באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר קריית אתא
באנר מוזאוני חיפה 030824
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

החטופים ישוחררו רק לאחר עליית השמאל לשלטון • דעה אורי לב

לפעמים המציאות טופחת על פני, ואני רואה את האמת…...

חנוכת מצפה חדש בפארק הכרמל • בשיתוף הפנימייה הצבאית בחיפה

טקס נטיעת עץ לזכר חללי הפנימיות הצבאיות בחיפה ובתל...

"דגש – אגודת אנשי הספרות והשירה בישראל״ • טקס קבלת חברים בחיפה

בערב חגיגי ומרגש, נפגשה השבוע קבוצת משוררים וסופרים לטקס...

סמטאות חטיב ואל מרין המחודשות בחיפה – הביקור מוגדר כחובה!

העסקים הקטנים בסימטאות אל מרין וחטיב באחת הסמטאות בין רחוב...

נהגי התחבורה הציבורית ממשיכים במאבק: "נשבות עד שנשיג את המטרה" • שביתה בחיפה ביום שני 4/7/22

"נשבית את התחבורה בחיפה אם לא נגיע להסכמות" • ביום שני 4/7/22 – שביתת נהגים בחיפה

ארגון 'כוח לעובדים' ישבית את התחבורה הציבורית בחיפה ביום שני 4/7/22, מהשעה 5:00 ועד השעה 9:00, כך נודע לחי פה – תאגיד החדשות.

יניב בר אילן, דובר ארגון 'כוח לעובדים' סיפר בראיון לחי פה: "אנחנו נלחמים על שני דברים מרכזיים – העלאת השכר והכרה במעמד הנהגים כעובדי ציבור. משרד התחבורה, משרד האוצר והמפעילים מנהלים משא ומתן עם שני הארגונים, הארגון שלנו 'כוח לעובדים' ועם ההסתדרות הלאומית, שנלחמים על אותה מטרה – העלאת שכר הנהגים והכרה בהם כעובדי ציבור, מעמד שאין להם אותו כיום".

נהגי האוטובוסים מוחים וחוסמים כבישים (צילום: דני ברק)

בשביל 8,500 ש"ח בחודש צריך לעבוד 240 שעות

"הבעיה המרכזית והעיקרית היום, היא שחסרים מעל 5000 נהגים בארץ, כאשר הסיבה המרכזית לכך היא השכר המאוד נמוך, שמסתכם ב-43 ש"ח לשעה. על מנת שנהג יגיע למשכורת סבירה של 8,500 שקלים, הוא צריך לעבוד 240 שעות בחודש, כאשר כמות השעות המוגדרת בחוק היא 187. בנוסף לכך שמדובר בעבודה קשה, מאומצת ועם המון אחריות לחיי אדם, ולכן הנהגים אומרים לעצמם שאם זו עבודה עם כ"כ הרבה אחריות וכאלה שעות ארוכות, עדיף להישאר בבית. רק כדי לסבר את האוזן, בישראל יש 70,000 בעלי תעודת נהג אוטובוס שמעדיפים לא לנהוג", אומר בר אילן.

יניב בר אילן ( צילום: טוהר לב ג'ייקובסון)

לנהגים אין זמן ללכת לשירותים

"עלתה גם סוגיה מטרידה והיא נושא השירותים והקושי של הנהגים והנהגות להתפנות. אכן נכון שבהרבה מקומות אין שירותים, אבל צריך לזכור משהו יותר משמעותי, שהנהגים מבלים שעות על הכביש ואין להם זמן לצאת להפסקה, כך שגם אם יהיו שירותים בכל מקום – אין להם זמן להתפנות וזאת הבעיה המרכזית".

לא שווה לצאת לעבוד

"אנחנו נלחמים מלחמה ציבורית גם של הנוסעים. המרכיב הראשוני בעובדה שחסרים נהגים הוא השכר ומרכיב שני הוא הכרה במעמדם כעובדי ציבור. הנהגים חשופים להתקפות אלימות וזה קורה לצערנו הרבה בצפון, בחיפה במטרונית, ואנחנו אומרים שלא יכול להיות שמי שנוהג באוטובוס, נוהג בתחבורה ציבורית, לא מוגדר בחוק כעובד ציבור.

זה בא לידי ביטוי בכך שמי שתוקף רופא, לדוגמה, נענש בצורה חמורה יותר כי הוא מוגדר כעובד ציבור. כשמדובר בתקיפה של נהג אוטובוס העניין הוא שונה. מה גם שצריך לקחת בחשבון שאם תוקפים נהג אוטובוס, פוגעים באדם ובאיש מקצוע אבל מעבר לזה, הפגיעה בו מסכנת את כל הנוסעים. לדוגמה אתמול היה מקרה של תקיפה של נהג בירושלים, הוא הוכה ושפכו עליו פח זבל תוך כדי נהיגה של אוטובוס".

בינתיים פורסם בחי פה, כי ממש היום (ה' 30/6/22), לפני זמן קצר, הותקף נהג אוטובוס של חברת קווים בעוספיה. ראו בקישור:

שביתת נהגי האוטובוסים (צילום: יניב בר אילן , כוח לעובדים)

"אנחנו במשא ומתן, ואם יידרש אנחנו נשבות ביום שני. אנחנו רוצים להעלות את השכר ל-55 ש"ח לשעה, שזה קרוב לשכר הממוצע במשק וזה יעשה בשלבים, בגלל שהממשלה מתחלפת, אז נתחיל ב-50 עם התחייבות להעלאה ל-55 ש"ח בתקציב הבא".

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

5 תגובות

  1. שכר נהגי-אוטובוסים , משפיל ומחפיר.
    מעסיקיהם עושים הון על גבם , רוע וחזירות לשמה.
    הגיע העת למגר את העבדות בישראל בתחומי-תעסוקה רבים.
    די לניצול עובדים …בושה וחרפה !!!
    הגיע העת למגר את העוני המביש והמחפיר במדינת-ישראל !!!

  2. לדעתי, אין צורך להשבית את התחבורה הציבורית. זה דבר שגורם רק נזק לציבור הנוסעים שחייבים להגיע למקומות עבודתהם ולהתפרנס בכבוד. שבת שלום ומבורך.

  3. אני רוצה לדעת מאיפה הנתונים השקריים האלה?!!! נהגי תחבורה ציבורית לא מתקרבים אפילו ל 200 שעות.. מאיפה ה 240 שעות ??!!!

  4. הנהגים צודקים על המשכורת הנמוך, והמכות שהם מקבלים, על הקללות, ושאין להם זמן להפסקה, אבל דבר הם לא צודקים .בתחנות של אוטובוסים הם עוצרים רחוק מהמדרכה .ואני נפלתי פעם מאוטובוס שהתחיל לנסוע שעוד לא ירדתי מהאוטובוס ושברתי את הרגל היתי 2 חודשים עם גבס ושנה טיפולים .פעם שניה כשירתי עצר ליד מאחזב והרגל התעכם היה לי נקה ברגל ופעם שלישית עצר רחוק מהמידרחה ונפלתי על הגב עזרו לי להיתישב על ספסל עד שהיגיע המשטרה והאמבולנס.היתי מעולפת לא יכולתי לפתוח עיניים.אומנם הנהג הוריד את האנשים מהאוטובוס ועמד לידי עד שלקחו אותי לבית חולים.מאז קיבלתי פחד כשאני רואה שהם עוצרים רחוק מהמדרכה ואיני יכולה לעלות או לרדת לפעמים עוזרים לי אנשים לתת לי יד,מאז פעם אחרונה אני עושה טיפולים.על כן תעשו לי טובה ולעוד אנשים שלו יכולים מרחוק לעלות או לרדת מהאוטובוס.

  5. 17 אלף שקל בממוצע והם שובתים
    אני אומר לפטר אותם להביא נהגים זרים, יש אלפי נהגים אוקראינים פליטים שישמחו לנהוג פה במשכורות האלו.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

אין כמו כלא-יפו בלילות • סיפור קצר

ממש לא נעים להיזכר, גם לא כחוויה. 1963.לפני חודשים מספר השתחררתי מהצבא. החודשים האלה עברו לפני עידנים, אך הסיפור אינו מופיע ברפרטואר של כל אזרח...

אילנה – עיסוקי ילדות רבים נשכחו וטוב ששמירת ניירת המזכירה נשכחות • סיפור קצר

איש באוגדה 51 של חיל ההנדסה המלכותי מחיל המשלוח הבריטי לא ידע שטוראי דניס סמית מסתיר סוד גדול. הסיפור החל בפריז ב – 1914...

אלפרון היזהר, אני מאחוריך! ניסיון לקריירה קרבית • סיפור קצר

ברגע שהחזקתי בידי רובה כפול-קנה הבנתי שהחיים לא יחזרו להיות כימים ימימה. נכון שזה רובה משלח טילים עם גומייה והטילים היו חרצנים של דובדבנים...

בית כארמאן – על קצה המזלג של עבר מתוק עם תקוות וורודות • סיפור קצר

רחוב השמש בחיפה, בית אבן פינתי גדול ובו מספר כניסות. "בית כארמאן" על שם הבעלים. ערבי עשיר שבנה את הבניין ונהנה משכר דירה מעשרות...

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה; במצב קשה ויציב

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה ונמצא במצב קשה אך יציב. כוחות ההצלה פעלו במהירות והמשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע.