באנר טירת כרמל 240624
באנר חזית הים רחב
באנר חברה כלכלית 100724
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר גורדון 240624
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית אתא
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

קניון סינמול (לב המפרץ) בחיפה – בית הקולנוע הגדול במדינה

במרחק של כקילומטר, צפונית-מזרחית, לצומת הצ׳ק פוסט הידועה לכל...

כיצד נוצרו מפלצות הג'לי? • על המדוזות הענקיות בחיפה

לאחר שתושבי חיפה צפו ביום שלישי 13.2.24 במדוזות בעלות...

מגדלי חוף הכרמל – ״המפלצות״ שעל החוף

מגדלי חוף הכרמל קמו על רצועת קרקע שהיתה שייכת...

שוק תלפיות בחיפה – יצירה גאונית בשיפוץ אינסופי

בקצה המזרחי של רחוב סירקין, ניצב בניין שוק תלפיות,...

ברוך כץ מחברת סופרבוס מאתר את הנוסעים שאיבדו חפצים באוטובוס ומשיב אבידות

ברוך כץ (בן 77), התחיל לעבוד בחברת סופרבוס אחרי שיצא לפנסיה. מאז שהוא התחיל לעבוד בסופרבוס שלוש שנים וחצי הוא עבד כמבקר וב-4 שנים האחרונות הוא עובד בעמדות שירות.

כץ הגיע לסופרבוס לאחר קריירה ארוכה בבית חולים העמק. הוא תושב עפולה, ובכל יום הוא מוצא את עצמו באיזור אחר. לא משנה באיזו עמדת שירות הוא מוצא את עצמו, כץ שם לעצמו למטרה להחזיר כל אבידה, שמגיעה אל חברת סופרבוס לבעליה, והוא עושה את זה כבר 4 שנים.

ברוך כץ (צילום: אלבום פרטי)
ברוך כץ (צילום: אלבום פרטי)

סופרבוס היא חברת תחבורה ציבורית, שבבעלותה מאות אוטובוסים. היא מפעילה קווים עירוניים ובין עירוניים וכן הסעות לתלמידים. בנוסף, חברת סופרבוס גם מפעילה את קווי מטרונית חיפה.

אני עושה השתדלות מיוחדת, על מנת שהאבידה תחזור לבעליה

"מגיעות אלינו אבדות מהמטרונית" מספר כץ, "טלפונים, ארנקים וכל מיני חפצים שאנשים שוכחים באוטובוסים. יש לנו מוקד של אבדות. הרבה פעמים יש נתק בין בעל האבידה לאבידה.

יש מקרים, שבעל האבידה לא יודע שזה נמצא אצלנו ולכן הוא לא יודע שעליו ללפנות אלינו על מנת לקבל את מה שהלך לו לאיבוד. בדרך כלל מניחים את החפצים, שהלכו לאיבוד, במגירה מייוחדת ומחכים למי שאיבד.

אני עושה השתדלות מעבר לרגיל בשביל לאתר את בעל האבידה. אני חושב שכשאתה מאבד משהו, מאוד חשוב למצוא מחדש את האבידה".

כתבתי מייל לבנק בחו"ל והצלחתי להחזיר ארנק לבעליו

"באחד הימים הייתי במרכזית המפרץ והגיעו האבידות של המטרונית בקריות.
ראיתי שם ארנק מאוד יפה ובפנים שני כרטיסי אשראי לא ישראליים, שהנפיק בנק בצ'כוסלובקיה. לא הצלחתי לאתר את בעלת הארנק בארץ, לא 144 ולא פייסבוק. על כרטיס האשראי היה מייל של הבנק בצ'כוסלובקיה. כתבתי להם הודעה במייל, הצגתי את עצמי כעובד של סופרבוס. למחרת עבדתי בעמדה בבית שאן, וכל היום חיכיתי לראות האם אני אקבל מייל בחזרה. ביקשתי שהם ייצרו קשר עם בעלת הכרטיסים. כשעמדתי לסגור את העמדה בשעה 18:00 בעלת הכרטיסים התקשרה אליי. מתברר שמהבנק בחו"ל פנו אל בעלה והוא עדכן אותה. היא הגיעה אליי הביתה כדי לקבל את הארנק בחזרה".

