באנר גודון 240624
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית אתא
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש

בגלריית מוחין בחיפה – כשהתותחים רועמים המוזות אינן שותקות

בעיר התחתית בצהרי יום שבת (4.5.24) נפתחה תערוכה אשר...

היהודי התשיעי • פרק 4

תקציר ב-30 באוקטובר 1942 קיבל מפקד הגסטפו באסטוניה הודעה שבכוונת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום...

המלון בבת גלים נבנה במהירות הבזק על אף שהוא חוסם את קו החוף

זוהי כתבת המשך לכתבה שפרסמתי לפני כחודשיים בתקופת הבחירות...

"עיין ערך: דת" • פרק 11 • זהות יהודית וזהות דמוקרטית • דעה

איך נשמור על זהות יהודית לצד זהות דמוקרטית במדינת ישראל.

"הילדים סובלים מאלימות מתמשכת, לא נסכים להמשיך ככה!" • הורים בבית ספר יסודי בחיפה מודאגים

"הילד צורח, זורק חפצים, חונק ומכה בקביעות את הילדים האחרים"

הורים לתלמידים באחד מבתי הספר היסודיים בחיפה, טוענים שישנו ילד שבאופן שיטתי, עוד מכיתה א', מרביץ לילדי הכיתה, ולעיתים גם לילדי השכבה. "אני לא מוכנה לקבל את המצב הזה", אומרת אימא של הבנות שלומדות עם אותו ילד, "מדובר בילד שיש לו סייעת, וכשאנחנו פונים למנהל בית הספר ואומרים שהוא חונק ילדים, אומרים לנו שיש לו סייעת ששומרת עליו. אבל זה ממש לא המצב. הסייעת נמצאת עם הילד במהלך השיעורים, זה נכון, אבל מה קורה בהפסקה? הילד הזה צורח, עובר בין השולחנות וזורק את הציוד של התלמידים, שובר להם דברים, והכי גרוע, הוא מרביץ להם. אני לא מוכנה לקבל מצב שבו הבת שלי מפחדת ללכת לבית הספר. אני לא מוכנה לקבל מצב שבו הבת שלי חוטפת מכות".

ההורים: "בית הספר מתעלם מהטענות שלנו"

ההורים כועסים מאוד גם על האופן בו מתמודדת הנהלת בית הספר עם במצב. "פנינו כמה וכמה פעמים למנהל בית הספר וביקשנו לדבר איתו, גם בנפרד וגם כל הורי הכיתה יחד. בית הספר מתעלם מהאלימות ודוחה את הטענות שלנו. מה שהכי מרגיז אותי הוא שעל אף שכל ההורים כועסים על המצב, בשיחה עם מנהל בית הספר הוא מתעקש כאילו שזו רק אני שזה מפריע לה. זה לא מעניין אותי. אנחנו נלחם על זה שהילדים ילכו בביטחון לבית הספר ולא משנה כמה זמן ייקח עד שיטפלו בבעיה".

אלימות- אילוסטרציה

מבינים שלילד יש בעיה ואינו עושה בכוונה

יש לציין שההורים מבינים כי אם לילד הוצמדה סייעת זה בשל קשיים שיש לו, עם זאת, הם סבורים שאין מקום לילד כל כך אלים במסגרת בית הספר. "אני מבינה את המצב ואני יודעת שבעקבות הרפורמה ההורים היום יכולים לקבל החלטה שהילד יקבל את כל מה שמגיע לו ממשרד החינוך וילמד בכיתה רגילה. אין לנו שום טענה נגד ההורים, ואנחנו גם מתארים לעצמנו שהילד לא עושה בכוונה ואין לו כוונות רעות. ועדיין, אף הורה לא היה מוכן לשלוח ילד בן 8 לבית ספר ולשמוע ממנו בשעה 13:00, שבהפסקת 10 אחד התלמידים צרח עליו שהוא יפגע בו ואחרי זה ניסה לחנוק אותו. זה לא יכול להיות, אנחנו לא נאפשר את זה ולא משנה כמה נצטרך לפעול ולדבר ולהתריע, עד שהאלימות הזו תפסיק".

ההורים מוסיפים כי הם פנו גם למפקחת בית הספר וביקשו ממנה להצטרף לפגישה עם מנהל בית הספר. המפקחת השיבה להם שהיא לא תוכל להצטרף לפגישה, אך היא תשמח להיפגש עם נציגי ההורים ולשמוע מהם על הבעיה.

תגובת משרד החינוך במחוז תצורף כשתתקבל.

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

10 תגובות

  1. זו לא בדיוק התמונה המלאה. התאגדות ההורים שמוצגת בכתבה היא צד של הסיטואציה הזאת, שלא מתווכת כאן בצורה אובייקטיבית אלה תומכת אך ורק בהורים לילדים האחרים, ולא לוקחים אחריות על התנהגותם של ילדיהם. מדובר בילד שאכן מגיע מסביבה קשה, אך גם באליטיסטיות מצד ההורים. הוא עצמו לא זוכה ליחס שווה מצד חבריו לכיתה, אמת שהוא אינו קורבן חף מפשע, חד משמעי, אך הוא כן מושפל וחווה זלזול והתנשאות מידי שאר התלמידים שמתפארים כו הוריהם ידאגו שיעיפו אותו מבית הספר. לא לכולם יש הורים חזקים עם כוח וכסף.

  2. בעקבות הרפורמה בחינוך המיוחד ו"הכלת" ילדים כאלו, ההורים הם שקובעים היכן ילמד בנם.
    משרד החינוך לא קובע וצריך לקבל את הסכמת ההורים.
    במקום שצוות מקצועי יקבע, ויעביר את הילד למקום המתאים לו מכניסים ילדים כאלו לכיתות רגילות ולמורים אין הכשרה להתמודד עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. מה עוד שמרבית אנרגיית המורה נשאבת ליד כזה ולא לשאר הכיתה.

  3. כבעלת ניסיון שנים רבות במערכת החינוך אני חייבת להגיב ולציין ששילוב ילדים עם הפרעות התנהגות קשות בכתה רגילה גורמת עוול גדול קודם כל לילדים האחרים שבטיחותם וחווית הלימוד שלהם נפגעים בצורה קשה. עוול למורים שנאלצים להתמודד יום יום מחדש עם התנהגות חריגה ואפילו מסוכנת ובמקום ללמד חלק גדול מהשיעור מבוזבז על נביונות הרגעה ולבסוף גם לילד המאתגר שסובל ולא לומד כי אינו מתאים למסגרת רגילה. הכח שניתן להורים להשאיר אותו במסגרת רגילה לא הוגן ומזיק לכל המערכת.

  4. להעיף את הילד לבית הספר מאור, הוא צריך סביבה מיוחדת, למה שילדים אחרים יהיו בטראומה ויצולקו בגלל ילד עם בעיות נפש? שההורים עם הגנטיקה המעפנה שלהם יתמודדו איתו, הם יצרו את החולה נפש הזה

  5. המפקחת לא תוכל להיפגש? תיפנו למפקח העל אזורית, ואם לא למשרד החינוך, הרי הם מנסים לטאטא מתחת לשטיח והקורבן הוא האשם באלימות כלפיו.

  6. ילד כזה מעיפים מבית הספר מחר הוא יחנוק ילד תבוא באשמה למנהל בית-הספר שלא מטפל בבעיה הקיימת . או להתלונן על אותו מנהל בית ספר… יש לציין שהסייעת צריכה להיות צמודה לאותו שטן

    • איך אפשר להגדיר את הילד שטן? הרי יש לו קשיים והוא לא עושה בכוונה. הוא בסה"כ מסכן.
      ברור שצריך לטפל בילד שלא יהיה אלים כלפי שאר הילדים אך מכאן ולהגדיר אותו שטן?
      קצת רגישות לא תזיק..
      חודש טוב ויום טוב בע"ה

  7. אני בעד שילוב החריג בקהילה ובבית הספר אבל בהפרעת התנהגות קשה יש לטפל לא מספיק להצמיד סייעת , טיפול מקצועי שיברר כיצד ניתן לשלבו בכיתה רגילה ללא הפרעה

  8. זאת הבעיה עם הגישה הפרוגרסיבית שהגיעה למדינה לפני הרבה שנים שדוגלת בכך, שכל החברה צריכה להכיל ולסבול ילד מופרע אחד,למרות שמן הראוי היה לשים אותו בחינוך מיוחד בביס לילדים מופרעים כמוהו, עם אנשי צוות מיומנים.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...