התכנית עדשה מקומית – התכנית של חיפה – כל ערב בשבע בחי פה
הנה באה הרכבת…
עיריית חיפה התגאתה שהצליחה להעביר החלטה חשובה שתאפשר סוף סוף מעבר פתוח בין העיר לחוף הים. אדריכל שמואל גלבהרט, לשעבר סגן ראש העיריה, משבית את השמחה וסבור כי הפתרון הזמני לשיקוע הרכבת אינו ישים. הוא קורא למועצת העיר לומר את דברה בענין. הראיון מתפרסם במסגרת שתוף פעולה בין "עדשה מקומית" ל"חי פה".
No Fields Found.
שימו לב לאורך כל ההיסטוריה גלבהרט בגישה שלילית לכל יוזמה, וכך נראית העיר שכל צעיריה נוטשים אותה ובעיר נשארים זקנים ממורמרים ועיר שהזיהום הרג אותה מסרטן
גם המתווה הזה מסובך ובזבזני
למה הרכבת צריכה להגיע לקריית הממשלה?
שתהיה תחבורת ציבורית אחרת (מטרונית) מרכזית המפרץ לקריית הממשלה.
הרכבת יכולה להתרחק מהחוף כבר בעתלית (או מראש להשאר על קו רכס ההר אחרי בנימינה ולעבור במנהרה דומה למנהרות הכרמל למרכזית המפרץ.
המקום הנכון לרכבת בחיפה דרום – כנראה יציאה מתחת או ליד האצטדיון ממנהרה תת קרקעית שתתחיל באזור עתלית.
על הדרך ניתן להגדיל. את כמות המגיעים לאצטדיון ברכבת, לתת תוואי עם פניות מועטות לרכבת (חשוב לרכבות) לשחרר את קו החוף מהרכבת ולאחד את שטח החניונים של האצטדיון והרכבת (אולי להוסיף עוד קומת חניות) וזאת לנוחות ורווחה התושבים בהוצאה נמוכה ותוואי סביר לא תת ימי (תת ימי לא ממש אפשרי בגלל הצורך בפתחי מילוט ואוורור
אמיר הראיון קצר מדי.
יש בראיונות האלו תחושה של דבר מהר מהר כי זמננו תם כ ו ברדיו, למה? יש לך אפשרות גם לראיין רבע שעה, במיוחד גלבהרט שיש לו הרבה מה לומר ודבריו מעולים.
מסכים איתו שעוד לא מאוחר לדרוש מינהור דרך ההר במקום להשאיר חישמול דרך חיפה לעשרות שנים עם שיקוע לא הגיוני ולא מעשי עד שימצאו תירוץ בממשלה לבטל אותו. חייבים מינהור ועוד יותר הזזתה של תחנת חוף הכרמל ולא תחנת מפלץ נוסח התחנה המרכזית החדשה בתל אביב. בכייה לדורות מה שקורה כאן..
אדריכל ס ראש העירייה לשעבר מר שמואל גלבהרט טוב ראוי ונכון לשמוע ולקרוא את דבריו אשר תמיד נכונים וראויים
צודק ידידי האדיכל שמואל גלברהט ,לשעבר סגן ראש העיר חיפה.לילה טוב.