באנר קריית ביאליק ותיקים מובייל 140724

תרגיל צבאי במרחב הימי של מפרץ חיפה

דובר צה״ל (14/8/24): בשעות הבוקר עתיד להתקיים תרגיל צבאי בגזרת...
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר גורדון 240624
באנר חזית הים רחב
באנר חברה כלכלית 100724
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית אתא
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724

צילומים ייחודיים של יצורי הים בחיפה

לאחר אינספור צלילות, חלקן בטמפרטורות נמוכות ותנאי ראות קשים,...

בגלריית מוחין בחיפה – כשהתותחים רועמים המוזות אינן שותקות

בעיר התחתית בצהרי יום שבת (4.5.24) נפתחה תערוכה אשר...

היהודי התשיעי • פרק 4

תקציר ב-30 באוקטובר 1942 קיבל מפקד הגסטפו באסטוניה הודעה שבכוונת...

PowerPoint בעידן הבינה המלאכותית • מדריך מקיף למנהלים ואנשי מקצוע

Microsoft PowerPoint נותר כלי מרכזי בעולם העסקים והאקדמיה, אך...

מחיר הנסיעה במנהרות הכרמל שוב עולה

• הנפגעים העיקריים נהגי רכבים ציבוריים ומשאיות מנויים

(חי פה) – החברה המפעילה את מנהרות הכרמל, כרמלטון, שוב מייקרת את תעריף הנסיעה במנהרות, הפעם עליית המחירים אף גבוהה מתמיד גבוהה לא באגורות בודדות אלא בשקלים.

כזכור בשנת 2015, חמש שנים לאחר פתיחת מנהרות הכרמל החל מאבק מצד תושבים ונהגים, נגד העלאת תעריפי הנסיעה במנהרות, זאת לאחר שחברת כרמלטון העלתה את תעריפי הנסיעה כמעט מדי שנה. כעת, 13 שנים אחר כך, התעריפים ממשיכים לטפס, והפעם אף בסכומים גבוהים במיוחד.

אם בפעמים קודמות עלו המחירים באגורות בודדות, כעת מדובר בהתיקרות שמגיעה לשקלים. התעריף המעודכן ל-2023 אותו כבר החלו לשלם משתמשי המנהרות, הוא 9.79 ש"ח לרכב פרטי למנויים, 10.72 למי שאינו מנוי. זאת לעומת שנת 2021, אז נפרדו הנהגים מ-8.05 ש"ח כמנויים, ו-9.91 כשאינם מנויים.

מנויים עם רכב ציבורי יאלצו לשלם 32.16 ש"ח עבור נסיעה ומי שאינו מנוי ייפרד מאותו מחיר כמו של המנויים 32.16 ש"ח, כנ"ל לגבי משאיות, מי שמנוי ומי שאינו מנוי ישלםאת אותו הסכום – 53.60 ש"ח. כך שהנפגעים העיקריים יהיו המנויים שנוהגים ברכב ציבורי או במשאית.

מטה המאבק

במטה המאבק נגד העלאת המחירים במנהרות הכרמל, שותפים רותי בנין, עו"ד שרית גולן שטיינברג, תומר חזן, מימי פרץ, עליזה ברקן וצעירה נחמיאס.

ממטה המאבק נמסר לחי פה:
"לא ידענו שיעלו את מחירי מנהרות הכרמל במחירים כל כך מוגזמים. המנהרות אמורות לשרת את התושבים חינם ובמקום זאת המחירים רק עולים ועולים. בכל רבעון עלו המחירים במספר אגורות, אך הפעם החליטו בחברה להעלות בשקלים. אנחנו דורשים להלאים את המנהרות ושהנסיעה בהן תהיה חינם. המנהרות הן לא מותרות, האלא דבר בסיסי, כביש באמצע העיר, שחוצה את העיר ב-10 דקות, דרך של 40 דקות, שמעבר להקושי הפרטי, גם מייצרת זיהום גדול בחיפה, שמתווסף למפעלים המזהמים. לא יתכן שבירושלים סוללים כביש עם מנהרות שחוצה את העיר וניתן להשתמש בו בחינם, ובחיפה, שהיא העיר השלישית בגודלה בארץ, המעבר במנהרות עולה הרבה מאוד כסף. בכוונתנו לפנות לשרת התחבורה הנכנסת מירי רגב, בבקשה לבחון את הלאמת המנהרות לתמיד".

תעריף מנהרות הכרמל לשנת 2023

תעריף 2023 מנהרות הכרמל

תעריף מנהרות הכרמל (ישן) – שנת 2021

תעריף 2021 מנהרות הכרמל

תגובת חברת כרמלטון תתווסף לכתבה כשתתקבל.


צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

14 תגובות

  1. "זה לא אמור להיות מותרות אלה בחינם" ?
    למה אבא שלך חפר את המנהרות ?
    יש לך מושג כמה כסף עלה הפרוייקט הזה ??
    ומי ישלם עליו ?
    אפילו בגרמניה משלמים על הכבישים… אז בוכים פה על כמה שקלים ?

  2. אפשר לוותר על המנהרות. זה בידיים שלנו, ושלנו בלבד. שבוע ימים, זה כל מה שצריך כדי שכרמלטון תבין שלבעלי הרכבים נמאס. שבוע ימים בלי הכנסות. נראה אותם!

  3. נמאס כול הזמן מעלים הכול מדינה מעפנה,אולי כדי לעבור למדינה אחרת הכול עולה כאן משכרות על הפניים אז חושב באמת להתקפל מהמדינה הזואת ולעבור

  4. חולרות חמדנים, אין כל הצדקה להעלאת מחיר העלויות שלהם לא עלו אלא ירדו עם השנים של פעילות המנהרות האלה.
    לחזירות אין גבול והפראיירים ממשיכים לשלם.
    בארץ שלנו לא יודעים לעשות חרם צרכנים.
    צריך להחרים ולא לנסוע דרך המנהרות כפי שעושים במקומות אחרים בעולם כדי שיפסידו את הכסף שהם עושים מאיתנו.

  5. מנסיוני, נסיעה במנהרות דומות בשוויץ לא עולות כסף. הנסיעה במנהרות האלה היתה צריכה להיות בחינם. זה אינטרס של תושבי חיפה וכלל המדינה.

    • צודקת. אנחנו ושווייץ אותו הדבר בול.
      השוואה מעולה.
      עכשיו כנסי למוסד לחולי נפש…

  6. די כבר לנצל את הציבור שזקוק למנהרות כדי להגיע למקומות העבודה או לחילופין לצאת לאירועים בשעות הערב, זה כבר מוגזם ביותר,צריך לבקש מהמשלה שתסבסד חלק מסכומי נסיעות שם, לא יתכן הדבר שגם יעלו מילים וגם מחירי נסיעות אבל משכורות לא מעלים

  7. כבר מזמן הבנו שאף נציג בכנסת ולא בעירייה עושים למען האזרחים
    כולם בובות ואינטרסנטים

  8. זה לא פר 53 זה לקתע 1 ביחדזה 107 זה בריונות מצידם אני נהג משאית אן התחשבות באזרח הקטן. בכנסת רק מחממים כיסאות

  9. כדי להשתיק את הביקורת ממנה וכדי שלא תנהל מאבק ציבורי בתעריפים, בכירי עיריית חיפה מקבלים מעבר חינם במנהרות..
    זה חשוב שהציבור יידע.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...