרש החניה הסמוך למסעדת מקסים ובין הדרך לשפת הים

מהנדס התשתיות דוד פרידמן מנסה לשכנע את עיריית חיפה בעשור האחרון להפחית את הסיכון של הולכי הרגל שמחנים את רכבם במגרש החנייה ליד מסעדת מקסים והולכים אל שפת הים.

"לאורך שנים אין מעבר חציה בין מגרש החניה הסמוך למסעדת מקסים ובין הדרך לשפת הים", מסביר פרידמן, "על אף שמדובר בצומת מסוכנת שמתרחשות בה תאונות דרכים רבות לאורך השנים, מי שמחנה את רכבו במעבר החצייה ורוצה ללכת לשפת הים, צריך לעבור את הכביש תוך כדי שהוא מסכן את עצמו".

האיזור המהווה סכנה להולכי רגל בין מסעדת מקסים והמעבר לשפת הים (צילום: מיכל גרובר)
האיזור המהווה סכנה להולכי רגל בין מסעדת מקסים והמעבר לשפת הים (צילום: מיכל גרובר)

סדרת כתבות בנושא זה – במשך 8 שנים:

פרידמן מוסיף ומסביר:

"המקום כולו מאוד בעייתי מכמה בחינות. יש תנועה שיוצאת מדרך הים לכיוון הים, יוצאת מהים בכיוון כביש החוף ויוצאת ממתקני השטיפה לכיוון כביש החוף. יש שם מגרשי חניה. הרבה אנשים מחנים שם ויוצאים לכיוון החוף לעשות הליכה. אין שם מדרכה, יש שם מעקה שנועד לכך שהולך הרגל יילך מאחורי המעקה ויגן על עצמו.

הבעיה האמיתית היא שבצד אחד אין מדרכה וצריך לעבור את הכביש. צריך לחצות שטח אספלט ארוך כדי להגיע לטיילת ולים. במקום אין מעבר חציה או תמרור מהירות, אתה לנפשך. אנשים מנסים לעבור את הכביש ומגיעה תנועה מכל הכיוונים ופשוט נעמדים באמצע הכביש כיון שהם חוששים שידרסו אותם".

הולכי רגל עוברים את הכביש ללא מעבר חציה (צילום: דוד פרידמן)
הולכי רגל עוברים את הכביש ללא מעבר חציה (צילום: דוד פרידמן)

פניות ללא מענה מעיריית חיפה משנת 2014

"משנת 2014 אני פונה לעירייה על מנת שיוסיפו מעבר חציה או הסדר תנועה אחר. פעם הם אמרו שהם מתכננים במקום כיכר, אבל זה לא לוקח עשור. קיבלתי גם תשובה, שמתכננים מעבר חציה, אבל זה לא קרה. כמות האנשים שמחנים את הרכב שלהם והולכים בכביש היא גדולה מאוד, כיון שצפוף להחנות ליד הים. אמורה להיות גישה נוחה לחוף, אבל במקום זה הם מסכנים את החיים שלהם".

תכנית להסדרת מעבר חצייה, שלא מבוצעת

פרידמן כתב מספר מכתבים לעיריית חיפה בהם הוא מסביר את הסיכון לתושבי העיר בעקבות העדר מעבר החצייה. בחודש אוגוסט 2020 הוא קיבל תשובה מפניות הציבור לפיה, פנייתו הועברה למחלקה להסדרי תנועה, ושם נאמר כי במקום הנדון קיימת תכנית להסדרת מעבר החצייה. גם בחודש דצמבר 2021 הוא קיבל תשובה מפניות הציבור לפיה בהתאם להחלטת המחלקה להסדרי תנועה הוחלט על הקמת מעבר חצייה במקום הנדון. "הקמתו תבוצע במסגרת תכנית העבודה השנתית ועל פי סדרי העדיפות כפי שתקבע מחלקת הסדרי תנועה והמטה לבטיחות בדרכים".

תגובת עיריית חיפה לכתבה תצורף כשתתקבל.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

5 תגובות

  1. ומי לא ביצע שם כלום 16 שנה? ראש העיר הנכשל והכושל שנכנס מחדש לתפקיד
    "לאורך שנים" לאורך איזה שנים? לאורך השנים שבהם שנוררו ממשפחת הכט את הכסף לפארק הכט – כי אפילו את המעט הזה סירבה העירייה לממן (הכסף נשדד על ידי הועד לתוספות של עשרות מליוני שקלים לתלושי החג ורכב צמוד..)
    ומי היה ראש העיר שבתקופתו כל הסיכונים האלו לא טופלו עשור וחצי?
    אה ראו פלא החזירו אותו שיכשל עוד קדנציה.

  2. איום ונורא. סדןם ועמורה. אותי מטרידים הרבה דברים אחרים ולא מקום שבו לא היתה תאונה מעולם. כל המעבר התת קרקעי שם זו בדיחה ושם בעצם רוב הנזקים והתאונות. הפתרון הוא לא מעבר חציה עלוב אלא גשר מעל הרכבת להלכי רגל או מעבר תחתי אחר שמאפשר הליכה בטוחה להלכי רגל ומעבר של רכב כולל רכב חרום. יש כל כך הרבה מקומות ברמת סיכון הרבה יותר גבוהה מאשר החציה מהשניצל אל הבורקס. קחו את ציר פרוייד והחניות בעקום וחציה של הלכי רגל או מעבר החציה בקטע הדרך שאף אחד לא עוצר בו ובקיצור מעניין אם המהנדס בכלל רשום ורשוי בתחום שבו הוא נותן עצמות והמלצות או שיש לו רשיון נהיגה והוא נהיה מומחה גדול לשניצלים

    • זה שיש מקומות נוספים מסוכנים, לא אומר שהעירייה לא צריכה לטפל במקום זה.
      ולשאלתך, אני מהנדס רשוי, שמתעסק בתחום תשתיות, מעל ל30 שנה!

    • הפוך גוטה.

      הפתרון הוא שיקוע הרכבת והסדרת התנועה מעליה, כולל כביש מדרכות ומעברי חצייה.

      אבל מי לא קידם את שיקוע הרכבת 15 שנים?
      ומי היא זאת שבתקופת כהונתה נפלה ההחלטה הסופית על חישמול עילי של הרכבת?

      זאת הסיבה שהיינו צריכים "דם טרי" בערייה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן

כל הכתבות בחי פֹה

אין כמו כלא-יפו בלילות • סיפור קצר

ממש לא נעים להיזכר, גם לא כחוויה. 1963.לפני חודשים מספר השתחררתי מהצבא. החודשים האלה עברו לפני עידנים, אך הסיפור אינו מופיע ברפרטואר של כל אזרח...

אילנה – עיסוקי ילדות רבים נשכחו וטוב ששמירת ניירת המזכירה נשכחות • סיפור קצר

איש באוגדה 51 של חיל ההנדסה המלכותי מחיל המשלוח הבריטי לא ידע שטוראי דניס סמית מסתיר סוד גדול. הסיפור החל בפריז ב – 1914...

אלפרון היזהר, אני מאחוריך! ניסיון לקריירה קרבית • סיפור קצר

ברגע שהחזקתי בידי רובה כפול-קנה הבנתי שהחיים לא יחזרו להיות כימים ימימה. נכון שזה רובה משלח טילים עם גומייה והטילים היו חרצנים של דובדבנים...

בית כארמאן – על קצה המזלג של עבר מתוק עם תקוות וורודות • סיפור קצר

רחוב השמש בחיפה, בית אבן פינתי גדול ובו מספר כניסות. "בית כארמאן" על שם הבעלים. ערבי עשיר שבנה את הבניין ונהנה משכר דירה מעשרות...

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה; במצב קשה ויציב

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה ונמצא במצב קשה אך יציב. כוחות ההצלה פעלו במהירות והמשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע.