תאונת דרכים קטלנית בכניסה הדרומית לחיפה

(חי פה) - גבר נהרג ושלושה אנשים נפצעו בתאונה...

תרגיל צבאי במרחב הימי של מפרץ חיפה

דובר צה״ל (14/8/24): בשעות הבוקר עתיד להתקיים תרגיל צבאי בגזרת...
באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חזית הים רחב
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר מוזאוני חיפה 030824

היהודי התשיעי • פרק 4

תקציר ב-30 באוקטובר 1942 קיבל מפקד הגסטפו באסטוניה הודעה שבכוונת...

בגלריית מוחין בחיפה – כשהתותחים רועמים המוזות אינן שותקות

בעיר התחתית בצהרי יום שבת (4.5.24) נפתחה תערוכה אשר...

"עיין ערך: דת" • פרק 11 • זהות יהודית וזהות דמוקרטית • דעה

איך נשמור על זהות יהודית לצד זהות דמוקרטית במדינת ישראל.

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום...

PowerPoint בעידן הבינה המלאכותית • מדריך מקיף למנהלים ואנשי מקצוע

Microsoft PowerPoint נותר כלי מרכזי בעולם העסקים והאקדמיה, אך...

"אני מקווה שנמשיך לאהוב את חיפה מספיק כדי לא לעזוב אותה" • תסכולם של צעירים חיפאים

(חי פה) תושבים מתקוממים על כך שהכרמלית אינה פועלת בסופי השבוע. מצד אחד רבים טוענים שחשוב לשמור על הסטטוס קוו בעיר, אך מהצד השני, לא ברור למה חלק מאמצעי התחבורה הציבורית פועלים בשבת וחלק לא.


כזכור, חיפה היא אחת הערים הבודדות שבהן כבר שנים מופעלת תחבורה ציבורית בערבי שישי, שבת וחג. בימי שישי בערב פועלים קווי לילה שמחזירים צעירים ממקומות בילוי. בשבתות מופעלים קווי אוטובוס שמאפשרים למי שמתנייד בעיר ללא רכב פרטי להגיע לים ולשכונות נוספות. גם בחגים פועלים קווי אוטובוס, גם אם בתדירות נמוכה יותר, אך עדיין אפשר להגיע ממקום למקום גם ללא הרכב הפרטי.

שעות הפעילות של הכרמלית הן בימים א-ה מהשעה 6:00 בבוקר ועד חצות, בימי שישי וערבי חג מ-6:00 בבוקר ועד 15:00. במוצאי שבת וחג הכרמלית נפתחת בשעה 20:00 ופועלת עד חצות.

הכרמלית - תחנת הדר מגדל הנביאים (צילום: ירון כרמי)
הכרמלית – תחנת הדר מגדל הנביאים (צילום: ירון כרמי)

למה אוטובוס כן וכרמלית ורכבלית לא?

דבר שמעלה סימני שאלה הוא מדוע אוטובוסים פועלים בשבתות בחיפה אך הכרמלית לא. לצד הכרמלית שמושבתת בשבת, נוספה השנה גם הרכבלית שהושקעו בה מאות מיליוני שקלים ושמסלולה עובר מלב המפרץ ועד לאוניברסיטה, אך גם היא, למרות הבטחות מצד שרת התחבורה, לא עובדת בשבתות. בעוד שלגבי הכרמלית אפשר לדבר על שינוי סטטוס קוו, שכן עשרות שנים היא אינה פועלת בשבת, הרכבלית נפתחה רק לאחרונה וניתן היה להחליט מלכתחילה כי תפעל שבעה ימים בשבוע.

הכרמלית הוקמה בשנת 1956 ונכון לעכשיו היא הרכבת התת קרקעית היחידה בישראל. לכרמלית קו אחד ובו 6 תחנות המחברות 3 שכונות בחיפה: העיר התחתית, הדר ומרכז הכרמל.

בשנת 1986 נסגרה הכרמלית, כיון שהיא הייתה לא בטיחותית והיא נפתחה מחדש בטקס גדול בנוכחות ראש הממשלה דאז יצחק רבין ז"ל, ביוני 1992. במהלך השנים היו טענות על כך שבגלל שלכרמלית יש כל כך מעט תחנות היא מתאימה לקהל מאוד ספציפי ולמעשה לא כלכלי כלל להפעיל אותה. ובכל זאת, הוחלט על הרחבת שעות הפעילות לטובת תושבי העיר ועל הכללת התשלום לכרמלית כחלק מהתחב"צ בעיר, על מנת להפוך את הנסיעה בה לזולה עבור התושבים. בפברואר 2017 פרצה שריפה בתחנת הכרמלית בכיכר פריז שלאחריה שופצה הכרמלית במשך שנה וחצי. לאחר מכן ניקנו קרונות חדשים והכרמלית שוב יצאה לדרך.

האן: "לא ייתכן שהכרמלית והרכבלית לא יעבדו בשבת"

"בקדנציה זו העליתי פעמיים את הנושא במועצת העיר, והצבעתי על הצורך להפעיל את הכרמלית בסופי שבוע ושבתות", אמר היום יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר, אביהו האן. "זה היה בשנת 2019 ובשנת 2021. צר לי שחברי מועצת העיר בקואליציית קליש וגם בגוף שנקרא 'מועצת השינוי' משיקולים צרים, שאינם לטובת העיר הצביעו נגד הצעתי זו ובפועל העבירו מסר לממשלת ישראל, שהעיר חיפה לא דורשת לקדם הפעלת כלי תחבורה חשוב זה בשבתות ובסופי שבוע. הן הכרמלית והן הרכבלית יכולים להביא ערך מוסף גבוה הן לתושבי העיר והן לתושבים שבאים מחוץ לחיפה ולתיירים שמגיעים לעיר".

אביהו האן (צילום: עומר כרמי)
אביהו האן (צילום: עומר כרמי)

הצעה לסדר בנוגע להפעלת הכרמלית בשבתות ובשעות הלילה שהגיש אביהו האן:

תחנת הכרמלית - כיכר פריז (צילום: ירון כרמי)
תחנת הכרמלית – כיכר פריז (צילום: ירון כרמי)

האן מדגיש שהכרמלית פועלת מתחת לפני הקרקע ואינה מפריעה לאיש, לכן אין כל הגיון בהתנגדות לפעילותה בשבת. "הכרמלית והרכבלית יכולות בסופי שבוע להעצים את תיירות הפנים בחיפה. משפחות רוצות לטייל ביערות הכרמל ולחוות נסיעה מהנה ברכבלית מהצ'ק פוסט לאוניברסיטה, הרי זו אטרקציה, ודאי עבור משפחות עם ילדים. קליש וחברי המועצה, משיקולים צרים ואינטרסנטיים שאינם מתחשבים בתושבי העיר, עוצרים את התפתחות העיר בכך שאינם מאפשרים לכלי תחבורה חשובים אלה לפעול בסופי שבוע ובשבתות".

יואב רמתי – יו"ר הבית היהודי בחיפה (אלבום אישי)

יואב רמתי, יו"ר הבית היהודי במועצת העיר, אמר לחי פה:
לדעתי, במדינה ישראל, המדינה היהודית היחידה בעולם, יש לשמר את הצביון היהודי לפחות בכל הקשור למערכות הציבוריות. טענה של נגישות הסעות אינה רצינית, מאחר שמי שזו הבעיה שלו יכול, ואולי אף היה רצוי, שיגור בעיר, כך יחסוך בעלויות שכ"ד ויפתור את בעיית ההסעה. אני מניח שמי ששוכר דירה בכרמל נושא אופן ההסעה הופך להיות שולי עבורו ונראה, אולי, כתירוץ. לצערי חלק מהפוליטיקאים המקומיים רוכבים על הנושא כדי לנסות לקבל קולות בוחרים ואני ממליץ שישקיעו זמנם בעשיה אמיתית לטובת תושבי העיר ולא ביזום שאילתות חסרות תכלית".


