באנר חברה כלכלית 100724
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא
באנר מוזאוני חיפה 030824

עשייה מאהבה ללא תנאי • האגודה למען החייל

מאז ה 10 לאוקטובר האגודה למען החייל באזור חיפה,...

היכל הספורט רוממה • הבית של הכדורסל בחיפה

היכל הספורט רוממה הוא היכל הספורט העירוני של חיפה,...

היהודי התשיעי • פרק 3

תקציר ב-30 באוקטובר 1942 קיבל מפקד הגסטפו באסטוניה הודעה שבכוונת...

הושלם הליך מכירת המניות של חברת נמל חיפה לקבוצת אדאני-גדות

אבן דרך נוספת בהשלמת רפורמת נמלי הים.

היום (שלישי 10/01/23) הושלם בהצלחה הליך מכירת המניות של חברת נמל חיפה לקבוצת אדאני-גדות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל במיל' מירי רגב, בירכה היום ( שלישי 10/01/23) על השלמת הליך הפרטת חברת נמל חיפה, המהווה פרק משמעותי ברפורמה בנמלים. חברת נמל חיפה נמכרה לקבוצת אדאני-גדות תמורת כ-4 מיליארד שקלים.

קבוצת אדאני-גדות מורכבת מחברת אדאני ההודית, המפעילה נמלי ים רבים ברחבי העולם, לצד חברת גדות הישראלית, המתמחה בהפעלת מסופי נמלים והובלת מטענים בים וביבשה. מדובר בקבוצה המוגדרת כמשקיע אסטרטגי, המביא לחברת נמל חיפה ניסיון בינלאומי בתחום הנמלים, הספנות והלוגיסטיקה.

נמל חיפה (צילום: נמל חיפה)
נמל חיפה (צילום: נמל חיפה)

לפני כשנתיים, בספטמבר 2020, אישרה השרה רגב, בשם ממשלת ישראל, הסכם מקרקעין היסטורי בין חברת נמלי ישראל וחברת נמל חיפה, שהיווה בסיס ותנאי להפרטה. ההסכם הסדיר את מכלול הנושאים המורכבים שנדרשו ליציאה למכרז על הפרטת נמל חיפה, ולמעשה הסיר את כל המכשולים ואיפשר להציג את הנמל למשקיעים פוטנציאליים.

מירי רגב בנמל המפרץ - חיפה (צילום: ירון כרמי)
מירי רגב (צילום: ירון כרמי)

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב:

אני שמחה שהשלמנו את המהלך המורכב הזה, שיאפשר לחברת נמל חיפה להתחרות בצורה טובה יותר בשאר הנמלים באזור, תוך העלאת רמת השירות, החדשנות, היעילות, הוזלת המחירים ויוקר המחיה. הפרטת הנמל נועדה לשכלל את התחרות בין נמלי חיפה ולהביא לסיום התורים הארוכים של אניות מטען העוגנות ימים ושבועות מחוץ לנמלי אשדוד וחיפה בהמתנה לפריקה, דבר המייקר את עלות ההובלה. תוספת העלות מגולמת במחיר הסופי של המוצר לצרכן, והיא אחת הסיבות ליוקר המחייה הגבוה בישראל.

"ברצוני למסור מכאן איחולי הצלחה לנציגי הבעלים החדשים מקבוצת גדות וקבוצת אדאני, לכל עובדי ומנהלי חברת נמל חיפה, חנ״י, עובדי משרד התחבורה, נציגי רשות החברות הממשלתיות והאוצר, נציגי ההסתדרות שעמלו להביא את ההפרטה אל קו הגמר בצורה הטובה כפי שהיא מתקיימת.

ולתושבי חיפה והצפון שפרנסתם קשורה לנמל במישרין ובעקיפין ולכל אזרחי מדינת ישראל אשר בקרוב מאד יתחילו להרגיש את היתרונות הממשיים של שוק יעיל, מתקדם ותחרותי, היוביל להורדת יוקר המחיה במדינתנו!"

אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה (צילום: נמל חיפה)

אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון הנמל היוצא ומנדי זלצמן מנכ״ל נמל חיפה:

עבודה מאומצת של ארבע וחצי שנים מגיעה היום לסיומה המוצלח. תודות לדירקטוריון, הנהלת ועובדי הנמל וכן לאנשי האוצר ורשות החברות בהובלת המנכ״ל היוצא רם בלינקוב שעמלו רבות כדי להגיע לרגע הזה. המשימה להמשך שיגשוג הנמל עוברת כעת לקבוצה בינלאומית חזקה, בדיוק כפי ששאפנו כשיצאנו לדרך

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

נגה כרמי
נגה כרמי
נגה כרמי - מנהלת תאגיד החדשות חי פה - חדשות חיפה והסביבה - הודעה בוואטסאפ: 052-2410689 שליחת מייל למערכת: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

2 תגובות

  1. יום עצוב למדינת ישראל . נמל חיפה עבר לידיים זרות. את שטראוס גם עבר לידי הסיניים .חלומנו שיהיה לנו ליהודים תעשיות רק על בעלות ישראל. מפעל ים המלח שהיום בידיים של עופר. ביקרתי שם זאת מעונות אבל גם יהיה מצב שימכרו לידים זרות. כסף מסנוור את העשירים . בן גוריון חלם רק בתפעול העם היהודי והיום כסף מוכרים כל מה ששחנו. חייבים להוציא חוק שהכל שלנו ולא למכור לגורמים זרים..

  2. עיר הנמלים שהקימה כאן חנ"י הדורסנית מתחת אפו של יהב ובשתיקתו (יהב שנים אפילו לא דרש לקבל ארנונה מנמל המפרץ, עד כדי כך כשל בנושא. א.ח.) הינה האסון האורבני הקדה והבלתי הפיך ביותר שנחת על חיפה. קו החוף נשדד, זה ברור אך מה שהציבור לא יודע זה את המאמצים האדירים שהושקעו להשתלט על אלפי דונם במפרץ חיפה דה פקטו כעיר נמלים. עד כדי כך שעל גדות הקישון קיבלו אישור למבני לוגיסטיקה בגובה 30 מטר – בניין 10 קומות, ואלו ימולאו בקרוב בפסולת תעשייתית רעילה מסין, שעשרות מדינות מנעו ממנה לשנע אליהן באפריקה ואסיה. והנה, מצאה סין במדינה זעירה חברת נמלים וממשלות גרועות שמעוב רצונן במאבק בעובדי הנלים, היו מוכנות לתת לסין נמל ימי שלם בשליטתה המלאה. לשפוך פה מה שבא לה, הבו לנו את מיכליות הפסולת הרעילה שמשייטות בעולם ומחפשות פח זבל. אנו נהיה פח הזבל, חיפה כבר הורגלה לזה. 25 שנה ועוד 25 לאחר מכן נמסרה הקרקע הכי חשובה במפרץ חיפה, זו שיכלה להיות שער ישראלי שני כנמל תעופה בינלאומי חיוני לצפון, לידי מנופים אוטומטים סיניים, שמעסיקים רק כמה עשרות ישראלים, היתר כמובן סינים. זו טריטוריה סינית. אין כניסה אליה. מלבד דגלי סין על גדר תיל, זה אקס טריטוריה. אבוד. ומאחוריו עיר לוגיסטיקה שחני קונה, מסלקת את הטכני, קונה באדמירלטי – שטח בגודל חצי מהקריות. שנבין את הפרופורציות – אבד לחיפה לעד. לא יהיה קו מים, חזית הים – מאכילים אותנו בלוקשים דה לוקס. נמל חיפה של אדאני לא ימסור ולא יפתח כחלק מהעיר אפילו סנטימטר. וההיסטוריה המפוארת של עבודת דורות דל חיפאים בנמל חיפה גם היא נזרקת לפח. הודים יהיו זולים יותר והם ינהלו ויעשו אוטומציה. מה שנקבל זה שני נמלים זרים – אובדן נכס אסטרטגי ישראלי בנמל מפרץ ועוד קצת אבטלה.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...