באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית אתא
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

סיפורם של שורדי השואה שהקימו את הקיבוץ הימי 'כובשי הים'

בנימה אישית לפני מספר חודשים סיפר לי ידידי יעקב וימן,...

בתי הקולנוע השכונתיים של חיפה • הפרויקט והאלבום

המוזות הכול התחיל לפני כשלוש שנים, כאשר שתי הנכדות התל...

הדיפלומטיה כגשר בין תרבותי לעשיית שלום • סאמי יחיא • דעה

השבת השחורה של ה-7 באוקטובר החזירה אותי בזמן לשנת...

ב״זכרון בסלון״ בשנה הבאה – נשמע גם את סיפוריהם של העולים מחבר העמים

טטיאנה לוי דואגת לכולם טטיאנה לוי, 67, רכזת עולים ותרבות...

בני משפחת סקר בעוספיא יודעים: ביחד ננצח ◄ וידאו

עולם של יופי קלאסי ומלכותי אל ביתם המהודר של בני...

ברוך כץ מחברת סופרבוס מאתר את הנוסעים שאיבדו חפצים באוטובוס ומשיב אבידות

ברוך כץ (בן 77), התחיל לעבוד בחברת סופרבוס אחרי שיצא לפנסיה. מאז שהוא התחיל לעבוד בסופרבוס שלוש שנים וחצי הוא עבד כמבקר וב-4 שנים האחרונות הוא עובד בעמדות שירות.

כץ הגיע לסופרבוס לאחר קריירה ארוכה בבית חולים העמק. הוא תושב עפולה, ובכל יום הוא מוצא את עצמו באיזור אחר. לא משנה באיזו עמדת שירות הוא מוצא את עצמו, כץ שם לעצמו למטרה להחזיר כל אבידה, שמגיעה אל חברת סופרבוס לבעליה, והוא עושה את זה כבר 4 שנים.

ברוך כץ (צילום: אלבום פרטי)
ברוך כץ (צילום: אלבום פרטי)

סופרבוס היא חברת תחבורה ציבורית, שבבעלותה מאות אוטובוסים. היא מפעילה קווים עירוניים ובין עירוניים וכן הסעות לתלמידים. בנוסף, חברת סופרבוס גם מפעילה את קווי מטרונית חיפה.

אני עושה השתדלות מיוחדת, על מנת שהאבידה תחזור לבעליה

"מגיעות אלינו אבדות מהמטרונית" מספר כץ, "טלפונים, ארנקים וכל מיני חפצים שאנשים שוכחים באוטובוסים. יש לנו מוקד של אבדות. הרבה פעמים יש נתק בין בעל האבידה לאבידה.

יש מקרים, שבעל האבידה לא יודע שזה נמצא אצלנו ולכן הוא לא יודע שעליו ללפנות אלינו על מנת לקבל את מה שהלך לו לאיבוד. בדרך כלל מניחים את החפצים, שהלכו לאיבוד, במגירה מייוחדת ומחכים למי שאיבד.

אני עושה השתדלות מעבר לרגיל בשביל לאתר את בעל האבידה. אני חושב שכשאתה מאבד משהו, מאוד חשוב למצוא מחדש את האבידה".

כתבתי מייל לבנק בחו"ל והצלחתי להחזיר ארנק לבעליו

"באחד הימים הייתי במרכזית המפרץ והגיעו האבידות של המטרונית בקריות.
ראיתי שם ארנק מאוד יפה ובפנים שני כרטיסי אשראי לא ישראליים, שהנפיק בנק בצ'כוסלובקיה. לא הצלחתי לאתר את בעלת הארנק בארץ, לא 144 ולא פייסבוק. על כרטיס האשראי היה מייל של הבנק בצ'כוסלובקיה. כתבתי להם הודעה במייל, הצגתי את עצמי כעובד של סופרבוס. למחרת עבדתי בעמדה בבית שאן, וכל היום חיכיתי לראות האם אני אקבל מייל בחזרה. ביקשתי שהם ייצרו קשר עם בעלת הכרטיסים. כשעמדתי לסגור את העמדה בשעה 18:00 בעלת הכרטיסים התקשרה אליי. מתברר שמהבנק בחו"ל פנו אל בעלה והוא עדכן אותה. היא הגיעה אליי הביתה כדי לקבל את הארנק בחזרה".

התקשרתי לבוטיק, שהיה ליד ביתו של מי שאיבד ארנק, והגעתי לבעל הארנק

"הייתי בטבריה בעמדת שירות ומצאתי שם ארנק עם 400 ש"ח", כץ מתאר מקרה נוסף, "אחרי בדיקה גילית שהארנק שייך לתושב באר שבע. בארנק היתה הכתובת שלו. בדקתי בגוגל מה נמצא קרוב לכתובת המגורים שלו, וגיליתי שליד הבית שלו יש בוטיק. התקשרתי לאותו בוטיק ובמזל הכירו אותו שם. אחרי שבועיים פגשתי את בעל הארנק בעפולה ומסרתי לו את הארנק".

"במקרה נוסף צעיר תושב עפולה שהתארח אצל ההורים שלו בישוב קהילתי בצפון איבד ארנק. איתרתי את האמא. הצלחתי לעשות את זה כי בארנק היה שם, ובאמצעותו מצאתי את האמא שגרה באותו ישוב קהילתי. כשהתקשרתי לאמא, התברר שהצעיר אפילו לא ידע שהארנק הלך לאיבוד. האמא הגיעה איתו לעפולה במוצאי שבת לקחת את הארנק".

כשאדם מאבד ולו את הדבר הקטן ביותר נגרמת לו עוגמת נפש

"אני מייחס משמעות מאוד גדולה לאבידות, ולכן אני כל כך מתאמץ לאתר את מי שהלך לו משהו לאיבוד, ואחר כך עושה כל מאמץ על מנת שהאבידה תחזור לבעליה. זה נותן לי הרבה סיפוק. אני חושב שכשאדם מאבד אפילו דבר קטן כמו עט זה גורם לו לעוגמת נפש. לכן כל כך חשוב לי להחזיר אבדות. אני חייב לייעץ לקהל לצרף פתק עם מספר טלפון לכל ארנק, תיק או מזוודה כדי לחסוך עוגמת נפש".

שירות לקוחות סופרבוס
בטלפון:
1-700-700-181
08-9205005
במייל:
[email protected]

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

10 תגובות

  1. ואוו אדם שבאמת חושב על הזולת שאכפת לו מאנשים ושעובד מעבר לשעות העבודה שלו ולמה שחייב כדי לעזור לשני
    פשוט לב זהב
    המון הערכה

  2. אני חושבת שכולנו צריכים לעשות עבודתנו נאמנה. הסיפור החיובי הזה צריך להיות ענין של ערכים. לא משהו נדיר שצריכים לספר עליו.

  3. כל הכבוד שאתה משקיע מאמצים. בהחלט סיפוק על כך שגרמת אושר לאנשים לדעת שיש אנשים טובים במדינה.
    המשך לעשות טוב.

  4. אני איבדתי כובע טבחים במורונית של סופרבוס

    עם יש לך אותה בבקשה לצור קשר

  5. אשרינו שזכינו לאדם העוזר ומכבד את הנוסעים
    בתחבורה הציבורית סופרבוס.
    יישר כוח.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...