באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חברה כלכלית 100724
באנר גורדון 240624
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר קריית אתא
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר מוזאוני חיפה 030824

מה עלינו לקחת מיום העצמאות? • דעה אבי נחמני

עם מה יוצאים מהימים הלאומיים? "כמו כל אהבה לאח, לא...

כולם אחים – במרלו"ג ציפורית מתפתח מותג תומך לחימה עם נשמה

מתנדבי חמ"ל אזרחי ציפורית (צילום : אייל מאירוביץ)

אמאל׳ה, כריש! • פוביות אנושיות מחיות הים והיבשה

פחד שורר בקרב אחוז גבוה מהאנשים כלפי חיות או...

קאר טו גו – הסוף | החברה הופתעה לגלות כי עיריית חיפה מסיימת עמה את שיתוף הפעולה

הסוף למיזם הרכב השיתופי בחיפה • עיריית חיפה מפסיקה את ההתקשרות עם חברת – CAR TO GO

פרויקט הרכב השיתופי בחיפה הושק בנובמבר 2017, ע"י חברת קאר טו גו. כעת הודיעה העירייה לחברה, כי היא מפסיקה את ההתקשרות עמה ומסיימת את החוזה בתום 3 שנים.

המנויים קיבלו הודעה

החלטה זו התקבלה בעירייה, בטענה כי לחברה ניתנו 3 שנות תמיכה שאפשרו לה לבסס את פעילותה, ועתה הגיע זמנה שתפעיל את השירות הניתן על ידה באופן עצמאי. בתוך כך, העירייה גם תבטל את החניות הייעודיות לרכב הציבורי שיחזרו לשימוש הציבור הרחב.

מנויי קאר טו גו קיבלו הודעה מהחברה, בה נטען כי הופתעו בחברה להתבשר ע"י העירייה על סיום החוזה ואי חידושו, באופן חד צדדי, וכי הם עושים מאמצים מול העירייה להמשיך ולתת שירות לתושבי העיר.

יש לציין כי פרויקט הרכב השיתופי הפיח תקוות רבות והוא נועד לסייע בהפחתת זיהום האוויר מהתחבורה בעיר ובהפחתת עומסי התנועה וצמצום מצוקת החניה, כאשר השאיפה היתה כי השימוש ברכבים אלו, יביא להורדה של ארבעה עד שמונה כלי רכב מהכביש, כנגד כל רכב שיתופי אחד.

עם השקת הפרויקט, התושבים בחיפה נחלקו לשניים: התומכים הנלהבים והמתנגדים נחרצות.

קאר טו גו (צילום: סמר עודה)

מעיריית חיפה נמסר לחי פה בתגובה:

עיריית חיפה מייחסת חשיבות לעידוד תחבורה שאינה מזהמת. עם זאת, לאחר שלוש שנים בהן הושקעו כספי ציבור ומשאבים רבים על מנת לאפשר כניסת יזם בתחום הרכב השיתופי לעיר, הגיע כעת תום מועד ההתקשרות עם חברת קאר טו גו, על פי ההסכם המקורי שנחתם עם החברה.

לחברה ניתנו 3 שנות תמיכה שאפשרו לה לבסס את פעילותה בחיפה, ועתה הגיע זמנה להפעיל את השירות הניתן על ידה באופן עצמאי והיא מוזמנת לעשות זאת, כפי שמוזמנות גם חברות אחרות. בתוך כך, יבוטלו גם החניות הייעודיות לרכב הציבורי ויחזרו לשימוש הציבור הרחב.
  • ד”ר עופר דרסלר ממנכ”ל איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה ויוזם פרויקט קאר טו גו לא נמסרה תגובה.
  • מחברת קאר טו גו לא נמסרה תגובה.

ההודעה שקיבלו מנויי קאר טו גו מהחברה, הבוקר 3/11/20


צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

16 תגובות

  1. מזל שהפסיקו ביזבוז הזה.. למה ארנונה שלנו צריכה לממן חברה פרטית ורכבים של קומץ קטן של תושבים? די לביבוזים !!!

  2. ברוך השם. ברוך שפטרנו מעולו של זה. תפסו חניות יקרות ערך וגרמו להחרפת מצוקת החניה בעיר.

  3. איזה טעות. לוותר על רכב חשמלי שיתופי. עכשיו מה נעשה? נקנה רכב. למי יש כסף? מי רוצה לנסוע באוטובוס עם עוד מיליון אנשים. לא מבין את מקבלי ההחלטות. צריך לעבור לתל אביב.דחוף!

  4. נו … מה חדש ? שהרי כבר נאמר ש-״חלם״ זה כאן… וגם קאליש…
    טוב או לא המיזם הוא כבר עובדה ועל הנעשה אפשר להצטער או לא; אז כעת יהרגו אותו ?… מי ירוויח מזה ?
    ומה יעשו עם עמודי הטעינה של כלי הרכב ?… יפרקו את התשתית בעוד השקעת משאבים? או לחילופין הם ישמשו לקשירת החמורים של העיריה?…?

    • ירוויחו האנשים הרבים שלא משתמשים בשרות והרבה חניות חסומות במקומות הכי מרכזיים.
      כולם כאן מגיבים בלי שום נתונים. מה אחוז התושבים שמשתמשים בשרות ?
      אם מדובר באחוז מתושבי העיר זה אומר שהמהלך יהיה לטובת 99% מתושבי העיר לדוגמא.

  5. יוחזרו החניות לתושבי העיר המשלמים את הארנונה הגבוהה מכל הערים.

  6. לא מבינה את התגובות שבעד הביצוע של המהלך הזה.. נראה אתכם רוצים לנסוע לאנשהו בעיר, אפילו לים ביום שבת.. מונית עולה המון כסף. עם קאר טו גו זה היה הרבה יותר משתלם ונוח

  7. כנראה שעירית חיפה צודקת ונקטה במהלך הזה לטובת הציבור החיפאי.

  8. איך לא עשתה זאת העיריה, קודם?!
    )עוד) כישלון (מימי יהב), צפוי מראש.

  9. חבל שמוותרים על תחבורה שיתופית בעיר. זה היה פתרון טוב לסביבה וגם לאנשים שאין להם רכב

  10. 7 הזדמנויות שונות בדיוני הכנסת וקביעת תעריפי האגרה היו לעיריית חיפה של יהב לדרוש הנחה עבור תושבי חיפה בתעריפי העתק במנהרות אבל הם לא עשו כלום. קיבלו דמי שתיקה מעבר חינם לעצמם ולא נלחמו עבור תושבי העיר.
    לאחר מכן לפתע שפכו עשרות מליוני שקלים על קאר טו גו ללא מכרז ובלי לבדוק האם תקציבים אלו עדיף שיושקעו בעידוד נסיעות משותפות, שבילי אופניים, תוספת אוטובוסים אקספרס, סבסוד עוד קוי מוניות שירות, שירות שאטל ממרכזים עירוניים לאזורי תעסוקה ובתי חולים ועוד.
    לאור זאת יש לפעול להרחבת אגד תיק תק כולל סופי שבוע וחגים (כמוניות שירות לפי הזמנה) לפתוח את הכרמלית 24 ש' ביממה ושאטל מת"ם-חורב-מרכז הכרמל בסופש.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

אין כמו כלא-יפו בלילות • סיפור קצר

ממש לא נעים להיזכר, גם לא כחוויה. 1963.לפני חודשים מספר השתחררתי מהצבא. החודשים האלה עברו לפני עידנים, אך הסיפור אינו מופיע ברפרטואר של כל אזרח...

אילנה – עיסוקי ילדות רבים נשכחו וטוב ששמירת ניירת המזכירה נשכחות • סיפור קצר

איש באוגדה 51 של חיל ההנדסה המלכותי מחיל המשלוח הבריטי לא ידע שטוראי דניס סמית מסתיר סוד גדול. הסיפור החל בפריז ב – 1914...

אלפרון היזהר, אני מאחוריך! ניסיון לקריירה קרבית • סיפור קצר

ברגע שהחזקתי בידי רובה כפול-קנה הבנתי שהחיים לא יחזרו להיות כימים ימימה. נכון שזה רובה משלח טילים עם גומייה והטילים היו חרצנים של דובדבנים...

בית כארמאן – על קצה המזלג של עבר מתוק עם תקוות וורודות • סיפור קצר

רחוב השמש בחיפה, בית אבן פינתי גדול ובו מספר כניסות. "בית כארמאן" על שם הבעלים. ערבי עשיר שבנה את הבניין ונהנה משכר דירה מעשרות...

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה; במצב קשה ויציב

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה ונמצא במצב קשה אך יציב. כוחות ההצלה פעלו במהירות והמשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע.