באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר גורדון 240624
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר קריית אתא
באנר מוזאוני חיפה 030824
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

החטופים ישוחררו רק לאחר עליית השמאל לשלטון • דעה אורי לב

לפעמים המציאות טופחת על פני, ואני רואה את האמת…...

הסיפור "אוכל קדימה אוכל" • חלק 4 • ״אל אחוזה הקטנה״

מבוא לסיפור "אוכל קדימה אוכל" סיפור זה מתאר את הכמיהה...

סמטאות חטיב ואל מרין המחודשות בחיפה – הביקור מוגדר כחובה!

העסקים הקטנים בסימטאות אל מרין וחטיב באחת הסמטאות בין רחוב...

משטחי ענק של צידפת הפרנה פרנה התגלו במפרץ חיפה

(חי פה בים) - רבים הדיבורים על הגירה לישראל...

להגמיש תבניות, לחשוב בצורה רגשית • על הספקטרום האוטיסטי

אוטיזם הוא תופעה שמוגדרת כשונות נוירולוגית המאופיינת בעזרת קבוצת...

הסעת המונים מתקדמת שלב אחר שלב • מטרופולין חיפה

משרד התחבורה מקדם את פרויקט "סובב אתא" להרחבת רשת המטרונית במטרופולין חיפה

השרה רגב: ״שלב אחר שלב, אנו מכסים את אזור חיפה והצפון ברשת הסעת המונים מתקדמת שתפחית את העומס בכבישים.״


ממשרד התחבורה נמסר לחי פה תאגיד החדשות:

פרויקט "סובב אתא" מבוצע על ידי חברת ״חוצה ישראל״, והוא חלק מרשת המטרונית שתחבר בין יישובי מטרופולין חיפה. הפרויקט יעמיד לרשות תושבי הקריות מערכת הסעת המונים מהירה, זמינה ונוחה, המאפשרת נסיעה רציפה העוקפת את הפקקים. הפרויקט כולל סלילת כביש טבעתי ובו מסלול בלעדי למטרונית, המחבר בין כל שכונות המגורים של קריית אתא, ובין היישוב למרכז חיפה ובעתיד גם לעכו ונהריה.

מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל'):

מערכת הסעת המונים מתקדמת היא הבסיס לרשת תחבורה ציבורית שמתפקדת היטב ומספקת חלופה הולמת לרכב הפרטי. לצד רשת המטרונית ההולכת וצומחת אשר תגיע בשנים הקרובות עד לעכו ולנהריה, אנו מקימים את הרכבת הקלה נופית שתחבר בין חיפה לנוף הגליל ונצרת ותשרת את היישובים הערבים, הדרוזים והבדואים באזור. כמו כן, כמובן אנו מקדמים את מסילת הרכבת לקריית שמונה במסגרת התוכנית לחיבור ישראל ברשת רכבות מקרית שמונה ועד אילת. תוך שנים ספורות יוכל כל תושב באזור הצפון להגיע לתחנת הרכבת או הרכבת הקלה הסמוכה לביתו, ולנסוע ליישוב השכן או למרכז הארץ בקלות ובנוחות, בלי רמזורים, בלי פקקים ובלי בעיות חניה.

המקטע הראשון

בשלב הראשון נבנה המקטע הראשון של קו המטרונית, ברחוב התעלה בקריית אתא, באורך של 1.3 ק״מ. העבודות כוללות הקמת כביש דו מסלולי דו נתיבי, הכשרת חניון ״חנה וסע״ ליד כיכר ביאליק, הכנה למסלול מטרונית עתידי, מדרכות, שבילי אופניים, הסדרת ורימזור צומת זבולון וטיפול בתשתיות.

תוואי המטרונית המלא

תוואי המטרונית המלא של "סובב אתא", באורך של 8.5 קילומטרים יכלול נתיבי נסיעה ייעודיים להבטחת נסיעה רציפה ומהירה. בתוואי יוקמו 16 תחנות נוסעים מתקדמות הכוללות שילוט דיגיטלי המספק מידע בזמן אמת. הקו יחבר בין השכונות הקיימות לשכונות החדשות הנמצאות בשלבי תכנון והקמה, מבני ציבור, אזורי מסחר ותעסוקה. עם השלמת העבודות, יוכלו לנוע בתוואי מספר קווי מטרונית ולצידם קווי אוטובוס, בהיקף של 30-40 אוטובוסים בשעה.

