(חי פה בנדל"ן) – "אין לי ספק שבשנים הקרובות חיפה תהיה הדבר הכי חם שיש", אומר היום בביטחון ד"ר נחי פינקלשטיין, איש השקעות ופיננסים, שעוסק בנדל"ן כבר 25 שנים. פינקלשטיין מאמין שחיפה היא "הדבר הבא" בתחום ההשקעות בנדל"ן, ובטוח שתושבי חיפה פשוט לא יודעים איזו ביצת זהב יש להם ביד.
"העובדה שהבנייה בשכונות החוף (נווה דוד, קריית שפרינצק, שער העליה, בת גלים) כל כך קרובה לחוף הים היא ייחודית לעיר חיפה. למצוא דירה במחיר שפוי, כשרואים במרחק נגיעה את הים, זה לא דבר שכיח", הוא אומר.
פינקלשטיין פעיל בתחום ההשקעות כ-25 שנים. בעבר היה סמנכ"ל בקבוצת פועלים השקעות, דירקטור בחברת מגדל חיתום וקידום עסקים (מקבוצת מגדל) וכיום משמש כמנכ"ל קרן השקעות CoShare המשקיעה בחברות טכנולוגיה ורפואה, וכן מנהל את קבוצת Group Nadlan.
חיפה היא "השוק החם"
"אני תמיד מחפש את המקום החדש שאני חוזה שיתפתח, הן מבחינת פרויקטים למגורים, קהל היעד וכמובן, כיעד להשקעה שערך הנדל"ן בו צפוי לעלות. בשנים האחרונות, לאחר בדיקות רבות ניתן לומר כי חיפה היא "השוק החם" בתחום הנדל"ן".
"אני מנתח שווקים ובודק מגמות עבור לקוחות. אני מאוד מאמין בנדל"ן, במיוחד בערים הגדולות. חיפה, תל אביב וירושלים מציעות שירותים רבים לתושביהם כגון: הייטק, בתי חולים, אוניברסיטאות, מוסדות תרבות ועוד ולכן יותר קל יותר להתנהל בהן בתחום הנדל"ן. אני מחפש אזורים שבהם השוק עדיין לא הגיב כמו בשאר הארץ. גיליתי כשבדקתי נדל"ן על הים, שבחיפה מחירי הנדל"ן מתנהלים בצורה הפוכה משאר הארץ. הנדל"ן ליד הים זול ועל הכרמל יקר, וזאת בשל אוכלוסיות חלשות מבחינה סוציו אקונומית, המבוססות על עולים שנבנו עבורם "בנייני רכבות" ליד הים וככה האזורים הפכו חלשים".
'בעלי דירות בשפרינצק, נווה דוד או שער העלייה – יזכו בגדול'
"הלכתי למספר פגישות עם מחלקת ההנדסה בעיר וכך התחלתי להתוודע להתחדשות העירונית בחיפה. בכל הארץ להתחדשות העירונית יש בעיה גדולה וזה משך הזמן שעובר מהתכנון לביצוע. היתרון הגדול של חיפה הוא שכל שכונות החוף מתוכננות לתכנון בינוי ברמה של שכונות שלמות. חברות הבניה והיזמים הגדולים בארץ הגישו תוכניות פינוי בינוי למאות דירות שבמקומם יבנו אלפי דירות, ולמעשה הם לא יבנו רק בניינים אלא יקימו שכונות חדשות אשר בתוכם יהיו פארקים, מסחר, מסעדות, מוסדות לימוד. יש בחיפה מסה קריטית של בניינים לפינוי בינוי. הפועל היוצא מכך הוא ששכונות החוף של חיפה יהפכו לריביירה שאין כמוה בישראל".
רואים את הנוף
"חיפה בנויה בצורה הררית בטבעות, והמבנה הזה מאפשר להרבה אנשים לראות את הנוף והים. יתרונות אלו יביאו לאזורים הללו משפחות וקבוצות אוכלוסייה חזקות מבחינה סוציו אקונומית ומהעשירונים הגבוהים. זה יעלה את קרנה של חיפה, וכמעט לא תהיה עיר אחרת בארץ, שתוכל להציע מגורים ברמה כזאת ליד הים. חיפה "הנד"לנית" נמצאת במצב פחות מתקדם כיום מערים אחרות במרכז, זה ישתנה כשיתחילו לבנות בחוף".
