באנר החברה הכלכלית 100724
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר גורדון 240624
באנר חזית הים רחב
באנר חברה כלכלית 100724
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית אתא

הדיפלומטיה כגשר בין תרבותי לעשיית שלום • סאמי יחיא • דעה

השבת השחורה של ה-7 באוקטובר החזירה אותי בזמן לשנת...

סיפורם של שורדי השואה שהקימו את הקיבוץ הימי 'כובשי הים'

בנימה אישית לפני מספר חודשים סיפר לי ידידי יעקב וימן,...

עשייה מאהבה ללא תנאי • האגודה למען החייל

מאז ה 10 לאוקטובר האגודה למען החייל באזור חיפה,...

על החירות: חופש, אחראיות אישית ובחירה

חירות היא מושג רחב. כך גם עבדות. בהיסטוריה של...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 4 • המנדט הבריטי על פלשתינה

מיהו פלשתינאי? – גרסת המנדט הבריטי באפריל 1920, בועידת סן...

יהב התחייב: עד סוף 2018 נתחיל לבנות את הכביש מכבביר מערבה

בישיבת מועצת עיר הערב התחייב ראש העיר יונה יהב כי עד סוף שנת 2018 יפה נוף תחל בסלילת הכביש שיחבר בין כבביר לנווה דוד. הדברים נאמרו כתשובה לשאלתה של חברת המועצה שרית גולן שטיינברג. בישיבת המועצה אישרו חברי המועצה את הדו"ח הרבעוני של ראש העיר. בדו"ח הרבעוני, ליד הסעיף "סלילת כבישים חדשים מרכס הכרמל מערבה", נכתב שעדיין יש צורך באישור התקציב לביצוע.

גולן שטיינברג ביקשה להבין האם יש צורך באישור מחדש הכבישים, שכבר אושרו (הכביש משכונת כבביר לנווה דוד ומרמת אשכול לרמת בגין), ויהב השיב שאין צורך באישור התכנית אלא רק באישור התקציב.

הכביש שיחבר בין רמת אשכול לרמת בגין אמור להקל על עומס התנועה בכביש פרויד. תושבים משכונת רמת בגין טענו כי הכביש יפגע באיכות החיים בשכונה שלהם ויסכן תושבים והגיעו עד בית המשפט העליון בניסיון למנוע את בניית הכביש. בית המשפט העליון קבע שאין מניעה לסלול את הכביש, אך בפועל הכביש לא נבנה ומי שמעוניין לעלות מכביש החוף וממת"מ לאחוזה יכול לעשות זאת רק דרך כביש פרויד. לו היה נבנה הכביש שמחבר את רמת אשכול לרמת בגין כל מי שהיה מעוניין להגיע לרמת בגין, אלמוגי, גולדה, דניה ועוד היה פונה ימינה בצומת רמת אשכול ועומס התנועה מרמת אשכול למרכב חורב היה יורד בצורה משמעותית. בפועל, לאורך שנים הכביש לא נבנה. בשנים האחרונות עומס התנועה פחת במקצת בעקבות פתיחת המנהרות, אבל עדיין בשעות אחה"צ לעתים יש עומס תנועה כבד, שיכול היה להימנע על ידי פתיחת הכביש.

יש לציין, שבחודש יולי אשתקד אמר מהנדס העיר אריאל וטרמן בריאיון לכתבת חי פה, כי תוך שנה תחל בנייתם של מספר כבישים, שיחברו בין הרכס למורדות הכרמל. וטרמן הסביר שאחד הלקחים מהשריפה הגדולה בעיר בנובמבר 2016 הוא שיש צורך במוצא כפול מכל שכונה על מנת למנוע אסון כשמנסים לפנות שכונת מגורים. בפועל, עברה שנה ועדיין לא התחילו בסלילת הכבישים. 

אריאל וטרמן – מהנדס העיר חיפה (צילום – ירון כרמי)

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

מיכל גרובר
מיכל גרובר
מיכל גרובר | כתבת חינוך • נדל"ן • חברה צרו קשר: 054-4423911 מייל למיכל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...