התקשרתי לבוטיק, שהיה ליד ביתו של מי שאיבד ארנק, והגעתי לבעל הארנק

"הייתי בטבריה בעמדת שירות ומצאתי שם ארנק עם 400 ש"ח", כץ מתאר מקרה נוסף, "אחרי בדיקה גילית שהארנק שייך לתושב באר שבע. בארנק היתה הכתובת שלו. בדקתי בגוגל מה נמצא קרוב לכתובת המגורים שלו, וגיליתי שליד הבית שלו יש בוטיק. התקשרתי לאותו בוטיק ובמזל הכירו אותו שם. אחרי שבועיים פגשתי את בעל הארנק בעפולה ומסרתי לו את הארנק".

"במקרה נוסף צעיר תושב עפולה שהתארח אצל ההורים שלו בישוב קהילתי בצפון איבד ארנק. איתרתי את האמא. הצלחתי לעשות את זה כי בארנק היה שם, ובאמצעותו מצאתי את האמא שגרה באותו ישוב קהילתי. כשהתקשרתי לאמא, התברר שהצעיר אפילו לא ידע שהארנק הלך לאיבוד. האמא הגיעה איתו לעפולה במוצאי שבת לקחת את הארנק".

כשאדם מאבד ולו את הדבר הקטן ביותר נגרמת לו עוגמת נפש

"אני מייחס משמעות מאוד גדולה לאבידות, ולכן אני כל כך מתאמץ לאתר את מי שהלך לו משהו לאיבוד, ואחר כך עושה כל מאמץ על מנת שהאבידה תחזור לבעליה. זה נותן לי הרבה סיפוק. אני חושב שכשאדם מאבד אפילו דבר קטן כמו עט זה גורם לו לעוגמת נפש. לכן כל כך חשוב לי להחזיר אבדות. אני חייב לייעץ לקהל לצרף פתק עם מספר טלפון לכל ארנק, תיק או מזוודה כדי לחסוך עוגמת נפש".

שירות לקוחות סופרבוס
בטלפון:
1-700-700-181
08-9205005
במייל:
[email protected]

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

10 תגובות

  1. ואוו אדם שבאמת חושב על הזולת שאכפת לו מאנשים ושעובד מעבר לשעות העבודה שלו ולמה שחייב כדי לעזור לשני
    פשוט לב זהב
    המון הערכה

  2. אני חושבת שכולנו צריכים לעשות עבודתנו נאמנה. הסיפור החיובי הזה צריך להיות ענין של ערכים. לא משהו נדיר שצריכים לספר עליו.

  3. כל הכבוד שאתה משקיע מאמצים. בהחלט סיפוק על כך שגרמת אושר לאנשים לדעת שיש אנשים טובים במדינה.
    המשך לעשות טוב.

  4. אני איבדתי כובע טבחים במורונית של סופרבוס

    עם יש לך אותה בבקשה לצור קשר

  5. אשרינו שזכינו לאדם העוזר ומכבד את הנוסעים
    בתחבורה הציבורית סופרבוס.
    יישר כוח.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

אין כמו כלא-יפו בלילות • סיפור קצר

ממש לא נעים להיזכר, גם לא כחוויה. 1963.לפני חודשים מספר השתחררתי מהצבא. החודשים האלה עברו לפני עידנים, אך הסיפור אינו מופיע ברפרטואר של כל אזרח...

אילנה – עיסוקי ילדות רבים נשכחו וטוב ששמירת ניירת המזכירה נשכחות • סיפור קצר

איש באוגדה 51 של חיל ההנדסה המלכותי מחיל המשלוח הבריטי לא ידע שטוראי דניס סמית מסתיר סוד גדול. הסיפור החל בפריז ב – 1914...

אלפרון היזהר, אני מאחוריך! ניסיון לקריירה קרבית • סיפור קצר

ברגע שהחזקתי בידי רובה כפול-קנה הבנתי שהחיים לא יחזרו להיות כימים ימימה. נכון שזה רובה משלח טילים עם גומייה והטילים היו חרצנים של דובדבנים...

בית כארמאן – על קצה המזלג של עבר מתוק עם תקוות וורודות • סיפור קצר

רחוב השמש בחיפה, בית אבן פינתי גדול ובו מספר כניסות. "בית כארמאן" על שם הבעלים. ערבי עשיר שבנה את הבניין ונהנה משכר דירה מעשרות...

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה; במצב קשה ויציב

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה ונמצא במצב קשה אך יציב. כוחות ההצלה פעלו במהירות והמשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע.