באנר טירת כרמל 240624

תרגיל צבאי במרחב הימי של מפרץ חיפה

דובר צה״ל (14/8/24): בשעות הבוקר עתיד להתקיים תרגיל צבאי בגזרת...

להקדים תרופה לשרפה • הקמת אזורי חיץ בשכונות חיפה הכלואות

(חי פה) - שריפות הענק שפקדו את חיפה בשנים...
באנר חברה כלכלית 100724
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר חזית הים רחב
באנר גורדון 240624
באנר מוזאוני חיפה 030824
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724

צילומים ייחודיים של יצורי הים בחיפה

לאחר אינספור צלילות, חלקן בטמפרטורות נמוכות ותנאי ראות קשים,...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום...

"עיין ערך: דת" • פרק 11 • זהות יהודית וזהות דמוקרטית • דעה

איך נשמור על זהות יהודית לצד זהות דמוקרטית במדינת ישראל.

יוסי ברגר • מעצב מוצר, צלם וסופר חיפאי

פגישה עם יוסי ברגר עשויה לתת טעם של הימצאות...

PowerPoint בעידן הבינה המלאכותית • מדריך מקיף למנהלים ואנשי מקצוע

Microsoft PowerPoint נותר כלי מרכזי בעולם העסקים והאקדמיה, אך...

הנסיעה במנהרות הכרמל בחיפה מתייקרת

תעריפי הנסיעה במנהרות הכרמל מתייקרים. החל מיום חמישי 1/7/2021 אלו תעריפי הנסיעה במנהרות למקטע:
רכב פרטי מנוי: 8.19 ש"ח.
רכב פרטי שאינו מנוי: 10.04 ש"ח.
רכב ציבורי: 30.21 ש"ח.
משאית: 50.37 ש"ח.

כתוצאה מהעלאת המחירים התעורר זעם מחודש בקרב פעילי המחאה נגד התעריפים הגבוהים במנהרות הכרמל

רותי בנין, פעילה במחאה נגד מנהרות הכרמל, מסרה לחי פה:

אני לא לבד, יש איתי פעילים רבים נוספים. אנחנו מחרימים את המנהרות למעלה מ-6 שנים בשל המחירים המוגזמים שגובות המנהרות. אנחנו דורשים מהמדינה להלאים את המנהרות, ופעלנו בעבר בנושא מול מספר חברי כנסת.
רותי בנין - מובילת מחאת תעריפי מנהרות הכרמל (צילום: ירון כרמי)
רותי בנין (צילום: ירון כרמי)

ממנהרות הכרמל נמסר לחי פה בתגובה:

תעריפי המעבר במנהרות הכרמל נקבעים ומתעדכנים בהתאם להסכם שנחתם בין כרמלטון (החברה המפעילה את המנהרות – ש.ב.) למדינה וצמודים למדד המחירים לצרכן.
מנהרות הכרמל חיפה (צילום: ירון כרמי)
מנהרות הכרמל חיפה (צילום: ירון כרמי)

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

שקד ברויר
שקד ברויר
לרעיונות לכתבות - צרו קשר: 052-6320096 מייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

19 תגובות

  1. יש נושאים אחרים פרט למנהרות הכרמל? למשל הפקק ברח' העצמאות, השמדת מיתקן הקירור בבתי זיקוק, מתקן שהיה מוגדר לשימור ועוד.

  2. נגמרו הידיעות? כבר חודשיים אין כל ידיעה חדשה. המחירים במנהרות הכרמל התיקרו. מישהוא עושה משהוא מבלי לקטר?
    אם היתה ראשת עיר נורמלית, מזמן המנהרות היו פתוחות. אין לבעלים של המנהרות שום בעלות על משאבי המדינה. הגיע הזמן להלאים את המנהרות. זה אינטרס לאומי. חישוב מדויק יראה כמה נזק נגרם מאנשים אשר באופן עקרוני מסרבים להשתמש במנהרות. יש לשלם לבעלי המנהרות את ההשקעה שלהם ולשלחם לכל הרוחות. הכל מבוסס על תאבת בצע.
    איזה טימטום. הם עשו הסכם עם המדינה כי אם לא ירויחו מספיק, את ההפרש יקבלו מהמדינה. כלומר גם אם לא יהיה אפילו נוסע אחד, את האתנן הם יקבלו.
    תקנו אותי אם אני טועה.

  3. לא הגזמתם. ולמה לתושבי חיפה אין הנחה נורמלית. נכים של ביטוח לאומי או משרד הביטחון. אנחנו משלמים מספיק מיסי עירייה.
    חבל שתושבי חיפה לא מספיק חזקים להחרים את המנהרות ואז נראה!!!

  4. אני כבר מזמן החרמתי את הנסיעה במנהרות! הרסו הר שלם,לקחו לחיות כן גם לחזירים את מקום מחייתם בשביל להרויח עוד דקה בנסיעה- היה שווה?? זה המחיר וגם עולה לכם וגם החזירים המסכנים פולשים לבתיהם. גם רציתם את קליש לעומת יהב- הכל יותר גרוע.

  5. בתקופה שלאחר פתיחת המנהרות נסעתי דרכן גם אם החסכון בזמן היה רק 2-3 דקות דקות ולפעמים סתם בשל הנוחיות, עם השנים והעלאות המחיר החוזרות ונשנות, כבר לא נסעתי דרך המנהרות סתם בשביל הנוחות ולאחר ההעלאה האחרונה, נסעתי דרכן רק אם חסכתי 10 דקות ומעלה ומהיום אסע במנהרות רק אאם בדרך אחרת אאחר לטיסה או מסיבה באותו סדר גודל…
    תודה ולהתראות לעיתים רחוקות! כמה שיותר רחוקות!

  6. איזה מזל שהמחירים לא עגולים, ככה אפשר להפטר מהכסף הקטן…

  7. זה שוד לאור יום…צריך להחרים את המנהרות…להפסיק לעבור שם…אם לא…אז יעשו איתנו מה שהם רוצים…ובאמת הגיע הזמן להלאים מנהרות..שהגיעו לנו בזכות….למה לשלם על נסיעה בכביש בכלל….משלמים מספיק ארנונה ומקסים.. אין גבול לחוצפה…יאללה להחרים..

  8. לא ברור איזו מרכיב בהוצאות של המפעילים שמצדיק את ההיתיקרות
    הייתי אכן ממליץ לשרת התחבורה לבדוק באם יש מקום להטיל פקוח
    או לחלופין לסבסד חלק מההוצאות כפי שהתחבורה הציבורית מסובסדת.

  9. בהמון מקומות באירופה גובים תשלום הן על כבישי אגרה והן על מנהרות.
    מי שכרה את המנהרה זו חברה פרטית, שצריכה להחזיר ההשקעה ולהרוויח, כמו כביש 6. שם יש הרבה יותר נסועה ולכן אפשר חהחזיר או להרוויח מהר יותר מקצת צפןניים שמשתמשים בה.
    אין לי מושג כיצד נקבע התעריף אבל אני מניח שגם למתלוננים אין. אולי זה סביר לאור האמור?
    בתור נוסע, אשמח מאוד ליהנות מהוזלה או מנסיעה בחינם, אבל אין ארוחות חינם.

  10. זאת חברה גזלנית. הנזק המחירים המופיעים גדול. יש להתאים את המנהרות ולהםכם להגיש לציבור. לדוגמה: נוסע לעבודה כל יום, זה כ500 שח לחודש. בחישוב שנתי, 6000 שח. זה יותר מכל ההוצאות על רכב תיקונים רשיונות, כולל דלק. שמישהוא ירים את הכפפה.

  11. שודדים. אני נכה 100% בניידות.
    חיה קצבאות הביטוח הלאומי בת 73 למרות שרוצה בביטוח הלאומי כמי שעבדה כמעט 40 שנה, (רשום בביטוח הלאומי) עם שלושה סוגי סרטן שונים, ועשרות ניתוחים, ושעדיין נכונו לי עוד.
    קצבת הקיום שלי היא קצבת זקנה עם השלמה לנכות בסך…….
    2877₪ לחודש בלבד!!!
    לנסיעה לחוף הכרמל מקרית חיים מערבית אני משלמת (ביוני) למעלה מ- 32₪.
    למה???????

  12. אני חושב שעדיף לא לנסוע במנהרות וללמד כותם לקח…. גם ככה המחירים יקרים ולא הגיונים…
    מזה משאית 50₪ לנסיעה

  13. וזו רק ההתחלה.
    הממשלה החדשה מתכוונת למהלכים שיובילו להתייקרות של הכל
    והשכר? רק של הח"כים מעודכן

  14. כבר עדיף שישימו שלט – מבקשים שלא לנסוע כאן.
    גם ככה הם מקבלים השלמה לסכום קבוע מהמדינה..
    כמה שפחות מכוניות ייסעו זה יהיה להם פחות רועש.. ??‍♂️

  15. זה הבדל בין באדן באדן וחיפה. בשניהם יש מנהרות רק
    באדן באדן זה לא עולה כסף… ובכלל בגרמניה כל הכבישים חינם.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...