ההכנה לקו

בימים אלה מבוצעות עבודות הכנה ברחוב התעלה, הכוללות חידוש תשתיות והקמת מוביל ניקוז סגור מבטון, שיחליף את התעלה הפתוחה הנוכחית. בקרוב יורחבו העבודות לאזור העוקף המזרחי, מצומת מורדי הגטאות – התעלה ועד למחלפון טל, ויכללו טיפול בתשתיות, הכנת השטח והעתקת עצים.

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים:

אנו מברכים את תושבי קריית אתא והסביבה על קו המטרונית החדש שיגיע אליכם בקרוב. חזון שרת התחבורה על חיבור הפריפריה למרכז הולך ומתממש, וכבר בשנים הקרובות תוכלו לקפוץ על המטרונית ולהגיע במהירות ובלי מאמץ לחיפה ולכל מקום אחד במפרץ. אנחנו מחברים את ישראל – וזו לא רק סיסמה אלא מציאות שקורה לנגד עיניכם.
יעקב פרץ ראש עיריית קרית אתא
יעקב פרץ, ראש העיר קריית אתא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

יעקב פרץ, ראש עיריית קריית אתא:

סובב אתא הוא פרוייקט הדגל של העיר קרית אתא והוא מהווה עוגן מרכזי לפיתוח העיר בשנים הבאות מבחינה תחבורתית ותעסוקתית. אני מודה לשרה רגב ולמשרד התחבורה על ראייה משותפת בפרוייקטים אשר ישפיעו באופן ישיר על איכות חייהם של עשרות אלפי תושבי קרית אתא.
באנר קריית אתא

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

7 תגובות

  1. איפה בית החולים החדש שהבטיחו
    איפה מרכז הייטק שהבטיחו
    הבטחות הבטחות ללא רצינות

  2. מעניין בכמה שנים יתעכב הפעם עם הממשלות הצולעות שלנו

  3. לא בשבת. הרכבת הקלה לא פועלת בשבת, האם מטרונית תפעל בקטעים העתידים בשבת. כפייה של מיעוט על רוב חילוני ומה עם אלה שאין להם מכונית.

  4. למי שביקר איי פעם באוסלו,אז תשתיות הרכבות והאוטובוסים כל כך נוחות וזריזות,שאף אחד לא מעוניין להניע את רכבו.
    למעט מרכז אוסלו. וגם שם לא פקוק.
    אז מאחלת בהצלחה בפרוייקט.
    מקווה שיהיה נוח ממש כמו שם.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

אין כמו כלא-יפו בלילות • סיפור קצר

ממש לא נעים להיזכר, גם לא כחוויה. 1963.לפני חודשים מספר השתחררתי מהצבא. החודשים האלה עברו לפני עידנים, אך הסיפור אינו מופיע ברפרטואר של כל אזרח...

אילנה – עיסוקי ילדות רבים נשכחו וטוב ששמירת ניירת המזכירה נשכחות • סיפור קצר

איש באוגדה 51 של חיל ההנדסה המלכותי מחיל המשלוח הבריטי לא ידע שטוראי דניס סמית מסתיר סוד גדול. הסיפור החל בפריז ב – 1914...

אלפרון היזהר, אני מאחוריך! ניסיון לקריירה קרבית • סיפור קצר

ברגע שהחזקתי בידי רובה כפול-קנה הבנתי שהחיים לא יחזרו להיות כימים ימימה. נכון שזה רובה משלח טילים עם גומייה והטילים היו חרצנים של דובדבנים...

בית כארמאן – על קצה המזלג של עבר מתוק עם תקוות וורודות • סיפור קצר

רחוב השמש בחיפה, בית אבן פינתי גדול ובו מספר כניסות. "בית כארמאן" על שם הבעלים. ערבי עשיר שבנה את הבניין ונהנה משכר דירה מעשרות...

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה; במצב קשה ויציב

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה ונמצא במצב קשה אך יציב. כוחות ההצלה פעלו במהירות והמשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע.