באנר גודון 240624
באנר מוזאוני חיפה 030824
באנר גורדון 240624
באנר חברה כלכלית 100724
באנר חזית הים רחב
באנר קריית ביאליק ותיקיםרחב 140724
באנר מוזאוני חיפה 030824
פרסום בחי פה - רחב - מונפש
באנר קריית אתא

הדיפלומטיה כגשר בין תרבותי לעשיית שלום • סאמי יחיא • דעה

השבת השחורה של ה-7 באוקטובר החזירה אותי בזמן לשנת...

עשייה מאהבה ללא תנאי • האגודה למען החייל

מאז ה 10 לאוקטובר האגודה למען החייל באזור חיפה,...

סיפורם של שורדי השואה שהקימו את הקיבוץ הימי 'כובשי הים'

בנימה אישית לפני מספר חודשים סיפר לי ידידי יעקב וימן,...

מה עלינו לקחת מיום העצמאות? • דעה אבי נחמני

עם מה יוצאים מהימים הלאומיים? "כמו כל אהבה לאח, לא...

"מיהו פלשתינאי?" • פרק 4 • המנדט הבריטי על פלשתינה

מיהו פלשתינאי? – גרסת המנדט הבריטי באפריל 1920, בועידת סן...

סביון: מדוע לא תופסק ההתקשרות עם "קאר טו גו"? העירייה בתשובה: "לא מפסיקים הצלחות"

חבר מועצת העיר ישראל סביון, ממשיך במאבקו להפסקת ההתקשרות עם חברת מיזם הרכב השיתופי "קאר טו גו" שהחל לפעול בחיפה בנובמבר 2017, וזאת לטענתו על רקע התלונות ההולכות וגוברות של תושבים רבים.

ישראל סביון (צילום – ירון כרמי)

בשאילתה אותה הציג סביון, במועצת העיר שהתקיימה בשלישי האחרון הוא שואל מדוע לא תופסק ההתקשרות של עיריית חיפה עם חברת "קאר טו גו" ומציין כי בחן את הנושא לעומק ומצא, כי הפרויקט אינו נוחל הצלחה על אף שהוא היה בין המצביעים בעד הפרויקט עת שהועלה במועצה. לדבריו, התחזית האופטימית שהוצגה גרמה לו לסבור שמדובר בפרויקט בעל תועלת שמצדיק תמיכה עירונית. אלא שהמציאות הברורה בשטח טפחה על פניו במהירות.

בשאילתה הדגיש סביון, את בעיית מצוקת החניה וגזילת מקומות החניה בעקבות הקצאת החניות למיזם. לטענתו חצי שנה מתחילת המיזם  לא רואים שיפור בנקודה זו, המצוקה עדיין קיימת ורכבי קאר טו גו מיותרים, אין ירידה בעומסים וגם אין תרומה ממשית להפחתה בזיהום האוויר כי נכון לעכשיו מה שרואים בשטח 100 כלי רכב מיותרים.

סביון, נתן דוגמה את פריז, שהפעילה מיזם של רכב שיתופי במשך 7 שנים ואף היוותה השארה לערים נוספות שהפעילו את המיזם, אך הניסיון בלהפחית את הפקקים והזיהום בעיר לא צלח ואחרי שהמיזם גרם לבזבוז כספי ציבור – עיריית פריז החליטה לפני חודש להתנתק מהחברה המבצעת וכנראה בדרך לביטול המיזם כולו.

"אמנם ביטול המיזם פירושו זריקה לטמיון של כמה מיליוני שקלים שכבר השקיעה העירייה בפרויקט, אך למול מראה המכוניות העומדות ותופסות הרבה יותר מדי חלקות טובות בשכונות העמוסות מוטב לחתוך הפסדים כבר כעת מאשר לסבסד הפסדים כבדים כעיריית פריז בהמשך", סיכם סביון.

מיכאל (מיכי) אלפר – יו"ר סיעת שס"ג (צילום – ירון כרמי)

גם חבר מועצת העיר מיכי אלפר, הציג שאילתה באותו הנושא בה הוא שואל מה מידת יעילותו של פרויקט קאר טו גו ובה ביקש להחזיר את החניות לציבור.

בשאילתה מדגיש אלפר, כי במסגרת הפרויקט הולאמו מהציבור כ-300  חניות ציבוריות. וכי תשובה לשאילתה אותה הגיש בנובמבר 2017 ראש העירייה יונה יהב, התחייב כי לאחר פרק זמן של כשנה מאז החל הפרויקט תבחן מידת יעילותו והצלחתו, וכן סוכם לבחון ביטול חלק מהחניות המסומנות ככל ואינם נדרשות לפרויקט.