חיילת חיפאית: "מקומות בילוי מועטים שגם אליהם קשה מאוד להגיע"

חיילת תושבת העיר, שרוצה להישאר להתגורר בה גם לאחר שחרורה מצה"ל, מתארת את האכזבה שלה ושל חבריה כשהם חווים שוב ושוב את הקושי להגיע אל מקומות הבילוי בעיר, על אף שלמעשה, זה היה יכול להיות פשוט מאוד עבורם. "לו הכרמלית הייתה עובדת בערבי שישי, הדברים היו נראים אחרת לגמרי", היא אומרת.

אותה חיילת פנתה לחי פה וכתבה את הדברים הבאים, שמתארים את התחושות שלה ושל חבריה כשהם מבקשים להעביר ערב של בילויים בחיפה, העיר שהם אוהבים:

"ערב שישי חיפאי. אחרי שכל החברים כבר עברו לאזור המרכז, אנחנו, זוג צעירים חיפאים מחפשים לאן לצאת.

חזרנו לחיפה מארוחת שישי מחוץ לעיר ושוב אנחנו מתבאסים כשאנחנו רוצים לצאת לבלות בעיר, בגלל המחסור הנורא במקומות בילוי. כשלבסוף החלטנו שנרד לעיר התחתית, שוב נזכרנו שגם זו משימה לא פשוטה, ושעומדות לרשותנו האופציות הבאות:

1 – לקחת אוטובוס – ייקח לנו פחות או יותר 45 דקות להגיע ליעד (ברכב – 10 דקות)
2 – לקחת מונית במחיר מופקע – 80 ש"ח (שוב – נסיעה של 10 דקות)
3 – להוציא רכב – מחייב נהג תורן שלא שותה.


עם אופציה מספר 3 החלטנו לצאת אל הערב, וכך התחיל המרוץ של חיפוש אחר חנייה. כעבור עשרים דקות (בשעה 00:30) מצאנו חנייה במרחק הליכה מכובד מהבארים הפרושים לאורך השדרה, בעוד שאנחנו חולפים על פני תחנת הכרמלית הסגורה. אה כן, ואז מתחילה ההגרלה הידועה – מי ינהג ויוותר על שתייה ומי יצטרך לשתות יותר מידי כדי להצדיק את הנהיגה של השני.

כל שאני מאחלת לנו, חיפאים יקרים, זה לאהוב מספיק את העיר שלנו, כדי לא לעזוב אותה".

תגובת העירייה לכתבה תצורף כשתתקבל.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

36 תגובות

  1. ברכה מה שכתבת לא ברור. הדת לדעתך צריכה להיות מנותקת מכל החלטה . ברכה את כנראה לא מודעת מה הדת גורמת לנו לעם היהודים. אבותינו סבלו רק בגלל האמונה שלהם בדת היהודית . בספרד איך ניסו לכפות עליהם להתנצר. והיהודים העלו אותם לגרדום. תמיד עברו טבח.
    העולם יצא נגד היהודים. סבלנו כולם. וגורשנו מספרד. גירוש ספרד . כבר משנת אלף ארבע מאות. זכור לי שאז השוו את היהודים כצוענים כי תמיד לא היה לנו פינה ונדדנו. רק לשים את הראש בשקט בלי רדיפות .הגענו לישראל ונלחמנו שזאת הארץ שלנו מנהיגנו נלחמו שישראל תחזור לעם היהודים.
    האו"ם אחרי השואה הבינו שהעם סובל
    וזקוק למדינה ולכן נודד. באו לכל מנהיגנו אשר נלחמו באו"ם ודיברו עם האנגלים. ואמר להם שמדינת ישראל הכותל של העם היהודים. כי הכותל הוא הקיר שנשאר מבית המקדש שלנו. יהיהודים עלו לבית המקדש . מקום הכי קדוש לעם היהודי. והם הציעו ליהודים לעבור ולגור באוגנדה . אז לידעתך אם לא היינו מוכיחים שהכותל שייך ליהודים וכאן ביתנו. כאן מולדתינו כי אם לא היינו נלחמים היום היינו באוגנדה

  2. הדת חייבת להיות מנותקת מכל החלטה. דת היא אישית ולא לאום. הגיע הזמן להפעיל הכל לרווחת האדם וכל אחד שיחייה בביתו את אמונתו. ההחלטה על סטאטוס קוו היא ארכאית, במיוחד כאשר הדת הפסיקה להיות המדיום האבולוציוני שהיא הייתה כ- 6000 שנים.

    • סטטוס קוו הוא לאו בהכרח ארכאי,
      ואת – רשאית להתנתק אישית מכל החלטה שאת מוצאת לנכון.

  3. טעות קטנה, בכתבה נאמר: "הכרמלית הוקמה בשנת 1956 ונכון לעכשיו היא הרכבת התת קרקעית היחידה בישראל." למרות שלמעשה הכרמלית אינה רכבת תחתית, אלא פוניקולר, ר(כבל) תת‐קרקעי, כלומר, היא נוסעת על כבלים המונעים באמצעות מנועים הממוקמים מחוץ לקרונות.

  4. מדהים עד כמה פטרוני ומתנשא נציג הבית היהודי. בוא תחליט איפה עלי לגור ומאלו שיקולים עלי להתנהל כדי לרצות ולהתנייד ממקום למקום ועדיין להיחשב יהודיה לא פחות ממך. יש כאן סטאטוס קוו בחיפה ולפיו יש תחבצ בשבת. לא מתאים לך ? תעבור לירושלים למאה (או אלף )השערים. ואל תכתיב לי איך לחיות איך להתנייד, היכן לגור ומהו הציביון היהודי הרצוי בעיר. אדם חשוך שכמוך.

    • הוא פורס את משנתו.
      את מוזמנת להתנגד, להתעלם, לענות או להמשיך בשלך.

      פטרוני זה לקרוא כך לאחרים בזמן שאת קובעת סדרי עולם בדיוק באותה נחרצות.

  5. העיקר ברחת . אהל לאן לעיר מלא חראנדל כלבים ואוכל של חתולים מפוזר. חיפה היתה מאוד ירוקה אח מה להשוות . חיפה יפה יותר. ראש העיר יתחלף והכל יחזור למה שהיה לנו. דרך אגב לידעתך יש קניה המונית של תל אביבים בחיפה.

  6. עיר מגעילה.. איכס. שמח שברחתי ממנה לפני שנים. עדיין שומע על אנשים שמתים לעוף ממנה אבל לא מצליחים למכור מחיר ריאלי.

  7. פה זה ארץ ישראל שבת זה ברכה לכולם גם נהגים צריכים להיות אם המשפחה לנוח לכבד את ארץ הקודש

  8. היי חיילת נחמדה. אני דווקא שמעתי על העיר התחתית שהיא התעוררה אני עוברת ורואה המון צעירים מסתובבים. ליד הנמל יש מסעדות מזכירות כאילו מסתובבים בדרום תל אביב . העיר התחתית יש שם בית ספר לאומנות
    . העיריה מעודדת שהצעירי ישארו בעיר חיפה טבריה לקראתם.

    • ריח של ריקבון,
      סאונד של יריות ואגזוזים,
      חלקיקי מדרכה,
      89% אחוזי סיכון לצאת מהבית באור יום.

      3,200 כולל ארנונה, נשמע לך?

  9. הכרמלית מושכת פשע ( לאומני . שיכרות . וסתם אלימות )
    כך לפחות התחושה מתחת לאדמה מקרה חרום יכול להגיע לאסון
    גדול !
    מצד המתחשב בתושבים התחבורה הציבורית לא צריכה להפסיק אף פעם ! נקודה !!! יהרג ואל יעבור !!! לכול אחד הזכות להיות נייד בכול רגע נתון מבחינתו !
    מי שמחפש צביון יהודי שיתחיל לדאוג שגם יהודים יעבדו בחיפה !
    ומי שכואב לו שיש תחבורה ציבורית שיעצום את העיניים כשאוטובוס עובר ! בדיוק כמו שהפרזיטים מורידים את הכובע כדי לא לראות נקבה עוברת עם מכנסיים קצרים !

  10. עם הגישה כמומשל קאליש,כל עוד קאליש בשלטון- ככה תמיד יהיה שהצעירים והמדפחות יעזבו את חיפה!!!
    את קאליש עוצרת הכל! גן משחקים של ברכה חבס שאישרו בעיריה,את עוצרת,ילדים שלנו אפילו כבר גדלו עד שיעדו באיזור גן משחקים!!!תתביידי לך,עוצרת הכל!!חוצפה איך שאת מתנהגת מול המדפחות והילדים,כאילו ילדים לא היו לך אף פעם!!
    סדר עדיפויות שלך מטומטם!!!
    חבל שאני ובעלי בחרנו בך!חבל !טעינו!!

  11. איני אחת מצעירי/ות חיפה. אני גמלאית.
    מצער אותי העיר הנפלאה הזאת, אהבתי הגדולה, מתקדמת ברברס. אנחנו הולכים לאחור.
    תחבורה הפועלת בשבתות ובחגים אינה מחייבת את התושבים הדתיים, היא רק מקלה על הקהל החילוני.
    על כולנו להתחשב אלה באלה!

  12. צעירים נמנעים מלהשאר בחיפה ו וודאי מחזרה לחיפה לעבוד לאחר הלימודים ובשלב הקמת המשפחה – גם בגלל איכות האוויר והקרינה, ריבוי מקרי התחלואה בסרטן ו חלות ריאה. וכמובן קשיי התחבורה והחניה, בנוסף לארנונה המוגזמת בחלק מהשכונות. העיריה והממשלה לא פועלות לסילוק וסגירת בז"ן, רק מי שחייב. נשאר כאן.

    • אבל התחלואה הריאתית והסרטן הם לא מבז"ן אלא מהעובש שאופף כל דירה בעיר הזאת,
      ואני כבר שנים סבור שלא מדובר בשיפוץ באיכות ירודה אלא בחבלה מכוונת.

  13. ידוע לכל כי הגב' קאליש חברה לדתיים. וגם ראש העיר הקודם לא פעל לפתיחת הכרמלית בשבת. כנראה שהציבור צריך לפעול בכל הכח שבידיו כדי להביא לשינוי.
    לצערי אחד המגיבים למעלה צודק. הנהירה הכפרית לחיפה הפכה אותה לכפר ערבי מהמיניין. חאליסה מזמן לא בשליטה. יש בנייה לא חוקית בכל מקום והשתלטות על המרחב הציבורי. אינני מבינה מדוע העיריה לא פועלת ומדוע מינהל מקרקעי ישראל לא פועל בנידון. ניתן לראות הכל מהרכס. ובנוסף המואזין ממש מטריד ומונע שינה. ממש כפר ערבי כאן. אתמול בלילה חגגו בעיר מתחתי למרות שיש איסור על השמעת מוסיקה או רעש בלתי סביר לאחר השעה 11 בלילה. ואיפה המשטרה?

    • אין אכיפת בניה בהרחבת דירות !
      אין אכיפת דוחות !
      רק היהודים נאכפים ! וע"י מי ע"י ערבים !

  14. אם כבר הצעירים עוזבים את חיפה בגלל כל הכימיקלים באוויר אשר מסרטנים מאוד. יותר פי-7-8 מעיר אחרת במרכז !
    ודבר שני לא פחות חשוב. זה ההפגנות תמיכה במחבלים הרוצחים מאתמול . כן כבר אין דו-קיום בחיפה . זה שקר הגדול. הפורענות של המגזר בכבישים. עם רכבים . ובמיוחד עם אופניים חשמליות. לא הפקחים ולא המשטרה עןשים עם זה כלום !!!
    חיפה נעשת כמו כפר של המגזר !!!

    • זה בגלל שכל העיר שופצה ע"י סקנדינבים ולכן היא במלוא מובן המילה נרקבת.

  15. חייבים לשמור על קדושת השבת . אסור לנו לנסוע בשבת. .שבת קודש.שבת שלום ומבורך.

    • בדקת כמה דתיים יהודים יש בחיפה ?
      אז נתחיל 18 אחוז נוצרים .
      13 אחוז מוסלמים .
      57 אחוז יהודים שלא מאמינים בהשבתת העיר מתחבורה ציבורית !
      מה נישאר ? שיש כאן אפרטהייד .

    • תעשה לי טובה, היית צריך להגיד את זה לאבא חושי, שהתחיל את התחבורה הציבורית בשבת. אם יש תחבורה ציבורית בשבת אז שהכול יעבוד ולא חלק.

  16. עצוב מאד, כפי שהחבר האן ציין, הכרמלית מתחת לאדמה, מה זה מפריע לאזרחים השומרי שבת?? הרי גם אוטובוסים נוסעים. לא ברור. לא פלא שהתיירים לא באים יותר בהמונהם.

  17. תחבורה ציבורית בשבת לא ניתן. אבל לפתוח בית קפה במרכז הכרמל בתשעה באב ובערב ראש השנה ניתן בהחלט. סגן ראש עיר חרדי ולא שומר על חוקי העזר העירוניים.

  18. המבנה הטופוגרפי המיוחד של העיר, מחייב שימוש נרחב בכרמלית, ואישית, הייתי מוסיפה בו עוד תחנה ושמה תחנת בת גלים, כך, שהכרמלית תגיע עד הרכבת.
    ברור לגמרי, שהתנקלות הממשל בתחבורה הציבורית, אינו בגלל הרגישות של הציבור הדתי לכלי תחבורה תת קרקעי, אלא, הכסף! כשאדם נאלץ להחזיק רכב פרטי, הרבה כסף נכנס לקופת המדינה התובענית, ואילו, כשאדם חש שהוא יכול להתנהל בכבוד בתחב"ץ, יש סיכוי שקופת המדינה תחסר את כספו המתבזבז על דלק, ואחזקת רכבו הפרטי.
    הרי הצעירים, (ולא רק) שמשתמשים בתחבורה ציבורית בשבת, לא יגיעו לבתי הכנסת להתפלל, כבילוי חלופי, אלא, יפעילו את כלי הרכב הפרטיים שלהם, או מוניות, שגם הם, נהגי המוניות, לוחצים על העירייה לביטול תחב"ץ בשבת, על מנת לשמור את פרנסתם. הכל הפוך, הכל כאן כנגד האזרח הפשוט.

  19. הבעיה של חיפה רחבה הרבה יותר ,אך מובן שקל לעסוק בנושא זה בלבד . השינוי הדמוגרפי בצד עליה דרמטית באלימות היום יומית ובנוסף ניקיון העיר,התחבורה והזיהום ועוד נושאים חשובים הופכים את חיפה ללא אטרקטיבית ובשנים הקרובות באם המגמה תמשיך השינוי הדמוגרפי יושלם בעשרים השנה הקרובות וחיפה תהפוך לעיר עם רוב ערבי שחלקו עבריני ואלים וחייהם של התושבים כולל של הערבעם המתונין יהפכו לבלתי אפשריים.

  20. נו,באמת,מתי ראיתם פה צעירים שנוסעים בתחבורה ציבורית? חזרנו לשנות ה50? כמעט כולם פה עם רכבים או עם חברים שיש להם רכבים.היחידים אולי זה האוכלוסיות החלשות בעיר: החרדים והמבוגרים שלא זקוקים לכרמלית,בטח לא בשבת ובטח לא לפאבים בעיר תחתית.התחבורה ציבורית בחיפה זה הדבר הכי טוב בעיר.קוי אוטובוס ומטרונית כמעט 24/7 לכל נקודה בעיר ובקריות.יש לנו הרבה ביקורת כלפי ראשי העיר שלנו ואנחנו אף פעם לא מרוצים מהם אבל בטח זו לא סיבה לעזוב את העיר,אדרבא אנחנו מיום ליום פוגשים צעירים חוזרים לחיפה.הם לא קולטים ונפעמים ממחירי הדיור,המזון,השירות הזולים בעיר.כמובן ביחס למחירים במרכז שהכל שם יקר בטירוף,הרבה פעמים עם אותם רמות שכר.צעירים חוזרים לחיפה,זה לא משאלת לב אלא העובדות בשטח.

  21. בחיפה יש תחבורה ציבורית שנים רבות ואין כל סיבה מדוע הכרמלית לא תפעל בשבתות. היא גם לא קרובה לשכונות דתיות.

    הבעיה העיקרית של חיפה כיום, מלבד החזירים, היא הלכלוך. חיפה. היתה העיר הנקיה בארץ וכיום היא מוזנחת ומזוהמת.

    לעיתים קרובות נצפים עובדי נקיון יושבים בגנים על ספסלים בצל ומשחקים בטלפון. כשמעירים להם התשובה היא תמיד: אני מנקה שם, לא פה …

    אחת הבעיות היא ריצוף המדרכות במרצפות. ברווחים בין המרצפות נאגרים בדלי סיגריות שהישראלי המצוי זורק לרצפה כלאחר יד. הוצאת הבדלים צריכה התכוונות מיוחדת של עובדי הנקיון, שכמובן אינה קיימת. מרצפות כאלה היו מתאימות לשווצרים, לא לישראלים…

    • אריאלה, כמה עדינות נפש והתחשבות יש בך.. כשאת מעירה לעובדי הנקיון המעזים להתיישב ולנוח. קסם של אדם את.

  22. לפני רגע כתבתי מגילה ארוכה על הכרמלית והרכבלית שהם חייבים לפעול בשבת כי זה יום שהרבה יוצאים לטייל ויש תיירים. רוצים שחיפה תהיה עיר יירות אז תיתנו אופציות שקיימות לראות את העיר . הוצאתם סכום ענק ועצום לפרויקטים האלה אז תפעילו אותם.

  23. לא רק שבכרמלית לא עובדת והרכבלית שהן מקום תיירותי ורוצים שחייה תהייה עיר תיירות אז אדרבה ואדרבה הכרמלית צריכה לפעול וכמובן הרכבלית כדי שתיירים יראו את עינינו חיפה היפה. וכן רוצה לדבר על קו 20 ששינו את התחנות שלה לרעת תושבי נווה שאנן יזרעליה ורמת אלון שאין גישה ואין אפשרות להגיע ולחזור הביתה בקו אחד כמו שהיה קו 20 אלה צריך כמה אוטובוסים להגיע מרמת אלון לנוא שאנן . הפקרות כמו הרבה דברים שקורים פה מאזשקליש עלתה להיות ראשת עיר חיפה. בושה בושה וחרפה והגיון הזוי ביותר

  24. זה לא סטטוס קוו
    סטטוס קוו זה אומר שהמצב נשמר – כלומר אם ביום הקפאת המצב היו בעיר 100 אלף תושבים והיו אמצעי תחבורה בשבת ל 50 אלף אז כיום שבחיפה רבתי יש 500 אלף – צריך שיהיה כיסוי ל 250 אלף. זה לא המצב – בעצם מה שיש זה כניעה לדת ולמנהיגי הדת תחת מסווה של סטטוס קוו.

  25. הגיע הזמן לתחבורה ציבורית בשבת, אין את זה בשום מקום במדינה אז שלפחות בחיפה יהיה כראוי

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...