באנר חברה כלכלית 100724
באנר גורדון 240624
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חזית הים רחב
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר מוזאוני חיפה 030824

החטופים ישוחררו רק לאחר עליית השמאל לשלטון • דעה אורי לב

לפעמים המציאות טופחת על פני, ואני רואה את האמת…...

סידרת הקונצרטים האוניברסיטאית בחיפה • מזור לנפש

המכתם "כְּשֶׁהַתּוֹתָחִים רוֹעֲמִים - הַמּוּזוֹת שׁוֹתְקוֹת"... מקורו במאה ה-...

אותות הוקרה ללוחמים דרוזים שסייעו לארגון 'ההגנה' בתקופת המדינה שבדרך

בסניף ארגון 'ההגנה' בחיפה, הוענקו ביום חמישי 13/6/24 אות...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 6 • פלשתינים ונאצים

ימים של טרום מלחמה בינתיים, הייתה כבר מלחמת העולם השנייה...

האם הרכבלית תעבוד בשבת ? האם עיריית חיפה משתמשת בסמכויות תכנון ובניה כדי לכפות הסכם קואליציוני עם החרדים ולעצור את פתיחת הרכבלית בשבת?

עיריית חיפה מעכבת את פתיחת הרכבלית בטיעונים של ליקויי בניה. הנהלת נתיבי ישראל טוענת כי עיריית חיפה אינה משיבה לפניותיה להענקת תעודת גמר לפרויקט ופתיחת הרכבלית (ראו מסמך מצורף בהמשך הכתבה). עו"ד שרית גולן שיגרה שאילתה דחופה לראש העיר, ד"ר עינת קליש רותם, בה היא מעלה חשד לשימוש, לכאורה, בהליכי תכנון ובניה לצורך עצירת הפעלת הרכבלית בשבת.

מיכי אלפר מסר בתגובה: הפגיעה בבטיחות של משתמשי הרכבל אינה נתונה להשפעה ושום שאילתה לא תגרום לנו לחתום על תעודת גמר למתקן הנדסי כל כך משמעותי.
בנוגע להפעלה בשבת מסר אלפר: מדובר בהפעלת כלי בעל ניראות גבוהה והעסקת עשרות עובדים בשבת, שלא לצורך ופגיעה בזהותה היהודית של המדינה ובניגוד לחוק. (תגובתו המלאה בסוף הכתבה)


השאילתה מאת עו"ד שרית גולן

עו"ד שרית גולן
עו"ד שרית גולן
  1. אבקש לדעת האם יו"ר הועדה המקומית או יו"ר ועדת המשנה מסרבים לחתום על טופס 4 להפעלת הרכבלית על רקע כוונת משרד התחבורה להפעיל הרכבלית בשבתות?
  2. האם את מודעת לרשימת ליקויי הבטיחות שהוציא לכאורה מהנדס העיר, למרות נסיעות המבחן בהשתתפות תושבים רבים? לו היה מדובר בליקויי בטיחות אמיתיים הרי שלא ניתן היה לקיים גם את הסיעות המבחן.
  3. וביתר פירוט,
    א. מדוע הליקויים לא התעוררו במהלך הפרוייקט עצמו ובעיקר לפני חמישה חודשים בסמוך למועד ההפעלה המקורי של הרכבלית?
    ב. ראש העיר היא גם יור יפה נוף אשר הקים הפרוייקט ברובו עד שהועבר לחברה אחרת. היכן הייתה ראש העיר לוודא שאכן הפרוייקט נעשה בהתאם לתוכניות?
    ג. עולה ממכתב משרד התחבורה כי הפיקוח העירוני היה בקשר לאורך כל החודשים האחרונים ובהתאם ביקור כי תיחתם תעודת ההפעלה. מדוע לא נמסרו להם כלל הליקויים ? אם כן, אבקש לקבל כלל המסמכים המעידים על כל.
    ד. ואם לא נמסרו, אבקש לדעת האם הנתק מול משרד התחבורה הוא כל כך גדול עד שאפילו בפרויקטים בביצוע אין תקשורת במהלך הפרויקט, על מנת שיושלם כראוי?
    ה. אם נמסרו, האם ד״ר קליש, מתכננת הערים לא הייתה מסוגלת לדאוג שגם ההערות הללו יטופלו במהלך הפרוייקט ולא עם סיומו בכדי לוודא שהפרוייקט לאומי זה ייצא לדרך?
  4. האם יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה נפגש בשבועיים החולפים שרת התחבורה כדי להניא אותה מלהפעיל הרכבלית בשבת? האם עמדה זו היא על דעתך?

עו"ד שרית גולן מסרה לחי פה:

קיוויתי בשבועיים האחרונים כי ראש העיר וממלא מקומה נחשון צוק יתעשתו ולא ייכנעו למיכי אלפר בדרישתו למנוע הפעלת הרכבלית בסופי שבוע.
ראש העיר אשר התגאתה כי תקדם תחבורה ציבורית בעיר נכנעת לשאריות הקואליציה שלה ונראה שמנצלת סמכויות בתחום התכנון והבניה כדי לסחוט התחייבות ממשרד התחבורה לא להפעיל הרכבלית בשבת.
אם בעניין הכרמלית טענה ראש העיר ובצדק שהעניין מסור למשרד התחבורה הרי שפה יוצא המרצע מהשק – ראש העיר תעשה הכל למען הישרדותה הפוליטית גם במחיר של לצאת כנגד מרבית הציבור בעיר ובמטרופולין.
המלצתי ללשכת שרת התחבורה לא להיכנע לדרישות הסחטנות של ראש העיר ושני סגניה ולעמוד על כך כי הרכבלית תפעל כל השבוע.
ראש עיר אחר, במקום לפעול לצורך הישרדות פוליטית, היה מביא תוכנית תיירותית עניפה כפי שצריך שיהיה לניצול הרכבלית לסופי שבוע ומשיכת תיירים לעיר. על כך שוחחנו עם שר התיירות בביקורו בעיר.

מכתב מאת חברת נתיבי ישראל לעיריית חיפה – עיכוב בפתיחת הרכבלית – מתן תעודת גמר

מיכי אלפר מסר לחי פה

מיכאל - מיכי אלפר (צילום - ירון כרמי)
מיכאל (מיכי) אלפר (צילום – ירון כרמי)

יש כאן שני נושאים שאין ביניהם קשר והניסיון לכרוך אותם יחד, נוטה לזלזל בחיי אדם.
הפגיעה בבטיחות של משתמשי הרכבל אינה נתונה להשפעה ושום שאילתה לא תגרום לנו לחתום על תעודת גמר למתקן הנדסי כל כך משמעותי, שנושאים בטיחותיים של משתמשי הרכבל לא הוסדרו בו.
כפי שנדרש מיזם / חברה פרטית תעודת גמר, כך נדרש גם ממשרד ממשלתי, כמשרד התחבורה.

סוגיה נוספת, שכאמור אין לה כל קשר לסוגיית הבטיחות ולתעודת הגמר, הינה הרצון להפעיל את הרכבל בשבת, שהינה בניגוד לסטטוס קוו, שעוגן בחקיקה בחוק התעבורה, סעיף 386 א' (הפעלת כלי תחבורה ציבורית בימי מנוחה).

בנוסף, אין כל צורך בהפעלת הרכבל בשבת, היות שתחנות היעד הינם קמפוסים של הטכניון ואוניברסיטת חיפה, שאינם פעילים בשבת. כמו כן, תחנת המוצא סגורה.

מדובר בהפעלת כלי בעל ניראות גבוהה והעסקת עשרות עובדים בשבת, שלא לצורך ופגיעה בזהותה היהודית של המדינה וכאמור, בניגוד לחוק.

מצ"ב, לעיון קוראי חי פה מסמך הכולל את דרישת מהנדס העיר להשלמות בטיחות, כפי שנשלח מאת מיכי אלפר

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

נגה כרמי
נגה כרמי
נגה כרמי - מנהלת תאגיד החדשות חי פה - חדשות חיפה והסביבה - הודעה בוואטסאפ: 052-2410689 שליחת מייל למערכת: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

3 תגובות

  1. כל עיתונאי שאני מדבר איתו ישר אומר לי:
    לא מבין מי אישר את הרכבלית זה נוסע ריק.
    אין בזה שום צורך, למה לא סללו כביש אוטובוסים בין הקמפוסים.
    שרפו פה 400 מליון שקל על ממש כלום.
    כן. אבל למה העיתונאים שתקו טנתנו ליפה נוף להשתולל עם הפיל הלבן המעופף??
    .

  2. הגינות
    אם טוסרים את הפעלת הרכבלית בשבת, אז חובת העיריה גם להפסיק לאלתר את הפעלת הרכבל בסטלה מריס. בפני הדין שניהם שווים. או שניהם פתוכים או שניהם סגורים

  3. כמה חרדים לומדים בקמפוסים או מבלים בסופי השבוע בקניון הסינמול? מה זה עניינם אם זה יפעל או לא, הרי קו אוטובוס 200 פועל למקומות הבילוי. קו הרכבל צריך לפעול בסופש ראשית משפחות מהקריות שרוצות לטייל בפארק הכרמל ישתמשו בו. סטודנטים במעונות שרוצים לבלות בסינמול ומפרץ חיפה ישתמשו בו. יש עסקים רבים כמו חוצות המפרץ שפועלים בשבת ולא ראיתי שמיכי אלפר סוגר אותם, למה רק לבעלי רכב פרטי יש אפשרות לצאת אליהם? הפעלת הרכבל תביא ליצירת מתחמי בילוי בתחנות שלו, צריך לדרוש זאת מהטכניון, מהאוניברסיטה וממרכזית המפרץ. לבנות משרדים, בתי קולנוע, מסעדות ואולמות ארועים שיוכלו לעשות שימוש ברכבל אחרת הוא באמת יהיה פיל לבן לא רק בסופש אלא בכל השבוע.
    ונמאס לנו מהכפייה החרדית בחיפה. אלפר שילך לסגור את בני ברק שלו.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

אין כמו כלא-יפו בלילות • סיפור קצר

ממש לא נעים להיזכר, גם לא כחוויה. 1963.לפני חודשים מספר השתחררתי מהצבא. החודשים האלה עברו לפני עידנים, אך הסיפור אינו מופיע ברפרטואר של כל אזרח...

אילנה – עיסוקי ילדות רבים נשכחו וטוב ששמירת ניירת המזכירה נשכחות • סיפור קצר

איש באוגדה 51 של חיל ההנדסה המלכותי מחיל המשלוח הבריטי לא ידע שטוראי דניס סמית מסתיר סוד גדול. הסיפור החל בפריז ב – 1914...

אלפרון היזהר, אני מאחוריך! ניסיון לקריירה קרבית • סיפור קצר

ברגע שהחזקתי בידי רובה כפול-קנה הבנתי שהחיים לא יחזרו להיות כימים ימימה. נכון שזה רובה משלח טילים עם גומייה והטילים היו חרצנים של דובדבנים...

בית כארמאן – על קצה המזלג של עבר מתוק עם תקוות וורודות • סיפור קצר

רחוב השמש בחיפה, בית אבן פינתי גדול ובו מספר כניסות. "בית כארמאן" על שם הבעלים. ערבי עשיר שבנה את הבניין ונהנה משכר דירה מעשרות...

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה; במצב קשה ויציב

ילד בן 5 נפל מחלון קומה 3 בחיפה ונמצא במצב קשה אך יציב. כוחות ההצלה פעלו במהירות והמשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע.