באנר חזית הים רחב
באנר חברה כלכלית 100724
באנר גורדון 240624
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר קריית אתא
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

הדיפלומטיה כגשר בין תרבותי לעשיית שלום • סאמי יחיא • דעה

השבת השחורה של ה-7 באוקטובר החזירה אותי בזמן לשנת...

סיפורם של שורדי השואה שהקימו את הקיבוץ הימי 'כובשי הים'

בנימה אישית לפני מספר חודשים סיפר לי ידידי יעקב וימן,...

בני משפחת סקר בעוספיא יודעים: ביחד ננצח ◄ וידאו

עולם של יופי קלאסי ומלכותי אל ביתם המהודר של בני...

להיוולד מחדש • ״תודה על החופש לחיות את חיי״

עוד רגע ליל הסדר ואנחנו עם זכר ליציאת מצרים....

המוזיאון היפני בחיפה, האספן היהודי-גרמני וקיסר יפן

בשדרות הנשיא 89, בשכנות למלון דן כרמל, שוכן בניין...

סטודיו לזכוכית בחיפה • מריה דוב חוזרת הביתה

גלאס מי סטודיו – Glass Me Studio 

אחרי 7 שנים בירושלים החליטה מריה דוב, בוגרת של האקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל", המחלקה לקרמיקה וזכוכית לחזור לחיפה, לנטוע בה שורש ולהקים סטודיו ייחודי בשם ׳גלאס מי סטודיו- Glass Me Studio’  ברחוב הנמל 40 חיפה. מריה היא חיפאית במקור שעזבה את חיפה לירושלים למטרת הלימודים בבצלאל, לאחר מכן נשארה בירושלים לשמש כאחראית מחקר באקדמיה עוד שלוש שנים נוספות. בסטודיו הראשון שלה מריה דוב מקיימת פעילויות שונות הכוללות קורסים וסדנאות בתחום הזכוכית. כמו כן, הסטודיו משמש  את מריה ליצירת עבודת אמנות. 

ליצירת קשר והזמנת סדנה:

מריה דוב:

הקמת הסטודיו במציאות של היום היא דואליות, שני דברים שונים שיכולים להתקיים בו זמנית, שהמחשבות והקונספציות שלי יכולות להשתנות בהתאם לזמן ומקום. סטודיו שנועד להעביר סדנאות של כיף וחוויה בו זמנית עם כל הצער והכאב שקורה בחברה ובמדינה. זאת הסיבה שישראל היא מקום מעניין ליוצרים. האתגר הגדול הוא להתקיים במציאות משתנה, מציאות שמשפיע על הפן הכלכלי ועל תהליכי ואופן היצירה בפרוייקטים חדשים.

ולמרות כל הקשיים בתהליך ובמעבר מירושלים לחיפה, תהליך שלקח חודשיים מריה פתחה רגע לפני המלחמה והקטסטרופה של ה-7.10.24, את דלתות הסטודיו, בעיר התחתית בחיפה. מקום שנחשב תוסס בפעילות התרבותית והחברתית שלו, אזור שופע סטודיו-אים ובתי מלאכה בתחומים שונים של אמנות.

מריה פתחה את הסטודיו לבד, אך הצפי הוא להביא עובדים ברגע שהעבודה תגדל. הסטודיו משתרע על שטח של 90 מ״ר וכולל בתוכו ציוד כבד;  2 תנורי חשמל המייצרים חום של 1,500 מעלות צלזיוס, מסור, קומפרסורים וציוד גדול לשיוף. לצד הציוד הכבד הורכבה מערכת של גז וחמצן למבערים של פיסול בזכוכית חמה.

איזה קורסים מתבצעים במקום?

"הסטודיו מקיים קורסים וחוגים בזכוכית בטכניקת המבער ובטכניקת הפיוזינג-סלמפינג. כמו כן, מועברים בסטודיו סדנאות חד פעמיות של חוויה. הסדנאות, הקורסים והחוגים מתאימים למתחילים, לא נדרש ניסיון קודם. אפשר להגיע עם הילדים (גיל +9) ולחגוג ימי הולדת, ימי נשואין או בשביל הכיף, להתנסות בחומר חדש ומאתגר. בסוף כל סדנא המשתתפים יוצאים עם יצירת זכוכית מוגמרת שהכינו לבד".

