הייתי מעוניין להתחיל בזה:
זו כבר אינה מצוקת חניה. זו בעית תחבורה! חיפה הולכת ונתקעת!!
יואב דנציגר, מנהל אגף תכנון דרכים ונוף בעיריה: "הרכבים עלו עד כ-30%, ללא שינוי בתשתית הכבישים"… אנו מרגישים בכך היטב, הוא יודע שהמצב רק ילך ויחמיר, ואנו יודעים שהוא צודק.
לכן קצת תמוה שאתמול הציגה ראשת העיר ד"ר קליש תכנית אב… לחניה!
עם זאת הודתה קליש: "זהו פתרון רע, זמני בלבד… עדיפה תחבורה ציבורית נוחה מאשר חניה נוחה. הרצון שהרכב ישאר צמוד אלינו, חייב לעבור מן העולם".
עד כאן אני מסכים איתה! לשם שינוי… אבל מדוע עצרה את פיתוח ה"מטרונית", בכרמל ובנו"ש, לפני שהכינה חלופה? רק מפני שהיא מתקופות מצנע ויהב?
כד"ר לתיכנון, אינה יודעת שבחירת חלופה, ותיכנון ואישור, ותחילת הביצוע, יארכו שנים ארוכות? ומה יהיה בינתיים??
מי שמבקרים, חלקם בצדק, את "מחלות הילדות" של המטרונית, לא מודעים לכל פרטי התכנית הסופית ויתרונותיה – מערך תחבורה ציבורית מטרופולינית, תפורה לצרכי חיפה ולטופוגרפיה שלה, יעילה ונוחה, בשילוב פתרונות נוספים כמו שכונתיות, רכבלים, ועוד. ויתרון נוסף – היא כבר כאן! והולכת ומשתפרת
תוך כדי תנועה!!
עכשיו כל זה תקוע, והפקקים עוד ילכו ויחמירו עד שהתנועה בחיפה תיעצר ממש, בהמתנה לפתרונות שתציג לנו ראשת עירנו, והיא עצמה אינה יודעת מהם, ומתי תצטלם בנסיעת מבחן שלהם…
יש לכם פוסט חריף אש? דעה? מימ? סרטון קורע?
כתבו לנו בוואטסאפ: 050-8289000, או במייל [email protected]
דיייייייי, 45 שנים אנכנו נילחמים עם העיריה להקצות לנו חניה בשדרות הציונות ואין עונה פרט לפקחים שעושים קופה על חשבוננו,גברת קליש ולאחרים בעיריה יש אפשרות למגרש חניה ע נ ק י ת ברחוב הנ"ל,יש גן שעשועים לנרקומנים ולהומלסים שמקשר בין הרחוב הציונות לרחוב הרצליה ניתן שם ל-מעל 50 רכבים חניה. שנית,כאשר יורדים מטשרניחוסקי לכיוון שדרות הציונות ועד לגשר "המחבר לגניי הבאיים)חסמתם נתיב (בירידה) מדוע לא המשכתם עד לרחוב הרצליה למשל?אנכנו דיירי הרחוב משלמים אותו מחיר ארנונה או כול מס שצריך לשלם לעיריה.אבקשכם לתת את דעתכם ואת רצונכם לפטור בעייה ח מ ו ר ה לפני אסון של אנשים חמומי מוח באזור הנ"ל ,אבקש את תשובתכם לעיניין בקוצר רוח כי באמת באמת נימעס לנו גם לצעיר הרחוב למבוגרים בפרט.
שוב הפתרונות ההזויים להרוס גנים ציבוריים ונתיבי נסיעה כדי להוסיף עוד קצת חניות בשדרות הציונות, נתיב תחבורה ראשי האם שמת לב פעם בערים בעולם שכבישים ראשיים כאלה אין בהם שום חניה. רק בישראל המציאו פטנט של כביש ראשי כזה שלאורכו יש חניה. ראש עיר אחראי עם ביצים היה מבטל כל חניה בשדרות הציונות שהיא לא בתוך מגרשי הבניינים. אם אתם רוצים חניה תביאו קבלן שיהרוס ויבנה חדש עם חניה. העירייה לא חייבת להרוס את מעט השטח הציבורי היפה בין הבניינים לעוד ועוד רכבים ואחרכך את גם תקבלי מאות תלונות על רעש בחלונות ממגרש החניה שעשו.
אין שום "גן לנרקומנים" אתם הנרקומנים של רכבים זוללי דלק. שדרות הציונות יש מקומות שתפסו נתיב ומקשה מאד על אוטובוסים לעבור מדובר בעלייה תלולה וירידה תלולה וכל בוקר רכבים חונים בתוך הכביש וממש חוסמים את הכביש.
