באנר טירת כרמל 240624
באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא
באנר מוזאוני חיפה 030824

הדיפלומטיה כגשר בין תרבותי לעשיית שלום • סאמי יחיא • דעה

השבת השחורה של ה-7 באוקטובר החזירה אותי בזמן לשנת...

ב״זכרון בסלון״ בשנה הבאה – נשמע גם את סיפוריהם של העולים מחבר העמים

טטיאנה לוי דואגת לכולם טטיאנה לוי, 67, רכזת עולים ותרבות...

בני משפחת סקר בעוספיא יודעים: ביחד ננצח ◄ וידאו

עולם של יופי קלאסי ומלכותי אל ביתם המהודר של בני...

סיפורם של שורדי השואה שהקימו את הקיבוץ הימי 'כובשי הים'

בנימה אישית לפני מספר חודשים סיפר לי ידידי יעקב וימן,...

בתי הקולנוע השכונתיים של חיפה • הפרויקט והאלבום

המוזות הכול התחיל לפני כשלוש שנים, כאשר שתי הנכדות התל...

מספנות ישראל וענקית ספנות מדובאי בהצעה להפרטת נמל חיפה

תעשיות מספנות ישראל וענקית הספנות והלוגיסטיקה DP WORLD מדובאי הגישו הצעה משותפת במכרז להפרטת נמל חיפה

שתי החברות חתמו אמש (ד' 28/10/20) על הסכם עקרונות  לשיתוף פעולה בלעדי בהליך להפרטת נמל חיפה

תעשיות מספנות ישראל דיווחה היום (יום ה', 29/10/2020) כי חתמה על הסכם עקרונות לשיתוף פעולה בלעדי, עם ענקית הלוגיסטיקה והספנות הבינלאומית מדובאי, חברת DP World, בנוגע להגשת פניה משותפת להשתתפות בהליך הפרטת חברת נמל חיפה. בנוסף, החברה – בשליטת שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וחברת גולד בונד הציבורית, ומנוהלת ע"י המנכ"ל צביקה שכטרמן – דיווחה כי הקונסורציום המשותף הגיש היום (29/10/20) לרשות החברות הממשלתיות הצעה משותפת להליך ההפרטה, בהתאם לנוהל המכירה של מניות חברת נמל חיפה. יצוין כי במסגרת דרישות ההליך, וכתנאי סף, נדרש מהמציעים ניסיון בהפעלת נמלים, תחום בו לתעשיות מספנות ישראל ול-DP WORLD ניסיון ארוך שנים וידע מקצועי רב. 

נמל חיפה (צילום: ורהפטיג ונציאן)
נמל חיפה (צילום: ורהפטיג ונציאן)

הזדמנות אדירה

שיתוף הפעולה בין החברות מהווה הזדמנות אדירה למימוש התחרות בתחום הנמלים בישראל ולהקמת תשתית סחר ולוגיסטיקה בינלאומית מתקדמת שתחבר בין נמל חיפה לכלל הנמלים בעולם ותהפוך את חיפה ל-hubs מרכזי במזרח התיכון.  תשתית זו תתרום רבות לאטרקטיביות של נמל חיפה ולהיקפי הפעילות בנמל, תייעל ותחסוך בעלויות ובלוחות הזמנים בכל הקשור בהעברת סחורות באיזור. שיתוף הפעולה  והיכולות המוכחות של שתי החברות יאפשרו לנמל חיפה לעמוד באתגרים הצפויים לו מול שאר הנמלים בישראל  באמצעות הגדלת נפח הפעילות, הכנסת  טכנולוגיות מתקדמות,   שירות מהיר יותר, תקופות המתנה קצרות ובסופו של דבר עלויות שרשרת אספקה ​​נמוכות יותר ללקוחות בישראל תוך שמירה על אינטרס העובדים בנמל ויכולת עמידה בהתחייבויות המופיעות במכרז.

חברת תעשיות מספנות ישראל:

חברת תעשיות מספנות ישראל מאגדת את כלל פעילויות מספנות ישראל שהוקמה בשנת 1959 והופרטה בשנת 1995. למספנות ישראל, הפועלת למעלה מ-60 שנה, פעילות במספר תחומים שונים ובמרכזם תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם, פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ונפט, פעילות יבוא מלט והפעלת רציף ימי.  תעשיות מספנות ישראל השלימה הנפקת מניות לראשונה בבורסה בתל-אביב בשנת 2020. החברה נמצאת בשליטת שלומי פוגל (יו"ר החברה), סמי קצב, משפחת שמלצר וחברת גולד בונד הציבורית, ומנוהלת ע"י צביקה שכטרמן (מנכ"ל).

מימין: שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב (צילום: דניאל צ'רסקי)
מימין: שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב (צילום: דניאל צ'רסקי)

DP WORLD – דובאי:

WORLD מדובאי נחשב לאחד מהקונצרנים הגדולים והמובילים בעולם בכל הקשור לתחום הנמלים והלוגיסטיקה. החברה פועלת בשלוש חטיבות: נמלים ומסופים, פארקים ואזורי סחר, ושירותים ימיים ולוגיסטיים, כאשר חטיבת הנמלים היא הגדולה ביותר ומהווה כ-54% מהכנסותיה. את 2019 סיימה החברה עם  הכנסות ו- EBITDA מתואם של 7.7 מיליארד דולר ו -3.3 מיליארד דולר, בהתאמה. החברה מפעילה, בין השאר, את נמל ג'בל עלי באיחוד האמירות, אחד מחמשת נמלי הים הגדולים והחשובים בעולם, והנמל הימי הגדול ביותר במזרח התיכון. החברה פועלת בכ-50 מדינות ובכ-130 מרכזים ונמלים ברחבי העולם, כאשר בשנה החולפת טיפלה החברה בלמעלה מ-70 מיליון יחידות מכולה (TEU) המהווים כ-9% מתעבורת המכולות העולמית. לשם השוואה, היקף פעילות המכולות בכלל נמלי ישראל עמד בשנה החולפת על כ-3 מיליון יחידות מכולה (TEU).

נמל חיפה (צילום: ורהפטיג ונציאן)
נמל חיפה (צילום: ורהפטיג ונציאן)

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

כתבות קשורות לנושא זה

4 תגובות

  1. פוגל שותף גם בנמל אילת יהיה פה מונופול איך נותנים יד לדבר כזה !?!?!

  2. יישר- כוח למספנות ישראל.ביקרתי אישית במספנות ישראל וערכתי סיור מקיף והתרשמתי עמוקות מאוד מצוות העובדים של המספנות.כל הכבוד.שוב יישר – כוח

  3. מילים-מילים-מילים -מילים.
    שורה תחתונה:
    העברת משאבי המדינה לידיים של תאגידים, למדינות זרות. שוד משאבים של כולנו, עשיית רווח על גבי אזרחי הארץ הזאת שאינם מיליארדרים
    והמחיר שנשלם:
    זיהום יתר של סביבתינו, עוד ועוד מחלות עבור ילדינו. ולא לשכוח שאלו שיחזיקו בנמל לא גרים כאן אלא במדינות מתוקנות יותר, ששם יש חוקים קשים נגד זיהום הסביבה.

הכתבה נעולה לתגובות. ניתן לשתף ברשת באמצעות כפתורי השיתוף

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...