אלפים השתתפו בסוף השבוע האחרון בכנס העדה האחמדית בשכונת כבביר בחיפה, שהתקיים בסימן "טוב שכן קרוב מאח רחוק" ואשר נמשך שלושה ימים. ראש עיריית חיפה יונה יהב: "ההתכנסות כאן יש לה מסר ענק וכל המתכנסים שרוחשים כבוד למסר הזה חייבים גם בהפצתו". ראש העדה האמדית, האמיר מוחמד שריף עודה: "על רקע התפשטות הטרור העולמי ותנועות הגי'האד ההרסניות בולטת האידיאולוגיה האחמדית ופרשנותה לקוראן הקוראת לשלום ואחווה. אנו תקווה שקריאתנו תתווה מסלול של שלום ובטחון בקרב האנושות כולה".
"באולם הזה יושבים אנשי דת יהודיים מכל הזרמים. אחד מהם אפילו אמר לי שאם יהודי היה מזמין אותם הם לא היו באים. חומר למחשבה". במילים אלה, ראש עיריית חיפה יונה יהב פתח א דבריו בכנס והוסיף, " יושבים כאן זרמים מהדת הנוצרית, מוסלמים מכל הזרמים דרוזים, ובהאא'ים והתמונה והפסיפס שמתגלה זאת חיפה. אתם מתארים לעצמכם התכנסות כזאת במקום אחר, קודם כל בארץ ואחר כך במזרח הרחוק המשוגע? זה קורה כאן וזה קורה כבר הרבה מאוד שנים, כי פה מפגינים אסלאם אחר, פה מפגינים נצרות אחרת, יהדות אחרת ותפיסת עולם לגמרי אחרת. וחבל שזה לא מקבל את התהודה הנכונה בכל העולם שזה פשוט יתכן, שזה אפשרי, שניתן לחיות שכל אחד שומר על צלמו ואמונתו בלי שהאחר מתערב ורוחש כבוד האחד לשני".
" בדקתי בשלטונות המס, אין מיסים על כבוד. אם אין מיסים על כבוד אז למה לא לתת את זה במנות גדושות ולמה לא לתת את זה האחד לשני. לא רק השלטון לנתיניו אלא גם האחד לשני, זה לא מאמץ בכלל, זה רק רצון וגמירת דעת. ההתכנסות כאן יש לה מסר ענק וכל המתכנסים שרוחשים כבוד למסר הזה חייבים גם בהפצתו אנחנו חייבים להיות השליחים לדבר הפצתו של המסר שכולנו מאותו צלם רק מתפללים באופן שונה לאותו אלוהים", סיכם יהב.
ראש העדה האחמדית מחמד שריף עודה, הציג בפני המשתתפים את עקרונות העדה האחמדית המטיפה ודוגלת בשלום, צדק, ואהבת הזולת והסביר בפניהם את האסלאם האמיתי לפי מייסד התנועה האחמדית כבוד מירזא גולאם אחמד עליו השלום.
"יש הרבה דעות קדומות על האסלאם כדת פנאטית ואני באתי להציג בפניכם את האסלאם האמיתי" אמר ראש העדה, "מייסד התנועה האחמדית כבוד מירזא גולאם אחמד, עליו השלום הוא לא בא עם דת חדשה, הוא בא לתקן את הפרשנות מלפני מאה שנה של הג'יהאד שהיא פרשנות מוטעית, שהיא פרשנות שתביא לשפיכות דמים – ואם השכילו מזמן מלפני מאה שנה לתקן את הפרשנות הזאת, לא היינו רואים את שפיכות הדמים בעולם האסלאמי וגם לא רואים צעירים ערבים מישראל שמצטרפים לארגוני טרור כמו דאעש".
האהבה היא שמנצחת כל איבה וכל שנאה
"קרא את דרך ריבונך בחוכמה ובאזהרה עדינה והתווכח איתם בדרך הטובה ביותר" (פרשת הדבורה). "הקוראן מלמד אותי ומחנך אותי על טיב הדיאלוג והדו שיח עם עם הספר (היהודים והנוצרים). "אל תתווכחו ואל תקיימו דיאלוג דו שיח עם עם הספר אך ורק בדרך הטובה ביותר" פסוק קוראני. והקוראן נותן לנו פסוק שאם אנחנו מאמצים אותו נצטרך פחות שוטרים, פחות צבא, פחות השקעה בנשק ויותר השקעה בחינוך וברפואה. הפסוק הקוראני אומר "ולא ישתוו הטוב והרע וזה אשר בינך ובינו איבה תתייחס אליו כאילו בן ברית וידיד נפש הוא" (פרשת חא- מים) . הרבה ישאלו מה פתאום להיות נאיבי ולהחזיר למי שעושה לך רע בטוב ! אבל כן, האהבה היא שמנצחת כל איבה וכל שנאה אבל היצר הרע שבתוכנו רוצה לנקום לטרוף להעניש ולהכאיב".
"המסר הוא שהיום העולם נהפך לכפר קטן, צריך מסר אוניברסלי שיתאים לכל האנושות. נבי האסלאם מוחמד עליו השלום אומר הבריות כולם בני אלוהים. אין האסלאם מתיר למוסלמים לנהוג באנשים על בסיס דתי, עדתי או גזעני כי אם על בסיס האחווה האנושית, כי אלוהים הקדוש ברוך מכריז זאת בפסוק הראשון בקוראן".
"האדם נחשב לאדם כל עוד הוא נוהג באחיו האדם באנושיות, באהבה, בעדינות בחמלה בנדיבות וגמילות חסד ללא כל אפליה".
"המוסלמי האמיתי הוא זה שמקדיש את חייו לשירות האנשים כלל, לנחם אותם לתמוך בהם לשאת את משאם הכבד, לחלוק איתם את כאבם ויגונם, לסבול את הפגע למען האחרים ולקבל על עצמו את הכאב על מנת להניח להם נחת. מייסד העדה אומר ומחנך את תלמדיו לנחם את הבריות. לנחם את הבריות, היא תכונה שבלעדיה האדם עלול להפוך לחיית טרף זאת, כי הנחמה הנה צורך בסיסי לכל אדם. האדם נחשב לאדם כל עוד הוא נוהג באחיו האדם באנושיות, באהבה, בעדינות בחמלה בנדיבות וגמילות חסד ללא כל אפליה. תחום החמלה בעיניי מייסד העדה רחב מאוד, עליכם לנהוג לפיו כלפי כל עם, כל אדם לא רק כלפי המוסלמים אין אני מוכן לקבל כלל את דברי המבקשים להטיב עם בני עמם ומקורביהם בלבד ואומר דת ואמונה שאינם נטועים בנפשות המאמינים את שורש האהבה העולמית לכל בני האדם אינם ראויות להיות דת ואמונה כלל וכלל, בדיוק כמו האדם שאין בליבו אהבה וחמלה לאחרים אין הוא אדם כלל. אלוהים מעולם לא הפלה אדם כלשהו על פני האחר".
"המייסד מלמד אותנו ואומר אהבת האדם כל אדם היא חובתי. אני אוהב את בני האדם כאהבת אם רחומה את ילדיה אפילו יותר תראו כמה ג'יהאד אני צריך לעשות להגיע לרמה הזאת של אהבת אם רחומה את ילדיה אפילו יותר".
בצל התפשטות הטרור בעולמי ותנועות הגיהאד ההרסניות הוא אומר: " אנשים שלא מפחדים ממות אי אפשר להפחיד אותם במוות. צריך להסביר להם באותה משנה שהם מאמינים לה שהדרך הזאת מנוגדת לדבר אללה ופרשנות נכונה היא שהופכת אנשים מתנועות רדיקליות לשפיות. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו לשנות את האזור כולל הגדה ויש לנו הוכחה שאנשים שהיו בתנועות רדיקליות שעוברים לשפיות והופכים אותם לצדיקים שלנו והמסר הקוראני שלנו "הוי עם הספר נולד ברית בינינו לבינכם שנעבוד ביחד ונעבוד ביחד ונחיה ביחד באהבה ובקיום לא איום".
העדה האיסלאמית האחמדית הינה עדה רפורמיסטית באיסלאם שנוסדה ב1889 על ידי כבוד מירזא ע'ולאם אחמד בעיר קאדיאן בחבל פונג'אב בהודו. לאחר מותו, נוסדה שושלת של הח'ליפים והיום עומד בראש העדה, החליף ה – 5 כבוד מירזא מסרור אחמד. מטרת העדה להציג את החינוך האסלאמי הטהור המבוסס על פסוקי הקוראן ודברי הנביא מוחמד עליו השלום. קהילות העדה פזורות ביותר מ – 208 מדינות ברחבי העולם בהם חברים עשרות מיליוני חברים. ספרות מקורית של העדה מתורגמת היום בכ – 120 שפות כולל עברית ויידיש.
חברי הקהילה האחמדית בישראל מתגוררים בחיפה בשכונת "כבביר" שנוסדה בשנת 1850. בנו של חלוץ העדה, החליף השני, ביקר בחיפה בשנת 1924 ובעקבות ביקורו אימצו תושבי השכונה אשר בשמנו הוגדרה ככפר, את עקרונות האמונה האחמדית. כיום מתגוררים בשכונה כ – 2000 תושבים מהם כ – 1500 אחמדים והיתר נוצרים ומוסלמים. הקהילה האחמדית מהווה מופת לחיים משותפים בין כל העדות. הודות לכך הפכה השכונה למוקד תיירותי למבקרים מהארץ ומהעולם כולו. המבקרים מסיירים בשכונה, זוכים לקבלת פנים ואירוח חם של חברי העדה האחמדית ולומדים להכיר מקרוב את אורח חייהם.
אוהבים אתכם מאוד, אתם שכנים מדהימים!