עירייה נורמלית הייתה מחלקת קנסות וגוררת כל רכב שמפריע לתנועה. המצב ליד ואדי ניסנס עוד יותר גרוע כבר יש מקומות
שכל פעם רק רכב אחד יכול לעלות או לרדת כי רכבים חונים חוסמים. חייבים לחלק דוחות לכל מי שחוסם, גם לעשר דקות מה הדבר הזה??? בשום מקום בעולם אין הצעות הזויות כאלו.
רחוב הציונות, רחוב טשרניחובסקי אלו רחובות ראשיים לא צריכה להיות בהם חניה בכלל רק מדרכות רחבות להולכי רגל, שביל אופניים מהכרמל הצרפתי למרכז הכרמל. אין הצדקה אפילו למקום חניה אחד לאורך רחובות ראשיים ומוריה בגלל זה פקוק כל הזמן. כל רכב שנכנס ויוצא מחניה לאורך מוריה סוגר נתיב ויוצר פקק אחריו.
ה-CAR-2-GO היה מיזם כושל ולכן הופסק.
תמחור לפי זמן נסיעה במקום לפי מרחק, הוא מודל פסול שבהגדרתו מעודד לנסוע מהר יותר, לזגזג יותר ו'לגנוב' רמזור או שניים. כל מה שאפשר כדי לחסוך זמן.
אני אישית התענינתי בזה וכשהבנתי שנסיעה מנו"ש למת"ם בבוקר תעלה לי 40-50 ש"ח לנסיעה (חוץ מתשלום קבוע חודשי) שבסופם אני עוד צריך לקוות שתהיה לי חנייה שמורה של החברה (חניה במקום אחר גררה קנס) הבהירה לי שעדיפה מונית ספיישל שתאסוף אותי מהבית ותוריד אותי במשרד באותו מחיר.
מכיוון ששתי האופציות הן יקרות, קניתי רכב נוסף ב-3000 ש"ח.
אז טוב שהוא בוטל, אבל זה בערך הדבר הטוב היחיד שהיא עשתה. השני הוא של העשרים דקות חניה בחינם.
לא חדש עיר על הפנים גם הילדים עברו לתא גם הנכדים רואים עתיד לא בחיפה מיום ליום חיפה מתמלאת בהגירה מהכפרים הערביים סוחרי סמים נרקומנים וקבצנים כל פיתרון לטוח ארוך הוא לא פיתרון כל בעל בית קפה נהיה חבר במועצת העיר וכולם עסוקים בלריב עם כולם בהזדמנות הראשונה עוזב את חיפה
שתגלה קאליש מתי פעם האחרונה שנסעה בתחבורה ציבורית?
אייל.תתחשב באנשים עם בעיית קשב וריכוז. נסה לצמצם. אחרי כמה משפטים, מאבדים ריכוז.88
לא מבין מה נסגר עם ההצעה שלי להביא שוב את הסינים !
ומסטלה לחצוב מנהרה בעומק 30 40 מטר עד דניה .
וכול 300 עד 500 מטר לבדוק יציאות ?
ככה נרוויח מקלט אחד גדול עם איורור שיכלול פילטרים !
כשבכלל עד שיסתיים הפרויקט הרכבים כבר יהיו ברובם חשמליאים .
הכל בסדר, חוץ מהארכת הכרמלית. המטרונית עדיפה פי כמה וכמה בכל פרמטר תחבורתי וכלכלי
יש פה מגיב שדורש "להרים מבנה חניה" בכל מגרש אפשרי. ומה תעשה בזה? תשכנע עוד ועוד תושבים לנטוש את התחבורה הציבורית, כי יש להם מבני חנייה במרכז הכרמל. ואז תקבל פקקים אל מבנה התחנה וממנו, ושוב אתה החוכמולוג הגדול תציע בוודאי להרוס גינות, מדרכות וכיכרות לבנות עוד כבישים אל מבני החניה. וכשאלו ייסתמו מה תציע לנו אז? לבנות אוטוסטרדה דו-קומתית או תלת-קומתית במוריה? לחנות על הגגות של הבניינים ישר מהאוטוסטרדה? לייצר חניון עליון ב"פינטס" מעל לכל הכבישים בשכונות בתור גג? להרוס את כל הואדיות לכבישי ירידה ועלייה??
אתם לא מבינים שזה מבוי סתום?? שאתם מובילים להרס של העיר.
אתם נוסעים לערי אירופה לטייל, כי שם העיפו את הרכב הפרטי, יש מטרו, יש אוטובוסים בנת"צים ורכבות קלות, יש מרכזי ערים כמו מרכז הכרמל עם מדרכות רחבות, מסעדות שמוציאות החוצה שולחנות, ירידים בכיכרות גדולות ללא רכבים. אז למה אתם לא רוצים שחיפה תיראה ככה?
במקום להציע לנו מבנה חניה ענק ומכוער שיפקוק עוד יותר אליו את מרכז הכרמל הייתי מציע לסגור את חניון האודיטוריום כן כן!! יש כרמלית 200 מטר ממנו, יש אוטובוסים לציר מוריה. לסגור כל מקום חניה בחניון הזה, שיוצר מטרדים קשים של רכבים פרטיים שחונים ויוצאים ממנו בכל פעם שיש ארוע. ועוד הייתי מציע לבטל כל חניה כחולה באזור האודיטוריום מסביבו, מלבד לדיירי הרחובות. וזאת למה? כדי שגברת סימה עם הג'יפ הגדול שלה שבאה לפגוש את חברותיה בבית קפה לא תפעיל פנגו ותפקוק לנו את מוריה הלוך חזור, אלא תזמין את אגד טיקטק, או תעלה על קו האוטובוס בתחנה 50 מטר מהדירה שלה – ותמחל על השופוני והשואו אוף ועם עקביה המטופחים תעשה הופ הופ בשני צעדים קלילים מהאוטובוס שיעצור לה מפנטהאוזה היפה אי שם בכרמל הצרפתי ישירות בתחנה ליד מניה שוחט.
והיא תעשה עוד כמה צעדים בגן ותגיע לבית הקפה לחברותיה וכנ"ל חזרה. ועוד אלף יעשו כמוה, ואיזה פלא אין פקקים כלל לא בבוקר לא בערב לא בצהריים. ועוד פלא גם לא נצטרך לא מטרונית ולא מגרשי חניה.
וכפתרון ארוך טווח, ששמואליק רוצה מקליש: אציע את הפתרון הברור והמובן מאליו של הארכת קו הכרמלית בקו מטרו תחתי שני. כזה שיחבר 10 מוקדים לאורך הציר, כרייה מהירה במכונות משוכללות של שנתיים, חציבה מהירה של תחנות ממש כפי שהגאונים של שנות ה-50 הצליחו בטכנולוגיה ישנה – ככה נצליח עם כל התחכום שלנו ב-2010.
וחלק מהתחנות כמו למשל מול בית בירם יכולות אפילו לנצל את הואדיות כדי להפחית בחפירת התחנות ולמקם את היציאות והכניסות לרציפי המטרו מול הנוף המרהיב של הואדיות.
אם נאמין, לא נצטרך לא רכב אוטונומי ולא בנזין.
אם נתפנק, שנים מחיינו יימחקו על פקקי תנועה.
למה לא להגיע לארועים בתחבורה ציבורית, כמקובל בעולם?
קחו לדוגמא את מרכז הכרמל. מצוקת חניה, נכון? מכירים את תחנת הדלק במרכז? ובכן מעליה ומתחתיה ניתן להרים מבנה חניה שיוסיף עוד כמה מאות מקומות חניה בחינם או תמורת תשלום זעום. לא מספיק? עוד אחד כזה בהמשך מוריה, היכן שהיה "אורנים", זהו זה. ושיעלה כמה שיעלה. (עדין זה פינטס בהשוואה לרווחים שיקטפו אח"כ). שני מבני חניה כאלה יפתרו את מצוקת החניה בעונות הפסטיבלים ויחיו את כל הסמטאות הנפלאות שמסביב למרכז הכרמל. וזו רק דוגמא. הדר, העיר התחתית, השכונה הגרמנית, ואדי סליב, ואדי ניסנס, בת גלים, אחוזה ועוד ועוד ישמחו למבנים כאלה גם כן. ושיעלה כמה שיעלה.
תגובה למגיב: למה מלכתחילה מנכ"ל איגוד ערים לסביבה דחף לחיפה את ה"קאר 2 גו"? כדי להקל על התחבורה? לשפר איכות אויר בעיר?? חחח תשכחו מזה! כדי להסיט את הביקורת מתעשיות המפרץ, גורם היהום מס' 1 בחיפה, ע"י התמקדות בגורם המשני בחיפה, הזיהום מתחבורה.
למה ביטלה את פרוייקט הרכב השיתופי ״קאר2גו״?
בשביל לפנות עוד כמה מקומות חנייה לטובת אלו שנדבק להם הרכב הפרטי לישבן? בשביל להעלות את זיהום האוויר מהתחבורה בחיפה?
יופי של דאגה לתושבים!
כתמיד שמואל מבין ענין !!!בהצלחה