אלפר, ביקש לקבל מידע בנוגע להיקף השימוש ברכבי הפרוייקט, מספר המנויים ונתוני השימוש בחניות וכן מספר דוחות החניה שניתנו בגין חניה במיקום המסומן והיקף ההכנסות מכך –  והאם בכוונת העירייה לבחון ביטול חלק מהחניות המסומנות?

מנהל הפרויקט בחיפה הציג לסביון ואלפר, ולחברי המועצה את הנתונים מתחילת הפעלתו:

על פי הנתונים נכון להיום קיימים 100 כלי רכב במערך, כאשר ממוצע הנסיעות החודשיות ללקוח במסלול הפעיל עומד על 7.5. זמן הנסיעה הממוצעת ברכבים 18 דקות ומרחק הממוצע לנסיעה הינו 6.2 ק"מ ועלות טעינה חודשית ממועצת לחודש לכל הרכבים במערך 6,500 שקלים.

מספר הלקוחות במגמת עלייה גבוהה ועומד על 3000 לקוחות כאשר הפילוח לפי גיל עומד על 39% מהמשתמשים בגילאי 30-40  36% מהמשתמשים בגילאי 40 ומעלה ו25%  מגיל 30 ומטה.

על פי סקר שענו עליו 10% מהלקוחות מתברר כי ל 61% מהמשתמשים יש רכב בבעלות פרטית ו- 39% לא.

רוב המשתמשים ברכב המיזם 38% משתמשים בו לצרכי עבודה 24% לבילויים ו- 26% למטרות אחרות.

לפני המיזם 67% השתמשו ברכב הפרטי שלהם על מנת להגיע ליעד.

בנוסף, התבקשו הלקוחות בסקר לענות על השאלה האם בכוותם לוותר על הרכב הפרטי שלהם או שלא לרכוש רכב חדש בעקבות המיזם: 19% החליטו שהם לא מעוניינים לרכוש רכב פרטי בשנה הקרובה ו 4% שוקלים לוותר על הרכב שלהם.

מה שניתן להסיק מהנתונים אומר המנהל, הוא שהמיזם חוסך 600 מקומות חנייה. והוסיף: "אנו שומעים על התלונות והטענות לגבי גזילת החניות מתוכם 34 חניות כחול ולבן אשר גרמה למצוקת חניה, אך  ככל שהפרויקט יצמח ויעלה במספר הלקוחות זה יפתור את מצוקת החניה.  כמו כן המיזם יחובר למיזם העתיד לפעול בקריות ויתווספו אליו 100 רכבים ונמשיך לטייב את מקומות החניה ומאתרים אתרים חדשים".

מנכ"ל העירייה גדי מרגלית אמר: "מוקדם לקבל החלטות לגבי הצלחות המיזם אך מיום הפעלתו ונכון להיום הנתונים מראים על עלייה במספר הלקוחות והשימוש במיזם".

צרו קשר: בוואטסאפבמייל

סמר עודה - כרנתינג'י
סמר עודה - כרנתינג'י
עיתונאית בצוות הכתבים של האתר חי פה • כתבת מוניציפלית, פלילים, סביבה ובריאות צרו קשר עם סמר באימייל: [email protected]

כתבות קשורות לנושא זה

כל הכתבות בחי פֹה

סקארמוש בעמק הזיתים • סיפור קצר

אורחות חיים בימים של פעם. מזמן! החבורה שערכה לי קבלת פנים בצורת מכות ותגרה המונית כשבאתי לראשונה למכולת בגיל שש, הפכה להיות לחבורת לוחמים מגובשת...

מוכרת לחם. מקצוע עתיק, פורע חוק ובלתי ניתן לדיכוי • סיפור קצר

מפגש באחד הימים שאמור היה לייצר נישוקים, הוליד במקום זה מבצע בילוש. שמועה עברה שבאחד הבתים על הגג קיים בית-בושת אולי בהגדרה אחרת. ממול...

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

תמונה של יעל עם מעט מאד שכפולים בספריית המדיה

הנגר מחיפה • סיפור קצר

לא הכל ניתן לגילוי מהטעם שליסטים עדיין משוטטים באין מפריע סיפור זה נולד בעקבות ספר שכתב האדריכל והסופר צ'רלס בלפור בשם 'האדריכל מפריז'. 1942. לוסיין...

דליה ליאון – 'אסקימו לימון' זה כאן, אצלנו בחיפה • סיפור קצר

הכניסה לבית-הספר "אליאנס" מרחוב החלוץ שימשה כמקום מפגש לחברה בימי שישי. תחילת שנות החמישים העליזות. מפגש קולני של חילופי ברכות ותכנון הבילוי עם מיטב...