באנר גורדון 240624
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חברה כלכלית 100724
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית אתא

ילדים, שירים ואבטיחים במקום לימודים ביום העצמאות

בית הספר עין הים יורד לים מחצלות נפרשו על החוף,...

קניון סינמול (לב המפרץ) בחיפה – בית הקולנוע הגדול במדינה

במרחק של כקילומטר, צפונית-מזרחית, לצומת הצ׳ק פוסט הידועה לכל...

הסיפור מאחורי מוזיאון רכבת ישראל בחיפה

קטרים וקרונות מפוארים הלכתי השבוע למוזיאון רכבת ישראל שנמצא בתחנת...

עיין ערך: דת" • פרק 6 • דת – ערך האמת (2)

דוגמא - המודל הגאוצנטרי של מערכת השמש של תלמי את...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 3 • "סוריה הגדולה" – מ"סורים" ל"פלשתינים" 

הסכם וייצמן-פייסל הבריטים ניסו לגשר על הסתירה בהבטחותיהם לערבים וליהודים....

משלחת תלמידי ליאו באק ביקרה לפני שבוע באיסטנבול

מסע לאיסטנבול

RYLA_2013_017.JPG

תלמידי ליאו באק הוזמנו להתארח בבית הספר היהודי "אולוס" באיסטנבול ובמועדון רוטרי גלאטה סראי איסטנבול . גולת הכותרת של המסע הייתה פגישה מרגשת עם הרב הראשי ליהדות תורכיה.
התפיסה הסטריאוטיפית כי איסטנבול היא עיר מוסלמית דתית התפוגגה מיד עם הנחיתה. ברגע שיצאנו מן המטוס מספרים התלמידים, איסטנבול התגלתה לנו במלוא הדרה, עיר ה מלאת חיים ושוקקת 24/7.
עם הגעתה של המשלחת קיבלו את פניה חברי רוטרי באיסטנבול אשר ארגנו סמינר ומפגש בין תלמידי ליאו באק לסטודנטים מקומיים מן האוניברסיטה הטכנית של איסטנבול.
התלמידים ומדריך הקבוצה חשו שזרעו זרעים של שיתוף פעולה, הבנה ויחסי חברות. לאחר ביקור זה המשיכו בסיור מודרך באיסטנבול בליווי חברי רוטרי, הסיור כלל ביקור באתרי הסטוריים כגון המסגד הכחול ובמפעל המים הביזאנטי ולאחר מכן התארחה המשלחת בבית האבות היהודי שם פגשו לדבריהם ב "דור שהולך ונעלם של דוברי לאדינו ,עם זיכרונות וסיפורים מעבר רחוק." כמו כן שוחחו במקום עם נציג השגרירות, שסיפר על תורכיה שאחרי המרמרה ותחושתם של היהודים במקום.
חלקו השני של הביקור הוקדש כולו לקהילה היהודית כשבמרכזו האירוח בבית הספר היהודי "אולוס". מוסיף ומספר דודו ברקת "עם בואנו לביתהספר פגש אותנו לשיחה לבבית מנהל בית הספר. לאחריה העברנו הפעלות בכיתות ובכלל זה משחקי חברה. המבט בעיניי תלמידי "אולוס", האהבה וההערצה שלהם לישראל, הייתה בבחינת רגע שיא עבורנו בנסיעה. שיתוף הפעולה, ההקשבה והרצון לדעת על ישראל ובעתיד, להיות חלק מישראל, ללמוד בה לגור בה, שיקפו את הלך הרוח בו התקבלנו בכיתות "
בהמשך היום ביקרו התלמידים בבית הכנסת באורטאקוי שם פגשו את הרב נפתלי חלווה, שערך לנו ביקור בבית הכנסת .
משם המשיכו למפגש מרשים ביותר עם הרב הראשי של תורכיה שבחיוך גדול סיפר על הקהילה והיהדות בכלל.

ראוי לציין כי בשנה שעבר התארחה בליאו באק משלחת סטודנטים מן האוניברסיטה הטכנית באיסטנבל, בעקבות ביקור דומה שערכו תלמידי ליאובאק באיסטנבול.
התחושה שהקשר הידידותי עם תורכיה, כפי שנלמד מן הפגישות עם הסטודנטים התורכים ועם חברי מועדון רוטרי נימשך, למרות האירועים הפוליטיים, מעוררת סיפוק רב בליאו באק.
DSC_0165.JPG

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

2 תגובות

  1. [quote="eran":qn6wrqxj]הפקרות מוחלטת של הוריהם. טורקיה כיום מדינת אויב לכל דבר ועניין עקב משטרו המסית והקיצוני של ארדואן. מי שולח לשם משלחות נוער?!
    באמת מוזר
    טורקיה ?!!

  2. הפקרות מוחלטת של הוריהם. טורקיה כיום מדינת אויב לכל דבר ועניין עקב משטרו המסית והקיצוני של ארדואן. מי שולח לשם משלחות נוער?!

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

אין כמו כלא-יפו בלילות • סיפור קצר

ממש לא נעים להיזכר, גם לא כחוויה. 1963.לפני חודשים מספר השתחררתי מהצבא. החודשים האלה עברו לפני עידנים, אך הסיפור אינו מופיע ברפרטואר של כל אזרח...

אילנה – עיסוקי ילדות רבים נשכחו וטוב ששמירת ניירת המזכירה נשכחות • סיפור קצר

איש באוגדה 51 של חיל ההנדסה המלכותי מחיל המשלוח הבריטי לא ידע שטוראי דניס סמית מסתיר סוד גדול. הסיפור החל בפריז ב – 1914...

אלפרון היזהר, אני מאחוריך! ניסיון לקריירה קרבית • סיפור קצר

ברגע שהחזקתי בידי רובה כפול-קנה הבנתי שהחיים לא יחזרו להיות כימים ימימה. נכון שזה רובה משלח טילים עם גומייה והטילים היו חרצנים של דובדבנים...

בית כארמאן – על קצה המזלג של עבר מתוק עם תקוות וורודות • סיפור קצר

רחוב השמש בחיפה, בית אבן פינתי גדול ובו מספר כניסות. "בית כארמאן" על שם הבעלים. ערבי עשיר שבנה את הבניין ונהנה משכר דירה מעשרות...

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה; במצב קשה ויציב

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה ונמצא במצב קשה אך יציב. כוחות ההצלה פעלו במהירות והמשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע.