באנר החברה הכלכלית 100724

תרגיל צבאי במרחב הימי של מפרץ חיפה

דובר צה״ל (14/8/24): בשעות הבוקר עתיד להתקיים תרגיל צבאי בגזרת...
באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר גורדון 240624
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724

צילומים ייחודיים של יצורי הים בחיפה

לאחר אינספור צלילות, חלקן בטמפרטורות נמוכות ותנאי ראות קשים,...

בגלריית מוחין בחיפה – כשהתותחים רועמים המוזות אינן שותקות

בעיר התחתית בצהרי יום שבת (4.5.24) נפתחה תערוכה אשר...

היהודי התשיעי • פרק 4

תקציר ב-30 באוקטובר 1942 קיבל מפקד הגסטפו באסטוניה הודעה שבכוונת...

יוסי ברגר • מעצב מוצר, צלם וסופר חיפאי

פגישה עם יוסי ברגר עשויה לתת טעם של הימצאות...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום...

חיפה מנותקת • רוצים לחזור הביתה מהמרכז אחרי השעה 22:00? אתם בבעיה.

האם שעה אחת נוספת תפתור את בעיית הניתוק של חיפה?

באופן לא מפתיע, רבים מתושבי חיפה והצפון זקוקים לשירותי הרכבת כדי להגיע לאזור המרכז מסיבות שונות ומגוונות, ולעיתים באופן יומיומי. רבים נוסעים לעבודתם באזור המרכז ושבים לביתם בחיפה בשעות המאוחרות, חיילים המשרתים בבסיסים מרוחקים מגיעים לאזור המרכז בשעות הלילה ומשם מעוניינים להמשיך לביתם בצפון, אנשים הנוחתים בשדה התעופה ומשתמשים ברכבת כדי לשוב לביתם בסביבת חיפה. רק שבשל העבודות לחשמול הרכבת, כבר תקופה ארוכה מופסקת הפעלתה לשימוש הציבור בשעות הלילה.

מה יעשה חייל שרוצה להגיע הביתה לאחר השעה 22:00? מה תעשה משפחה שחזרה מחו"ל ונחתה בשעה מאוחרת? או בליינים שרוצים לצאת לבלות בת"א ולשוב לביתם בקריות למשל?

תושבים בחיפה והסביבה מלינים על כך כבר תקופה ארוכה ואף פנו בעניין לנציגה החיפאית בכנסת, עו"ד לימור מגן תלם, שהעלתה את את הנושא לדיון בוועדת הכלכלה בכנסת שנערכה בשבוע שעבר.

ח"כ לימור מגן תלם (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת )

חברת הכנסת מגן תלם, אמרה בדיון בוועדת הכלכלה:

חיפה הפכה לעיר שמנותקת ממרכז הארץ בהיבט של תחבורה ציבורית וזאת משום שאין רכבות שיוצאות מהמרכז לחיפה לאחר השעה 22:00 ואין אוטובוס שפועל לאחר השעה 23:00.

מגן תלם דרשה מהוועדה להתייחס לנושא ולפעול לשנותו בהקדם.

ממשרד התחבורה נמסר לחי פה בתגובה:
קו 910 משרת את תושבי חיפה ותל אביב בשעות הערב המאוחרות עד 23:35 בקירוב, זאת במטרה לספק שירות חלופי לרכבת בזמן עבודות החשמול של מסילות הרכבת. המשרד פועל להארכת השירות של קו 910 עד 00:30. הארכת השירות צפויה להתחיל במהלך חודש ינואר.שעה

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

21 תגובות

  1. בושה לנו, התושבים שלא עושים דבר על מנת לגרום לתגבור לוחות הזמנים של הרכבת לכיוון מרכז הארץ, כולל בשישי, שבת וחגים .
    בושה למשרד התחברה שמאפשר להנהלת הרכבת לעשות מה שבא לה !
    מי לא מבין שאם אין תחבורה 24/24 זה אומר מכוניות רבות על הכביש וזיהום אוויר שאנחנו וילדנו נחנק???
    ביום חמישי שעבר נסעתי עם בעלי דרומה, עד לקיבוץ בארי וחזרנו מיד אחר כך; הכביש ממש מלא ברכבים שבהם נוסע אחד בלבד !
    ומדוע זה?
    אף אחד לא יכול לסמוך על תחבורה ציבורית , ומי שבא מחו"ל ומבקר אותנו ממש מזדעזע .
    בנושא תחבורה ציבורית אנחנו בעולם שלישי , אם לא גרוע יותר !

  2. בדיחה טובה ! חיפה מנותקת מהמרכז בכל ההיבטים כבר שנים

  3. קו 910 עובר מעל 20 תחנות עד שמגיע לכניסה הדרומית לחיפה ושם מסתיים. זה קו מסורבל ואיטי. כמו כן, אנחנו רואים שרכבות משא כן נוסעות בלילה ומצד שני לא רואים אף אחד באמת עובד על המסילות. כמו כן לא ברור למה ביטלו גם את כל הרכבות בין 21:00 ל 22:00. הרי אף אחד לא מחשמל בשעה הזו.

  4. כנראה שלא רק את מנכ"ל דואר ישראל צריך לפטר, אלא גם את מנכ"ל הרכבת

  5. 910 וקווים אחרים לחיפה מפוווצץ בערב , כמה וכמה פעמים עבר מול עיני כל הנוסעים בתחנה שעייפים ורק רוצים חזור הביתה

  6. ומה עם זה שאין רכבות בשישי ושבת? לפני הקורונה היו רכבות עד שישי בצהריים מהקריות לתא והפוך וכנל גם במוצש
    למה אין? למה אחרי שנתיים אין תחבצ בסופש? תעלו את זה לדיון

  7. חיפה מנותקת מתל אביב. ממש לא כך. מי שרוצה נוסע לתל אביב . שטויות . למה נוסעים לתל אביב
    העיר הכי צפופה. .ממש לא מתה מכל הצפוניים . הם רוצי בעוד כמה שנים שנממן את העיר. נקנה ונדהחה בבתי מלונות שלהם יקרים. היה עדיף לטוס לחו"ל לפחות משנים מקום. חיפאים אתם מקטרים ככה מספרים . המקום לדאוג לעניין עירך חיפה היחס לתל אביב אתם הולכים לתל אביב . אני בעבר הסתובבתי בתל אביב מחוסר ברירה בגלל סיבות אישיות . אבל אני בעד אנשי ועסקי עניי עירי . דואגת לקנות בעיר חיפה רוצה לתמוך בו לעזור להם תל אביבים עוד שנה ידרשו מאיתנו כל מי שיגיע כבר תמונות ץהרכב לתל אביב ישלם מס . אדיוט מי שמבקר שם. למה מגיעים לשם אז קנס עלינו לשלם
    אדיוטים מי שמגיעים לתל אביב סנוביים.

  8. פשוט חוצפה של מחליטי העוולות..ניתן לעבוד על מסילה אחת מהשניים הקיימים ולהוציא רכבת כל שעה ובכך לא יפגעו בנו תושבי הצפון..מיום חמישי 10 בלילה עד יום ראשון הצפון מנותק מהרכבות..ח ו צ פ ה של המחליטים ..נראה אותם מתנהלים כך כלפי מדינת תל אביב

  9. אף פקיד של משרד התחבורה לא גר בחיפה, וממילא אף פקיד לא משתמש בתחבורה ציבורית כי במגזר הציבורי מקבלים 17 מליארד שקל בשנה של הוצאות רכב ולכל משרד התחבורה מרמת הרפרנט באוצר ועד שרת התחבורה הרי יש רכב פרטי שבו הם באים לעבודה ואיתו מסתובבים בסוף השבוע לכן לא אכפת לאף אחד מהם שחיפה מנותקת בתחבורה ציבורית, בלילות ובסוף השבוע.
    אם הייתם לוקחים להם את הרכב הפרטי תהיו בטוחים שבשבוע הבא כבר היו מכריזים על קוי אוטובוס בין חיפה לתל אביב 24/7 כולל רשיונות לחברות אוטובוס פרטיות להפעיל את השירות. זה ההבדל בין משרד תחבורה ריכוזי, מנותק ולא מחובר לשטח ולצרכים לבין משרד תחבורה במדינה שבה כל הציבור משתמש בתחבורה ציבורית ולא ברכב הפרטי. ההבדל ניכר בכל הגישה שלהם שנשארת מוטה רכב פרטי כאילו עושים טובה למשתמשי אוטובוס שמאריכים בעוד שעה לתוך הלילה… זאת הבעיה מספר 1 במדינה שלנו.

    • אפשר גם לדייק. לשרת התחבורה אין רכב צמוד, אלא רכבה צמודה. אני בטוח שלא התכוונת להעליב, אבל השרה עלולה להעלב או יותר נכון להעלבה.

  10. גם לחזור מתל אביב לבנימינה לא ניתן אחרי 21:55.
    אז גם תל אביב מנותקת (טוב, זה ידוע) וגם נתניה, פרדס חנה ובנימינה כולן מנותקות בערב.
    למה?????

  11. חיפה זו עיר שחוץ מחזירים אין כלום
    עשו טובה בחיי חיפאים .
    תל אביב וכשצריך לבוא לחיפה הרי אני עזבתי את חיפה ל

  12. זה באמת לא בסדר. יותר מדי זמן הרכבת לא נוסעת בלילות. בעבר השרות הזה היה נפלא וחבל שנפסק.

  13. הקווים עושים סיבובים ארוכים עד ההגעה לחיפה.
    קרה לי שנתקעתי פשוט במרכז בגלל זה.
    תגובת משרד התחבורה בושה ועצימת עיניים.
    נראה אותך נתקעת בדרכים כך.
    אין, אין בארץ תחבורה ציבורית אמינה סבירה הגיונית.

  14. חיפה הפכה להיות כפר מרוחק מזמן.
    שנים אני עובדת משמרות בת"א במגדלי עזריאלי , כמובן שרכבת תמיד הייתה הבחירה הראשונה שלי במשך שנים.
    במדינה נורמלית ומתוקנת לא היה קורה מה שאנחנו עוברים בשנים אחרונות .
    הגענו לכאן לפי יותר מ40 שנה מרומניה והרכבות פעלו טוב בהרבה אז לעומת התפקוד של הרכבת , או של תחבורה ציבורית בישראל !
    המסילה היא כפולה , אני לא מבינה מדוע לא ניתן לעבוד כמו בחו"ל במסילה אחד ואחר כך לעבור לשנייה?
    לכל הנראה אצטרך לשכור משהו קטן הת"א , אני לא יכולה להמשיך כך !
    המדינה מונעת ממני להתפרנס וזה ממש לא תקין!

    • צודקת אבל אל תשוי אותנו לרומניה בבקשה. הם עם רצחני שהתעלל ביהודים. אנחנו לא מתעללים בבני אדם אז אנחנו יותר טובים.

  15. המדינה נגמרת בחיפה ,
    הקריות לא קימות בכלל ,
    חבל הקריות אפילו אינן פריפריה,

  16. זה זמן רב שחיפה מנותקת ועל פי המידע מרכבת ישראל , לא יודעים מתי החישמול יסתיים. ניתוק חיפה גם ביום שישי ומוצ׳ש- אין רכבות.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...