סטודיו לזכוכית נפתח בזמן המלחמה בנמל חיפה (צילום: מריה דוב)
סטודיו לזכוכית נפתח בזמן המלחמה בנמל חיפה (צילום: מריה דוב)

איך מסתדרים עם המצב הביטחוני כלכלי ?

המצב העכשווי בשביל האמנים בארץ הוא מאוד לא פשוט. עדיין לא הספקתי לעשות פתיחה והמלחמה התחילה, הסדנאות שהיו רשומות כולן ביטלו. נכון לעכשיו אין ביקוש ואין עבודה, למרות המחירים המיוחדים לתקופה. המצב הביטחוני כרגע רגוע בחיפה, אך אנשים מפחדים לצאת מהבית. אנשים בלי מצב רוח לחגיגות ולחלק התרבותי של החיים. כרגע אני עובדת על פרויקטים אמנותיים שלי, אבל הסטודיו כל חודש נכנס לבעיות תזרים מזומנים לאור כל העלויות של השכירות והחשבונות". 

המטרה והשאיפה של מריה היא לחזק את האמנים הישראלים ולהדגיש את התפקיד של התרבות והאמנות כמקום מפלט, משענת ומזור לרוח ולנשמה. במציאות משתנה, פתאום האפשרות לאבד את עצמך בתוך ההמון צוברת כוח. שדה כביר של רעיונות שצצות כמו פטריות אחרי הגשם לאור כל השינויים המדיניים, לאמנים פה יש הרבה השראה ושיח פה סוער. אבל עכשיו במיוחד מריה אומרת ״אני חוששת ממה שקורה וזה כבר משפיע על כולם״ 

סטודיו לזכוכית נפתח בזמן המלחמה בנמל חיפה (צילום: מריה דוב)
סטודיו לזכוכית נפתח בזמן המלחמה בנמל חיפה (צילום: מריה דוב)

ספרי לנו על האומנות שלך

"כל המצב העכשווי זו אפשרות להתבונן פנימה באמצעות העיקרונות הבסיסיים של הטבע האנושי. באמנות שלי אני מציגה הערכה מחודשת של נושאים, הקשורים להתנהגות אנושית: צרכים, הרגלים, משאלות ותקוות". 

סטודיו לזכוכית נפתח בזמן המלחמה בנמל חיפה (צילום: מריה דוב)
סטודיו לזכוכית נפתח בזמן המלחמה בנמל חיפה (צילום: מריה דוב)

מריה מעוררת מודעות לנושאים שיש לה ערך סנטימנטלי אליהם

״אני ניגשת לנושאים אלה דרך חקר התרבויות העממיות והמודרניות כאחד: עולם הסמלים, המטאפורות, הפתגמים והסיפורים המבטאים חוכמה ומוסר. אני כל הזמן בחיפוש אחר אנלוגיות, סיפורים ועלילות שמתחברים. אני רואה את עצמי כאנתרופולוג ויזואלי של התקופה מודרנית.״

"אני עובדת בטכניקת היציקות מה שדורש תהליכי יצירה סיזיפיים לאור השלבים הרבים הקיימים בתהליך. חשוב לציין כי העבודה עם זכוכית היא לא זולה, חומרי גלם, חומרים וציוד הנדרשים ליצירת כל אובייקט מצטברים לסכום יקר מפז".

עוד היא מספרת כי היא מנסה בדרכים שונות לשלב את המאפיינים הייחודיים של הזכוכית בפרויקטים שלה, מכיוון ש לזכוכית יש תכונות כמעט מסתוריות, כמו שקיפות ואשליות חזותיות. זכוכית היא חומר שמרגש ומתסכל כאחד, חומר תובעני. מסע אינסופי של גילוי ולמידה על הזכוכית, מאבק עם הזכוכית מי תישבר קודם.

ליצירת קשר והזמנת סדנה:

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיה זהבי
מיה זהבי
מיה זהבי - עורכת בחי פה - תאגיד החדשות

כתבות קשורות לנושא זה

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...