"אם נסתכל על בתי החולים בחיפה, אפשר לראות שהיום רופאים מחוץ לעיר לא ממהרים לעבור לחיפה, הם אומרים שאין להם איפה לגור בעיר. כשתהיה בנייה בעיר, הם יגיעו עם המשפחות שלהם. ככה נראה גם מהנדסים, צעירים וכו'".
'חיפאים ותיקים ואנשים מחוץ לחיפה כבר קונים דירות בשכונות החוף'
"אפשר כבר לראות אנשים מחוץ לחיפה, שמתחילים לקנות דירות בעיר. לצד זה אפשר גם לראות חיפאים ותיקים, שקונים דירות בשכונות החוף, כי הם מבינים את הפוטנציאל שם. אם מסתכלים על אזור אחר בחיפה "שוק תלפיות", שהופך למוקד בילויים ומסעדות והופך לאבן שואבת לצעירים. עיריית חיפה פרסמה שהיא תהפוך חלק מהשוק למקורה (כמו השוק בברצלונה). השוק הופך ליעד לקניית דירות. זאת דוגמה שמשלימה את המהפך ששכונות החוף יעשו בחיפה, יהפכו אותה לפנינת נדל"ן ויצמצמו מאוד את פער המחירים של הדירות בין מרכז הארץ לחיפה.
"כיום, אם מישהו רוצה לקנות דירה במרכז בקו ראשון לים, הוא צריך להיות אדם אמיד על מנת שהמחיר יהיה בר השגה בשבילו. לאט לאט ולא בטווח כל כך רחוק, המחירים בתל אביב ובחיפה יתייקרו והפער יצטמצם".
"הדבר הנכון היום לעשות הוא לקנות דירות בשכונות החוף. כמובן, גם את זה צריך לעשות בחוכמה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. אני חושב שזו השקעה מצוינת. אני עושה ליווי אישי ללקוחות שלי והם קונים בהמוניהם בתים בשפרינצק, עין הים, נווה דוד ושער העלייה. אנשים מאזור המרכז פונים אליי כל הזמן בבקשה לאתר נכסים בשכונות החוף".
'שילוב שאין לאף עיר אחרת'
"יהיה השלטון במדינה אשר יהיה, הרשות המקומית והמדינה ידחפו לקדם ולזרז פרויקטים של התחדשות עירונית, כי אין מספיק קרקעות לבנייה חדשה. היום אנחנו רואים את היזמים הכי חזקים בארץ פועלים בשכונות החוף בחיפה. לכל יזם יש 1000-2000 יח"ד, אלו פרויקטים גדולים מאוד. השילוב פה הוא שילוב מנצח שאין לאף עיר אחרת בארץ – הים והריביירה".
"בשנה הבאה יתקיימו בחירות לרשויות המקומיות, ועל פי רחשי הציבור, סביר מאוד שהשלטון בעיריית חיפה יתחלף, ואז, כל ראש עיר שייכנס לתפקיד יקדם את הפרויקטים האלה, כי זה אינטרס עירוני מהמעלה הראשונה, אז אין סיבה לדאוג. יש גב גדול מאוד מהשלטון הארצי וממנהל ההנדסה וזה יתקדם בטווחים הרבה יותר קצרים ממה שחושבים".
"רבים מהמשקיעים שלי אומרים לי שהם קונים את הדירות עבור הילדים שלהם, כדי שהם יעברו לגור שם כשהפרויקטים יושלמו. לאט לאט אנשים נכנסים לדירות, משפצים וגרים. אני מכיר עוד ועוד זוגות שנכנסים לגור בחיפה מהמרכז. למשל, מי שלומד באוניברסיטאות בחיפה, רפואה או הנדסה בחלק מהמקרים הם קונים דירה בחיפה. כשאנשים יראו שיש אופק למגורים בחיפה, יגיעו יותר ויותר אנשים. בשכונת נווה דוד מוקם בימים אלו פרויקט של 12 בניינים של חברת "אזורים", השיווק החל. ההתחלה היא אנשים שלומדים פה או עובדים פה. יש הרבה מאוד משקיעים שחושבים על הילדים שלהם, כי הם יודעים שמדובר בשכונות יפהפיות. הם יודעים שכשהשכונות יהיו כבר בנויות המחירים יהיו מאוד יקרים ואז יהיה להם קשה לקנות שם".
"כולנו קוראים שעומדים להעביר את המפעלים המזהמים, ולכן אם ממילא הולכים לפרויקט של פינוי בינוי שלוקח זמן משלב התכנון עד לביצוע, אז המצב הולך ומשתפר. בכל הארץ המצב של הזיהום הולך ומשתפר.
"נושא משמעותי נוסף הוא ריבוי מקומות בילוי חדשים בחיפה. תופעה חדשה שניתן לראות למשל, היא הרבה מקומות בילוי כשרים, שלא היו קודם. גם נושא התחבורה הוא משמעותי. חיפה פרסמה על התחב"צ הצפוי, באזור המרכז יש תכניות, אבל ייקח שנים עד שנוכל ליהנות מהן".
'כל פרויקט שמתחיל הוא טריגר לעוד פרויקטים'
"צריך לדעת לנהל את העיר בצורה נכונה. כל פרויקט שמתחיל להיבנות הוא טריגר גדול מאוד לפרויקטים הבאים. כשמתחילה העבודה, התושבים ייצרו כזה לחץ, שכולם ירצו לקדם את זה. תפקידה של התקשורת יותר לעסוק וליחצן את הדברים האלה. גופים שמשדרים את הבשורה, גורמים לה לקרות יותר מהר. בכל מקרה זה יקרה, השאלה באיזה קצב".
"כרגע העזיבה של תושבים צעירים היא פועל יוצא של זה שאין להם שכונות אטרקטיביות לגור בהן. אנשים רוצים שכונות חדשות עם אנשים כמוהם שגרים בהן. בבאר שבע לדוגמה, כשבנו הרבה שכונות חדשות הרבה צעירים שעזבו, חזרו לגור בבאר שבע. אני בטוח שזה יקרה גם בחיפה ובעוצמה גדולה יותר".
יש אור בקצה המנהרה.
צעירי העיר צריכים לקחת את המושכות מידי העסקנים הפוליטיים של מפלגת האבודה. לא קליש לא יהב לא סביון לא שובר לא יהב.
לשלוח את עסקני העבודה לשלום. הרסתם מספיק..
צעירי העיר מנהלים יזמים מהנדסים תגייסו את מיטב האנשים הרציניים, בעלי משפחות צעירות, ראשי ועדים ולהסתער על המועצה באוקטובר 2023.
להביא ראש עיר שיהפוך חזרה את חיפה לעיר צומחת וצעירה.
its now or never. הפערים מהמרכז התרחבו מאד ב-5 שנים של שיתוק. אין לנח עוד 5 כאלו לבזבז. יש 8 חודשים קדימה לגייס כוחות ולהעיף את הכושלים.
חידשת לנו המון
חחחח ממש מומחה
ראש עיר עם -00000000000000עשיע!!מחקים ליום עזיבתה!!!! אמן!!!!כן יהה רצון!!!
הגזל הכי גדול שמאושר על ידי עיריית חיפה הוא האגודה לתרבות הדיור!!!
העירייה מאשרת ללא מכרז לאגודה לעשות כראות עניה בעיר.
העירייה מתקצבת את האגודה במאות אלפי שקלים בכל שנה ומנגד גובהה האגודה מהתושבים שלנו,משלמי המיסים אלפי שקלים בשנה כדמי חבר,גובים מאיתנו אלפי שקלים לכתב כמויות לשיפוץ ועשרות אלפי שקלים לפיקוח על שיפוץ
למה הגזל הזה????
למה עיריית חיפה מאשרת שרק מי שחבר באגודה לתרבות הדיור יזכה לקבל הלוואות לשיפוץ מהעירייה?
מה זה המונפול שמריח כמו קומבינה אחת גדולה????
חמור מכך עירייה לא מאשרת לנו הלוואות אם לא ניקח ונשלם עשרןת אלפי שקלים לפיקוח לאגודה!!!
איפה מבקר העירייה?איפה האופזציה העירונית שתלחם עבורנו ולמעננו ?איפה למען השם מבקר המדינה?????
תעצרו כבר את הטירוף הזה ושעיריית חיפה תתעורר!!!!!
גוף מושחת וכל מילה בסלע.
העירייה כרגיל מורידה מעצמה טיפול בעשרות נושאים. גם ברווחה מפנה ברשימות את האנשים לעמותות… עירייה של 300 עובדים סוציאלים מפנה לעמותות לטיפול הבנת?? ככה האגודה הזו, ככה בהרבה נושאים. עצוב אבל נכון. הכל רקבון וקומבינות.
ד"ר יקר. אין לך מושג על מה אתה מדבר: אין מקומות עבודה, הצעירים בורחים למרכז לחפש עבודה אחרי הלימודים. חיפה היא כישלון של ראשי העיר שהתחלפו ולא ידעו לקדם תעשייה, כלכלה, מסחר בחיפה. חיפה היא עיר מנומנמת עם אוכלוסייה שרובה חלשה סוציואקונומית, החיפאים נראים תפרנים ליד אנשי המרכז….
גם אני עברתי למרכז בגלל לימודים ועובדה. מאוד אוהב לבקר בחיפה ובקריות.
נדלן יקר במקומות הטובים בכרמל, יכול להיות שדירות ליד הים בבת גלים יתייקרו, חיפה לא תהיה פצצת נדלן.
גם בתל אביב יש הרבה עוני וגם בחיפה יש הרבה עשירים פנסיונרים מליונרים וטק…
העניין הוא שהם לא מבלים בחיפה הם נכנסים לג'יפ ונוסעים לתל אביב לבלות. זו האמת.
שתוק. שתוק. שתוק. שתוק.
אתה רוצה שאת עיר החוף הנורמלית היחידה במדינת ישראל יהרוס העיוות הנדלני החולני וחסר ההגיון והמוסר שדורש סכומים שהם במאות אחוזים מעל למחיר האמיתי של הנכס???
אתה רוצה שיתחילו לדרוש 4 וחצי מיליון שקל על דירת 4 חדרים בשפרינצק ?
סנטי הנחמד ברוך הבא לשכונות החוף. אם אתה חולם על 4 מליון שקל לדירה, לצערי אתה לא מכיר את דינמיקת המחירים במדינת ישראל. צר לי לאכזב אותך אנחנו לא נראה התחדשות עירונית בשכונות האלו גם עוד 20 שנה. הצעירים הבינו את זה ועזבו לשכונות חדשות בקרית אתא או קרית מוצקין או טירת כרמל כי למי יש זמן לחכות 20 שנה ואז לגור באתר בנייה עוד 10 שנים. בגלי כרמל לא שהיא שכונה כזו טובה, שכונה אפילו על הפנים רחוקה מהים ובעיר במצב לא משהו מסביב אבל מה? עם אוכלוסיה צעירה שנמלטה מאיפה שאתה חושב שזה גן עדן. אז 4 מליון הם לא ישלמו כדי לחזור לשם, גם לא 2.
בשכונות התקיימו שני מקרי פינוי בינוי.
במקרה אחד ביציאת אירופה הקבלן פשט את הרגל ונותרו דירות ללא ביקושים
במקרה השני של אלמוג החברה מכרה שליש מגדל 50 דירות לחברת השכרת דירות מה שמצביע על חשש מביקושים נמוכים
לא ברור איזה ביקושים יש למאות או אלפי דירות פינוי בינוי – במיוחד כאשר תבוא הצפה של פרויקטים בהמשך נאות פרס הדרומית ועם תחרות מהרבה פרויקטים אחרים באזור כמו למשל שכונת ענק חדשה בנשר ועוד בנייה בעתלית וט.הכרמל.
הןא לא פשט את הרגל הוא מולטי מיליונר… הוא נכנס לסכסוך משפטי עם גורמים בערייה וקבלני משנה אחרים ובגלל זה השאיר את הבניין 85 אחוז בנוי.
ובגלל שהוא לא מוותר, והם לא מוותרים, הבניין שרק עוד קצת וזהו הוא מוכן עומד ככה כאשר במקביל בנו שכונה שלמה ברמת הנשיא…
בקיצור קזינו 2
הפלוס של שכונות החוף שהן זמינות לנסיעה מהירה ל.תל אביב נתבג ודרום הארץ.
חחח וואו איך לא שמעו לב לים, טוב שמישהו הגיע ממחוץ לעיר כדי להסב את תשומת לבנו…. נו באמת. אנשים עוזבים את חיפה כי חסרה פה עבודה לא כי חסרות דירות. והים שאתה כ"כ אוהב? הוא הורס בטון. המלח שבאוויר מכלה אותו, אפשר לראות את הנזק על המבנים הישנים. בהצלחה לוועדי הבתים שייבנו שם עם גיוס הכסף מהדיירים לתחזוקה.
הים הורס ?? וואללה צודקת. אבל רגע, מה עם נהריה הרצליה נתניה חדרה החדשה תל אביב יפו אשקלון ראשון לציון ואשדוד ?
שם הכל סבבה נכון ? 5 מיליון שקל לגור בחוף נכון ?
אה סליחה שכחתי. שם יש מים מתוקים בים בלי מלח
כתבה ממומנת ואינטרסטית של הכתב.כל זאת להעלות את קרנו. של דוקטור נח פינקלשטיין .אשר מחפש פירסום.
כאילו שאתה אם היית (בחלומות שלך) במקומו לא היית רוצה פרסום.
קנאיי. קנאיי. קנאיי.
המומחה ממליץ ואולי עירית חיפה תצליח לקרות את שוק תלפיות…
הוא מקורה מזה קרוב ל-100 שנה…
וברצינות – באם לאחר הופעה מרשימה של מהנדס העיר במועצה הארצית אשר ממש התחנן על כל מטר שיתווסף למסלול שדה התעופה – ונדחה – אנו רואים את ההתייחסות והזלזול בחיפה על פרנסיה. שלטון רופס בעיר שאינו מסוגל לעמוד על דעתו זאת הבעיה העיקרית.
כתבה פרסומית ושיקרית.כמוה מתפרסמים עשרות בשנים.זבל של עיריה שחונקת את העיר בלי עתיד.
נכן שחיפה והנופים ממנה מיוחדים ממינם אין כמעט פינה ממנה לא נשקפת חתיכת נוף. אבל הבעיה העיקרית של חיפה היא חוסר גדול במקןמות עבודה חדשניים. אין לאן להתקדם. והדבר השני הוא הזהום מהמפרץ.. ישנם אזורים שקשה לשאת את הסרחון ממפעלי המפרץ.. עד שלא ימצא לזה פתרון חיפה לא תמריא
ומה עם הצונמי?
הצונמי יפגע רק בשורת הבניינים הראשונה. שתשמש כמו חומה ענקית בגובה 4 קומות.
כל הבניינים שמאחורי לא יקרה להם כלום
בנוסף צונמי גדול בים ולא באוקייאנוס הוא מאוד נדיר
אז עכשיו יזמים רודפי בצע ייקרו את העיר הזו שהרבה ברחו אליה מהמרכז בגלל יוקר המחירים שם. ואז ניאלץ לברוח גם מחיפה. רק מחאה צעזור..שוכחים שחיפה משעממת יחסית ויש זיהום אויר
צודק. לילה טוב
הרבה עזבו ויעזבו את חיפה לטובת טירת הכרמל והסביבה מפאת מחירים יקרים מאוד ולא ריאלים. כעת, בתקופת יוקר המחייה, קשה מאוד לעמוד במחירים כאלה. כדאי שמישהו יתעורר ומהר.
איזה יוקר ? קניתי דירה 3 חדרים בשאר העלייה נוף לים קומה 9
סופרמרקט מתחת לבית במיליון 150 אלף שקל….
בטירה בשכונות החדשות המחירים מתחילים מ1.6 ו2 מיליון שקל… על מה את מקשקשת ?
שכחת לציין את עין הים
לחיפה יש בעיה אקוטית וקוראים לה ד"ר עינת קאליש.
בבחירות הבאות נעמוד על המשמר…רק לא קאליש!!!
בשכונות החוף יש שילוב מופלא של גורמים שיכשילו לעוד עשרות שנים את תהליכי הפינוי בינוי, שאותו אופטימיסט מהמרכז אולי במכוון ואולי בתמימות שוכח לציין והם אלו:
א. אוכלוסית מגזרים שנכנסה לגור בשכונות האלו וטוב לה דירות זולות כי היא רוצה להשתלט על השכונות, במיוחד כרמל צרפתי ושפרינצק. לא סתם הגנים שנפתחים הם חב"ד.
ב. עיריית חיפה לא משקיעה במבני ציבור וחידוש תשתיות ותחבורה ציבורית, ורשת הכבישים לא משודרגת מה שכבר היום עוד לפני פינוי בינוי ראשון בנוה דוד גורם לפקקי ענק ואללא-ירחמו מה שיקרה כשיתווספו לנוה דוד עוד 1500 כלי רכב ממה שבבנייה ברחובות שפשוט לא בנויים לעמוד בעומסים שזורקים לתוך השכונה.
ג. חשמול הרכבת למעשה חונק את שכונות החוף, סוגר בפניהן גישה לים. כביש ההגנה הרועש הוא מטרד בסדר גודל של נתיבי איילון בגלל שמנהרות הכרמל יקרות לרוב האוכלוסיה בצפון. מרוצי מכוניות ונהיגה פרועה הפכו לתופעה שכיחה מאד.
ד. התחבורה הציבורית משכונות החוף לשאר חיפה גרועה. קוי המטרונית איטיים ולא מספקים את הסחורה. אין מרכזים מסחריים ומרכזי תרבות – ולא נראה שלעיריית חיפה אכפת לסגור גם את המעט שקיימים.
ד. בית הקברות שממשיך להתפשט סביב נוה דוד ודופק את הנוף ממנה מערבה במיוחד בחלקה הדרומי. לא מאפשר צמיחה של השכונה למעשה היא כלואה בין דרך הים לבתי העלמין.
ה. כבישי ירידה מהכרמל יעבירו עומסים חריפים לתוך נוה דוד וכביש בתי העלמין מה שיעמיס עוד יותר על הצירים הפקוקים כבר היום של דרך הים, דרך צרפת ופלימן. פקקים של חצי שעה עד שעה בשכונה יהפכו לשגרת הבוקר של דיירי ההתחדשות העירונית. התחבורה הציבורית לא מספקת, קו אחד בכל שכונה ובתדירות נמוכה. אין בעירייה מי שיטפל בתחבורה ציבורית.
ו. אותם משקיעים לא מעוניינים לגור בדירות וכך לא באה אוכלוסיה חזקה. לכן יש מאות דירות ריקות להשכרה בבניינים מוזנחים ואין למשקיעים אינטרס לקדם פינוי בינוי במצב בו חיפה מציפה את השוק עם המבואות הדרומיים.
ז. תוכניות ההתחדשות העירונית של העירייה מדברות על עירוב שימושים אבל אין ביקוש לשטחי מסחר ומשרדים דבר שמוריד את הכדאיות ליזמים ולכן יש ויכוחים בלתי פוסקים בין היזמים לעיריית חיפה – הם מתנגדים לתוכניות של אירית צרף נתניהו ודורשים להעלות את יחס הפינוי-בינוי מעל 1:5 עקב חוסר כדאיות וריבוי הדירות הקטנות שצריך לפנות.
ח. צעירים רבים לא מעוניינים לגור בשכונות החוף אלא סמוך לבתי הספר האיכותיים בכרמל. העירייה לא משקיעה בתרבות ספורט וחינוך בשכונות הותיקות אלא רק ברמת הנשיא מה שיוצר כעסים וניכור גדול.
ט. לראות את הים כפי שציין אפשר מכל השכונות ברכס, זה לא עיר שטוחה כמו במרכז הארץ שבה רק סמוך לים יש נוף לים. לכן שכונות הרכס בהכרח יהיו יוקרתיות גם הלאה. המגורים בהן זה כמו לגור בקומת פנטהאוז במגדל יוקרה מבחינת נוף פתוח בתל אביב.
י. שיקוע הרכבת התבטל, ולא נראה באופק. השכונות נפגעות מכביש ראשי רועש ועוד ועוד רכבות רועשות ויער של עמודי חשמול מול כל רצועת החוף, בניגוד לערי המרכז בהן הגישה לחוף פתוחה. זה השוני המהותי שלא מדובר עליו בכתבה.
מה הקשר והאם את/ה חיפאי בכלל?
ותיקי הכרמל הצרפתי היו מאושרים אילו זה היה המגזר שנכנס לשכונה..
הלוואי
צודק, כבר שנים אני אומר זאת לקבלנים בחיפה. אין לרובם את החזון הזה והם מחפשים כסף מיידי בכרמל ומוותרים על הזדמנות נדל"נית אדירה בשכונות החוף שמשוועות להתחדשות עירונית איכותית שטובה הן לתושבים והן ליזמים ולכן טובה פי כמה לצמיחת העיר לעומת פרויקטי תמ'א בכרמל, שבחלקם הגדול מזיקים לעיר יותר מאשר תורמים לכיסם של בודדים….ואל תקשקשו על הצורך "לחזק מבנים" כי הצורך הזה קיים פי כמה וכמה בשכונות החוף!
"החיפאים פשוט לא יודעים"….. לעג לרש.
הלוואי:
1. יש כל כך הרבה עבודה לעשות בעיר על מנת שהיה תהפוך לעיר אטרקטיבית .
2. להנגיש את הים, להקים מרינה, לשדרג את שדה התעופה לפחות לטיסות חיבור לאינטנבול או לצומת גדולה אחרת .
דיעה אישית של תושבת העיר:האיש המלומד לא מחדש לנו הרבה.בשכונות החוף יש פוטנציאל להתחדשות אבל התושבים שם שומעים את ההבטחות האלה עשרות שנים ולמעט בת גלים רק 2 או 3 פרויקטים אושרו בינתיים מתוך מאות שממתינים בשכונות החוף האחרות שהוזכרו.עיריית חיפה למרות ההבטחות והיחצנות בפיגור 30 שנה מערי המרכז בנושא התחדשות עירונית ומרגיש שהכל זוחל בעירייה.
לגבי עזיבת הצעירים זו אמירה מכלילה,כן לפעמים זה קורה בגלל הדימוי של העיר שהיא ישנה ולא מתחדשת.אבל לדעתי יש עוד סיבות ,למשל מתביישים לדבר על הבעיה הדמוגרפית ולהגיד שפעמים רבות מדובר בזוגות צעירים יהודים שאולי נרתעים משכונות ובניינים שאט אט רוכשים בהם אוכלוסיה מהמגזר ערבי והם יעדיפו לעבור לערי הלווין סביב:קריות,נשר,יקנעם,טירת כרמל.המעבר של זוגות חיפאים לערים הללו רק מחזק שההגירה של אותם זוגות אינו בגלל תעסוקה/תחבורה/מקומות בילוי/זיהום אויר שכן ערי הלווין לא עולות על חיפה בתחומים האלה.
לבסוף הייתי אומרת שלדעתי אני כן מסכימה שחיפה נמצאת לפני גלי הגירה חיוביים גדולים.וזו מהסיבה הפשוטה שמחירי הנדלן במרכז הגיעו לרמות בלתי אפשריות גם לקנייה וגם ההשכרה וחיפה(וגם באר שבע בדרום) עם מחירים שפויים ונמוכים לעיתים פי 3 יקלטו אליהן המון צעירים מאיזור המרכז.
מה שקורה ציפוף של הכרמל ועזיבה של איזורי החוף
ככה זה שקבלנים חזירים מנהלים את העיר בהיער ראיה אסטרטגית של קברניטי העיר